Νέο Renault Clio: Η υπέρβαση στα supermini
Οδηγήσαμε το νέο γαλλικό supermini στις Βρυξέλλες και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγήσαμε το νέο γαλλικό supermini στις Βρυξέλλες και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Αποστολή στο Βέλγιο
Οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο Renault Clio στις Βρυξέλλες κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του supermini της γαλλικής μάρκας και αξιολογήσαμε την προσπάθεια της να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς και την οδική συμπεριφορά του νέου μοντέλου.
Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης ανακοινώθηκε η νέα επιτυχία της Renault στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Renault επιστρέφει στο βάθρο των πωλήσεων, αναδείχθηκε πρώτη μάρκα στη Γαλλία και δεύτερη στην Ευρώπη.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μάρκας για το πρώτο εξάμηνο έφτασαν τις 770.807 μονάδες, +11% έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2022. Η μάρκα αυξάνει το μερίδιό της στις πωλήσεις στα πιο κερδοφόρα κανάλια και σε τομείς που δημιουργούν αξία.
Στην Ευρώπη, η μάρκα αύξησε τις πωλήσεις της κατά 21% στις 501.985 μονάδες και γίνεται η δεύτερη μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+61%), η Ολλανδία (+58%) η Ισπανία (+47%) και η Ιταλία (+35%) αντιπροσώπευαν μεγάλο μερίδιο αυτής της ανάπτυξης.
Η Renault είναι το νούμερο 1 στη Γαλλία τόσο στην αγορά Η/Υ με 144.715 πωλήσεις όσο και στην αγορά LCV με 54.239 πωλήσεις.
Συνεχίζει να επεκτείνεται στην κατηγορία C με αύξηση πωλήσεων 42% λόγω της επιτυχίας των New Austral, Arkana και Megane E-Tech electric.
Στην αγορά των ηλεκτροκίνητων(περιλαμβάνει EV, Hybrid (HEV) και Plug-In Hybrid (PHEV), εξαιρείται το Mild-Hybrid (MHEV), οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 17%, χάρη στη διπλή προσφορά της σε EV και πλήρως υβριδικά μοντέλα.
Διατηρεί ένα υγιές μείγμα καναλιών με περισσότερες από 1 στις 2 πωλήσεις σε πελάτες λιανικής στην Ευρώπη.
Συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις στην αγορά LCV με διψήφια αύξηση πωλήσεων παγκοσμίως (+21,5%) και ιδιαίτερα στην Ευρώπη (+25,4%).
Αδιάκοπη επιτυχία
Το Renault Clio γνώρισε αδιάκοπη επιτυχία από την κυκλοφορία του το 1990 – και 16 εκατομμύρια από αυτά έχουν πουληθεί παγκοσμίως μέχρι στιγμής. Έχει ονομαστεί το αγαπημένο αυτοκίνητο της Γαλλίας, έγινε διεθνές best seller και κέρδισε δύο βραβεία ΄΄Αυτοκινήτου της Χρονιάς΄΄ στην Ευρώπη. Είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα πόλης στην αγορά εδώ και πέντε γενιές. Και τώρα έχει επαναπροσδιοριστεί, αποτελώντας μια τέλεια απεικόνιση του «Nouvelle Vague» της μάρκας Renault που βρίθει από τις τελευταίες ανακαλύψεις της.
Το νέο του στυλ είναι ακόμα πιο συναρπαστικό και κομψό. Το κομψό και ξεχωριστό εσωτερικό του εγκαινιάζει έναν νέο κύκλο με την πρώτη απόδοση της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας. Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση του μπροστινού τμήματος εκπέμπει σφρίγος, η φωτεινή υπογραφή έχει ανανεωθεί πλήρως.
