Νέο Volvo EX30: Το πιο οικολογικό σουηδικό μοντέλο
Το νέο Volvo EX30 έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο μοντέλο Volvo μέχρι τώρα.
Το νέο Volvo EX30 έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο μοντέλο Volvo μέχρι τώρα.
Αντιμετωπίζοντας τις εκπομπές στο σύνολο της διαδικασίας παραγωγής και του κύκλου ζωής του Volvo EX30, η μάρκα κατάφερε να ελαττώσει το συνολικό του αποτύπωμα άνθρακα για 200 χλμ. οδήγησης σε κάτω από 30 τόνους. Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα C40 και XC40 και για ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της μάρκας να ελαττώσει τις συνολικές μας εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% στο διάστημα μεταξύ 2018 και 2025.
Ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχει μηδενικές εκπομπές, κάτι το οποίο δεν συνεισφέρει απλώς σε ένα χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, αλλά έχει σημαντικά θετικό αντίκτυπο και στην ποιότητα του αέρα.
Ανακυκλωμένα υλικά παντού
Με ποιον τρόπο, μειώθηκε το ανθρακικό αποτύπωμα του Volvo EX30 κατά 75% σε σχέση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά μοντέλα; Καταρχάς, ένα μικρότερο αυτοκίνητο χρειάζεσαι λιγότερα υλικά για να κατασκευαστεί. Με δεδομένο ότι το αλουμίνιο και ο χάλυβας είναι από τα υλικά που συνεισφέρουν περισσότερο στις εκπομπές CO2 που συνδέονται με την παραγωγή, είναι ακριβώς εδώ που έγινε η μεγάλη διαφορά.
Ενώ χρησιμοποιήθηκε λιγότερος χάλυβας και αλουμίνιο στην κατασκευή του ταυτόχρονα αυξήθηκε ποσοστό τους που είναι ανακυκλωμένο. Περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του αλουμινίου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του αυτοκινήτου είναι ανακυκλωμένο, ενώ το ίδιο ισχύει και για περίπου το 17% όλου του χάλυβα, κάτι που μειώνει περαιτέρω την περιβαλλοντική επίπτωση από αυτά τα υλικά.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται αποτελούν επίσης συνεισφορά σε μία πιο βιώσιμη προσέγγιση για τη δημιουργία νέων αυτοκινήτων. Περίπου το 17% όλων των πλαστικών του αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, είναι ανακυκλωμένα - πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ όλων των αυτοκινήτων Volvo έως σήμερα.
Κλιματική ουδετερότητα
Ένα άλλο κρίσιμο πεδίο για τη μείωση των εκπομπών είναι η διαδικασία της παραγωγής και η εφοδιαστική αλυσίδα, για παράδειγμα η χρήση καθαρής ενέργειας. Το Volvo EX30 θα κατασκευάζεται σε εργοστάσιο που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από κλιματικά ουδέτερη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένης 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας.
Όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού, το 95% των κύριων προμηθευτών για το αυτοκίνητο δεσμεύτηκε για τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή τους έως το 2025 – και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη πετύχει τον στόχο.
Στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται μια ευρεία σειρά από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες, συμπεριλαμβανομένων υλικών όπως το τζιν, το λινάρι και ένα μείγμα μαλλιού που περιέχει περίπου 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το τζιν, ιδιαίτερα, είναι ένα καλό παράδειγμα των πιο έξυπνων και βιώσιμων τρόπων χρήσης των υλικών.
Για τη δημιουργία του εσωτερικού διάκοσμου Denim, χρησιμοποιήθηκαν ίνες που κανονικά θα συμπεριλαμβάνονταν στα απορρίμματα της διαδικασίας ανακύκλωσης του τζιν. Όταν τα τζιν ανακυκλώνονται, οι ίνες τους τυλίγονται σε ένα νήμα, με τις μακριές ίνες να συνδέονται η μία με την άλλη.
Το νέο Volvo EX30 θα παρουσιαστεί στις 7 Ιουνίου και από την ίδια μέρα θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες σε επιλεγμένες αγορές, μεταξύ των οποίων και η ελληνική.