Aποστολή στην Αστυπάλαια
Το νησί της Αστυπάλαιας, λειτουργεί ως μελλοντικό εργαστήριο έξυπνης, βιώσιμης κινητικότητας
Το νησί της Αστυπάλαιας, λειτουργεί ως μελλοντικό εργαστήριο έξυπνης, βιώσιμης κινητικότητας
Ηλεκτρικό νησί η Αστυπάλαια, ο μετασχηματισμός της κινητικότητας σε πλήρη εξέλιξη. Το νησί στο Αιγαίο πέλαγος χρησιμεύει ως μελλοντικό εργαστήριο για έξυπνη, βιώσιμη κινητικότητα.
Όλα τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων και των σκούτερ στο νησί έχουν εφαρμοστεί πλήρως.
Υψηλή ζήτηση για υπηρεσίες ψηφιακής κινητικότητας. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται συνεχώς.
Ηλιακό πάρκο 3,5 μεγαβάτ θα προμηθεύει ηλεκτρικά οχήματα εξ ολοκλήρου με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές από το 2024.
Το νησί της Αστυπάλαιας, λειτουργεί ως μελλοντικό εργαστήριο έξυπνης, βιώσιμης κινητικότητας. Στο πλαίσιο ενός κοινού έργου του Ομίλου Volkswagen και της Ελληνικής Δημοκρατίας, πρόκειται να μετατραπεί σταδιακά σε ηλεκτροκίνηση, λύσεις ψηφιακής μετακίνησης και πράσινη ενέργεια.
Τα πρώτα αποτελέσματα είναι θετικά: Οι νέες, ψηφιακές λύσεις μετακίνησης είναι καθιερωμένες, το 25% των κατοίκων χρησιμοποιούν τακτικά την υπηρεσία ASTYBUS ridesharing. Μόνο τους τελευταίους δώδεκα μήνες έχει συμπληρώσει περισσότερα από 200.000 χιλιόμετρα. Πρόοδος σημειώνει και η ηλεκτροδότηση: Σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν στην Αστυπάλαια είναι πλέον πλήρως ηλεκτρικά.
Όμιλος Volkswagen
Ο Όμιλος Volkswagen υποστηρίζει την Αστυπάλαια με την ολοκληρωμένη τεχνογνωσία κινητικότητας καθώς και οχήματα από τις μάρκες Volkswagen, Volkswagen Εμπορικά Οχήματα, Ducati και Seat MÓ. Τα μέτρα για τον μετασχηματισμό του τομέα της κινητικότητας έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Αυτές περιλαμβάνουν, ειδικότερα, τη δημόσια υποδομή χρέωσης, το ειδικό καθεστώς επιδοτήσεων για ιδιώτες πελάτες και εταιρείες, την ηλεκτροκίνηση οχημάτων αρχής (π.χ. αστυνομία, αεροδρόμιο), καθώς και τις υπηρεσίες κινητικότητας ASTYBUS και astyGO. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στο μικρό νησί έχει αυξηθεί από μηδέν σε 84 σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Πολυτελές μικρό, ηλεκτρικό λεωφορείο
Η υπηρεσία ridesharing ASTYBUS αντικατέστησε την παραδοσιακή λεωφορειακή γραμμή, η οποία είχε πολύ περιορισμένη τοπική μεταφορά στην Αστυπάλαια. Σε αντίθεση με τη λεωφορειακή γραμμή, η ASTYBUS λειτουργεί όλο το χρόνο και συνδέει πολλά περισσότερα σημεία στο νησί. Ανάλογα με την εποχή, χρησιμοποιούνται έως και πέντε οχήματα για αυτήν την υπηρεσία. Μέσω της υπηρεσίας κοινής χρήσης οχημάτων astyGO, οι κάτοικοι και οι τουρίστες μπορούν να νοικιάσουν ηλεκτρονικά αυτοκίνητα από τη Volkswagen καθώς και ηλεκτρονικά σκούτερ από τη Seat MÓ και ηλεκτρονικά ποδήλατα από τη Ducati. Η κράτηση γίνεται μέσω smartphone μέσω της ενσωματωμένης εφαρμογής astyMOVE.