Έρχεται με μια ευρύτερη επιλογή κινητήρων από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, ώστε ο καθένας να μπορεί να επιλέξει τη διαμόρφωση που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, το Clio προσάρμοσε σταδιακά την προσφορά του ώστε να ανταποκρίνεται συνεχώς στις ανάγκες και τις προσδοκίες των οδηγών, καθώς αναζητούν οχήματα με μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 . Το 2020, για πρώτη φορά, κυκλοφόρησε ένα ηλεκτροκίνητο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, πλέον απαραίτητο.
Σήμερα, το νέο Clio ενσωματώνει την ίδια φιλοσοφία να παραμένει πιστό στην εποχή και να προσφέρει κάτι για ένα ευρύ φάσμα οδηγών, τόσο ιδιωτών όσο και επαγγελματιών, καλύπτοντας όλες τις ειδικές ανάγκες τους: μια σειρά κινητήρων (βενζίνη, ντίζελ, υγραέριο), τον πλήρως υβριδικό κινητήρα E-Tech 145 ίππων. Συνδυάζει οδηγική απόλαυση και οικονομία καυσίμου, με στάνταρ οικονομία καυσίμου 4,2 λίτρα/100 χλμ. Το νέο Clio θα διατίθεται σε μια επιλογή διακοσμητικών, συμπεριλαμβανομένης της νέας επένδυσης Esprit Alpine.
Σε μια προσπάθεια να διαθέτει την καλύτερη συνδεσιμότητα στην κατηγορία του, διαθέτει μια τεράστια γκάμα ενσωματωμένων τεχνολογιών για εύκολη οδήγηση και το είδος της ψηφιακής εμπειρίας που έχουν συνηθίσει οι οδηγοί στη καθημερινή τους ζωή.
Ανανεωμένο εσωτερικό
Το εσωτερικό του έχει ανανεωθεί: η νέα ταπετσαρία και τα νέα υλικά βιολογικής προέλευσης το καθιστούν ένα σύγχρονο όχημα και βελτιώνουν σημαντικά την ποιότητά του και την εμπειρία.
Οι λεπτοί προβολείς full-LED, οξύνουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Είναι πιο συμπαγείς και συνδυάζουν έως και πέντε δέσμες υψηλής τεχνολογίας (τρεις στο παρελθόν) που προσαρμόζουν αυτόματα την κατανομή του φωτός μεταξύ της μεγάλης και της διασταύρωσης.
Μοντέρνα αίσθηση
Ο πίσω προφυλακτήρας έχει επίσης αλλάξει. Τα εκσυγχρονισμένα πίσω φώτα περιλαμβάνουν πλέον κρυστάλλινα καλύμματα που παρέχουν μια ματιά στο εσωτερικό - προσθέτοντας και πάλι την τεχνική, μοντέρνα αίσθηση.
Το νέο Renault Clio είναι διαθέσιμο σε επτά κομψά χρώματα αμαξώματος: Glacier White, Star Black, Shale Grey, Iron Blue, Flame Red, Valencia Orange και Rafale Grey, μια νέα επίστρωση τριών στρωμάτων που φαίνεται συμπαγής από απόσταση και περλέ από κοντινή απόσταση .
Ενισχύοντας την επιβλητική γοητεία του αυτοκινήτου, οι διακριτικοί τροχοί έχουν διάμετρο έως και 17 ίντσες. Υπάρχουν έξι επιλογές συνολικά, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ζαντών από κράμα αλουμινίου που διατίθενται με τις διάφορες επενδύσεις. Η επένδυση Techno, για παράδειγμα, συνοδεύεται από μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών σε διαμάντι. Όλα έχουν το νέο λογότυπο της Renault, από βουρτσισμένο αλουμίνιο, στο κέντρο.
Ίδιες διαστάσεις
Παρά όλες τις αλλαγές στο εσωτερικό, έχει το ίδιο μέγεθος με την προηγούμενη έκδοση: 4.053 χιλ. μήκος, 1.988 χιλ. πλάτος και 1.439 χιλ. ύψος.
Όπως διαπιστώσαμε, η εμπειρία στο νέο Clio είναι ακόμα καλύτερη τώρα: η καμπίνα επιβατών είναι πιο φιλόξενη και πιο άνετη. Μόλις ανοίξαμε την πόρτα, είδαμε τα πιο ευγενή και βιώσιμα υλικά και νιώσαμε το ποιοτικό άλμα. Η ευρυχωρία και η εργονομία εξακολουθούν να είναι τα βασικά πλεονεκτήματα του οχήματος, προσφέροντας άνεση σε όλους. Όλη η τεχνολογία υπάρχει για να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη και συνδυάζεται σε ένα σύμπαν συνδεδεμένων υπηρεσιών και εφαρμογών που βοηθούν τον οδηγό και τους επιβάτες να χαλαρώσουν και να απολαύσουν το ταξίδι.
Νέο ταμπλό
Το νέο ταμπλό περιλαμβάνει μια ψηφιακή οθόνη χωρίς άκρες, που εκτείνεται διαγώνια από 7 έως 10 ίντσες ανάλογα με την επένδυση.
Οι νέες υπηρεσίες και η κορυφαία συνδεσιμότητα κάνουν το New Clio ακόμα πιο διαισθητικό για τους χρήστες. Όλα τα διακοσμητικά στοιχεία διαθέτουν ψηφιακό ταμπλό 7 ιντσών ή 10 ιντσών. Το 10 ιντσών αναπαράγει χάρτες πλοήγησης και προσαρμόζεται στη λειτουργία οδήγησης και στη ρύθμιση MULTI-SENSE.
Συστήματα υποστήριξης οδηγού
Το νέο Clio διαθέτει 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) για ευκολότερη και ασφαλέστερη οδήγηση από ποτέ. Χωρίζονται σε τρεις οικογένειες: Οδήγηση, Στάθμευση και Ασφάλεια.
Τα κυριότερα περιλαμβάνουν το Active Driver Assist, την κάμερα 360° και το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αισθητήρες ποδηλάτη και πεζού. Αυτό το ολοκληρωμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού κατατάσσει το νεο Clio μεταξύ των ασφαλέστερων αυτοκινήτων στην κατηγορία του.
Το Active Driver Assist είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά για οδήγηση χωρίς άγχος και κορυφαία ασφάλεια. Αυτό το ADAS συνδυάζει προσαρμοστικό cruise control, Stop & Go και υποβοήθηση κεντραρίσματος λωρίδας, που ισοδυναμούν με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και απλοποιούν σημαντικά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το οποίο είναι επίσης διαθέσιμο στάνταρ, μεγιστοποιεί την ασφάλεια προειδοποιώντας τον οδηγό για τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.
Διαθέτει επίσης μια σειρά συστημάτων για να διευκολύνει τη στάθμευση, όπως η στάθμευση χωρίς χέρια και η λειτουργία κάμερας όρασης 360° που παρέχει πανοραμική θέα που συνδυάζει τέσσερις τροφοδοσίες για να εντοπίσετε και να δείτε όλα τα εμπόδια γύρω από το όχημα.
Ευχάριστο ταξίδι
Ο αυτόματος κλιματισμός, το κλειδί κάρτας hands-free και ο ασύρματος φορτιστής smartphone είναι μόνο τρεις από τις πολλές ανέσεις που κάνουν την οδήγηση και το ταξίδι πιο ευχάριστο από ποτέ. Τα άλλα περιλαμβάνουν ένα ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα συνοδηγού μπροστά και ένα κεντρικό υποβραχιόνιο ξεκινώντας από την έκδοση Techno. Όλα αυτά προσφέροντας χώρο στους πίσω επιβάτες όσον αφορά την προσβασιμότητα και την ακτίνα των γονάτων και ένα πορτμπαγκάζ χωρητικότητας έως και 391 λίτρων που κατατάσσει το νεο Clio μεταξύ των καλύτερων στην κατηγορία του.
Η τεχνολογία MULTI-SENSE ανοίγει την πόρτα για να εξερευνήσετε έναν νέο κόσμο εμπειριών προσαρμόζοντας τις ρυθμίσεις φωτισμού στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Είναι υψηλής τεχνολογίας, προσαρμόσιμο, αριστοκρατικό και προσφέρει σε όλους μια φανταστική εμπειρία στο αυτοκίνητο.