Γρήγορος μετασχηματισμός
Ο Maik Stephan, Επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Ομίλου Volkswagen, δήλωσε: "Τις επόμενες δύο δεκαετίες, θα δούμε πολλές από τις αλλαγές που συνθέτουν το πρόγραμμα Αστυπάλαια και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αλλαγή της διάθεσης των ανθρώπων Από τον αρχικό σκεπτικισμό έως τη μεγάλη έγκριση. Αυτό δείχνει ότι ο γρήγορος μετασχηματισμός είναι δυνατός εάν οι εταιρείες, οι πολιτικοί και η κοινωνία συνεργαστούν».
Ανανέωση του ενεργειακού συστήματος
Το επόμενο βήμα είναι η ανανέωση του ενεργειακού συστήματος, το οποίο πρόκειται να μετατραπεί σταδιακά σε χρήση τοπικά παραγόμενης, ανανεώσιμης ενέργειας. Οι ήδη υπάρχουσες μικρότερες ηλιακές μονάδες τροφοδοτούν, μεταξύ άλλων, τον σημερινό ηλεκτρονικό στόλο με πράσινη ενέργεια. Το επόμενο ορόσημο είναι η κατασκευή ενός υβριδικού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούμενο από ηλιακό πάρκο ισχύος 3,5 μεγαβάτ και σύστημα αποθήκευσης μπαταριών, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2024. Το σύστημα αυτό θα καλύπτει το 100% της ενέργειας του νησιού ανάγκες για ηλεκτροκίνηση και έως και το 60 τοις εκατό των γενικών ενεργειακών αναγκών του. Ο πρώτος διαγωνισμός στην Ελλάδα για αυτό το ενεργειακό έργο ολοκληρώθηκε πρόσφατα.
Μέχρι το 2026, το ενεργειακό σύστημα πρόκειται να επεκταθεί περαιτέρω και, στο τελικό στάδιο, θα καλύπτει περίπου το 80 τοις εκατό της συνολικής ενεργειακής ζήτησης. Μέχρι στιγμής, το νησί τροφοδοτείται κυρίως με ηλεκτρισμό από γεννήτριες ντίζελ, οι οποίες εκπέμπουν έως και 5.000 τόνους CO 2 ετησίως.
Αποδεκτός ο μετασχηματισμός
Συνοδευτική επιστημονική μελέτη, ο μετασχηματισμός συναντά μεγάλη έγκριση.
Η επιστημονική μελέτη, η οποία αποτελεί μέρος του έργου, δείχνει υψηλό επίπεδο υποστήριξης για τον μετασχηματισμό: το 80 τοις εκατό των ανθρώπων στην Αστυπάλαια έχουν θετική άποψη για την ηλεκτροκίνηση και τις υπηρεσίες κινητικότητας. Αυτή είναι μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με την πρώτη έρευνα στην αρχή του έργου το 2021 και υπογραμμίζει πόσο κρίσιμη είναι η παροχή σχετικών πληροφοριών σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες. Η υπηρεσία ridesharing ASTYBUS βαθμολογείται ιδιαίτερα καλά, με 97 τοις εκατό έγκριση. Μεταξύ άλλων, εκτιμάται η ευέλικτη χρήση σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές.
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι στην Αστυπάλαια, το κόστος είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η υποδομή φόρτισης, από την άλλη πλευρά, δεν θεωρείται πλέον εμπόδιο. Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν σε δύο κύματα το χειμώνα 2022/23 και το καλοκαίρι 2021, με συνολικά 211 και 221 άτομα να συμμετάσχουν. Η μελέτη διεξάγεται από επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πανεπιστήμιο του Strathclyde της Σκωτίας και θα αξιολογήσει το έργο για αρκετά χρόνια.
Βιωσιμότητα στον Όμιλο Volkswagen
Η βιωσιμότητα είναι ένα από τα 10 στρατηγικά πεδία δράσης που ο Όμιλος Volkswagen προωθεί με πλήρη ταχύτητα υπό την ηγεσία του CEO Oliver Blume. Για παράδειγμα, ο Όμιλος Volkswagen εστιάζει ξεκάθαρα στην ηλεκτροκίνηση και σχεδιάζει μια φιλόδοξη άνοδο στις μάρκες του Ομίλου. Πέρυσι, η Volkswagen αύξησε επίσης τους στόχους της για CO 2 στην παραγωγή και τώρα στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO 2 που σχετίζονται με την παραγωγή από επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κατά 50% έως το 2030.