Η πιο ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων
Το νέο Clio διαθέτει μια γκάμα κινητήρων που χρησιμοποιούν διαφορετικές πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου του full hybrid E-Tech 145 ίππων στην αιχμή της τεχνολογίας. Θέτει την ευχαρίστηση της ηλεκτρικής οδήγησης στις πόλεις στην προσιτότητα όλων και ταυτόχρονα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Οι άλλες επιλογές - βενζίνη, ντίζελ και βενζίνη/LPG - καλύπτουν μια σειρά από ονομαστικές τιμές ισχύος και συνθέτουν την πιο ολοκληρωμένη επιλογή σε όλα τα επίπεδα. Κάθε οδηγός, με άλλα λόγια, θα μπορεί να επιλέξει τη διαμόρφωση που ταιριάζει καλύτερα στις συνήθειες και τις απαιτήσεις του.
Ένας βοηθός οικολογικής οδήγησης για όλες τις επιλογές του συστήματος μετάδοσης κίνησης συμβουλεύει τον οδηγό σχετικά με τους καλύτερους τρόπους εξοικονόμησης καυσίμου και, κατά συνέπεια, μείωσης των εκπομπών CO2 των καυσαερίων.
- E-Tech full hybrid 145: περισσότερη διασκέδαση με λιγότερα καύσιμα
Η Renault ξεκίνησε να ενσωματώνει πλήρως υβριδική τεχνολογία E-Tech στα αυτοκίνητά της - συμπεριλαμβανομένου του Clio - το 2020. Είναι φυσικά διαθέσιμο στο Νέο Renault Clio, στην πλήρη υβριδική έκδοση E-Tech 145 ίππων.
Αυτή η πλήρως υβριδική τεχνολογία E-Tech είναι γεμάτη με περισσότερες από 150 πατέντες καθώς και τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει η Renault στις πίστες της Formula 1 - ειδικά την ανάκτηση και την αναγέννηση ενέργειας. Κάνει το New Clio πιο δυναμικό και ταυτόχρονα πιο αποτελεσματικό. Η σειριακή-παράλληλη αρχιτεκτονική του συνδυάζει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν κινητήρα 36 kW και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης 18 KW) με έναν κινητήρα IC 4 κυλίνδρων, 1,6 λίτρων 69 kW (94 hp), ένα έξυπνο πολυλειτουργικό κουτί σκύλου χωρίς συμπλέκτη και ένα Μπαταρία 1,2 kWh.
Το κιβώτιο ταχυτήτων του κινητήρα IC έχει τέσσερις σχέσεις μετάδοσης και ο κύριος ηλεκτροκινητήρας έχει δύο. Το πλήρες υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech μπορεί να συνδυάσει την είσοδο για τον κινητήρα IC και τον ηλεκτροκινητήρα με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης.
Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται πάντα από τον ηλεκτροκινητήρα κατά την εκκίνηση και μπορεί να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα έως και το 80% του χρόνου στις πόλεις - μειώνοντας την κατανάλωση έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του New Clio στις αστικές περιοχές είναι η υψηλότερη στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων πόλης. Χάρη στο αποδοτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, οι εκπομπές CO2 είναι περιορισμένες, ξεκινώντας από τα 93 g/km, κάτι που είναι εξαιρετικό στην κατηγορία. Αυτό είναι εκτός από τη σιωπή που απολαμβάνετε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να σταματήσετε για να φορτίσετε την μπαταρία.
- TCe 100 LPG: ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων με χαμηλό κόστος λειτουργίας
Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας TCe 100 LPG είναι επίσης διαθέσιμος στο νέο Renault Clio. Αυτό το σύστημα διπλού καυσίμου βελτιώνει την απόδοση, ενώ μειώνει την κατανάλωση και μειώνει τις εκπομπές CO2 (8% λιγότερο CO2 από έναν συγκρίσιμο κινητήρα μόνο βενζίνης). Και αποδίδει ωραία: φτάνει στη μέγιστη ροπή του, τα 170 Nm, στις 2.000 σ.α.λ., καθιστώντας το πιο ευέλικτο. Με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει περισσότερα από 1.000 km συνολικά. Αυτό το σύστημα έχει δοκιμαστεί και δοκιμαστεί, είναι απλό στη χρήση, προσιτό και εξοικονομεί χρήματα κατά τη χρήση. Τα συστήματα LPG είναι εργοστασιακά ενσωματωμένα στα αυτοκίνητα.
- TCe 90: ένα καλά ισορροπημένο σύστημα μετάδοσης κίνησης
Αυτός ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 90 ίππων με ροπή 160 Nm και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ομαλή στη χρήση και η κατανάλωσή του είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία του.
- SCe 65: οικονομικό και ιδανικό για πόλεις
Οι οδηγοί που αναζητούν ένα οικονομικό αυτοκίνητο αστικών και προαστιακών θα διαπιστώσουν ότι ο κινητήρας 1.0 SCe (ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος) είναι τέλειος για αυτούς. Διαθέτει κιβώτιο 5 σχέσεων, ισχύ 65 ίππων και ροπή 95 Nm, επομένως είναι πολύ ομαλή στην οδήγηση μέσα και γύρω από τις πόλεις.
- Blue dCi 100: υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση
Αυτός ο κινητήρας 100 ίππων και 260 Nm είναι τέλειος για εντατική χρήση και εταιρικούς στόλους. Είναι λιτό και αποδοτικό και συνοδεύεται από κιβώτιο 6 σχέσεων που χαμηλώνει τις στροφές του κινητήρα στα 110 χλμ./ωρα και υψηλότερες ταχύτητες. Το νέο Renault Clio Blue dCi είναι ιδιαίτερα αποδοτικό σε αυτοκινητόδρομους και αυτοκινητόδρομους. Πληροί επίσης τα πιο πρόσφατα πρότυπα εκπομπών με το ενσωματωμένο σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης, το οποίο θεωρείται η πιο αποτελεσματική διαδικασία μετά την καύση για τη μείωση του οξειδίου του αζώτου (NOx).
Άμεση απόδοση, οικονομία στο καύσιμο
Οδηγήσαμε την πιο ισχυρή, πλήρη και ακριβή έκδοση του νέου Renault Clio, την Esprit Alpine E-Tech full hybrid 145 ίππων. Από τα πρώτα χιλιόμετρα εκτιμήσαμε την άμεση απόδοση της εξελιγμένης κινητήριας μονάδας σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας. Αν και η Τροχαία καιροφυλακτεί ακόμη και στους επαρχιακούς δρόμους για να τηρούνται τα αυστηρά όρια ταχύτητας καταφέραμε σε μερικά απομακρυσμένα σημεία να δοκιμάσουμε το εντυπωσιακό αυτοκίνητο και στις υψηλές ταχύτητες. Μας έκανε εντύπωση η άμεση απόδοση της κινητήριας μονάδας, αποδίδει αβίαστα την ενέργεια της και όπως διαπιστώσαμε από την ηλεκτρονική μέτρηση του αυτοκινήτου δεν καταναλώνει μεγάλη ποσότητα καυσίμου.
Σταθερό, ήσυχο
Να τονίσουμε ότι είναι εξαιρετικά σταθερό στην δρόμο, δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και γενικά είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή ρύθμιση και δεν κουράζει τον οδηγό. Εκτιμήσαμε την ακρίβεια του, την άμεση πληροφόρηση του οδηγού και τις ακαριαίες αντιδράσεις του. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που δείχνει την αναβάθμιση του γαλλικού supermini είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η οποία πλησιάζει τo επίπεδο που έχουν τα premium μοντέλα.
Οι τιμές πώλησης θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο.