Έρχεται το ανανεωμένο Peugeot 2008
Το best-seller στην αγορά των Β-SUV επανέρχεται με αέρα ανανέωσης σε εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό.
Το best-seller στην αγορά των Β-SUV επανέρχεται με αέρα ανανέωσης σε εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό.
Το Peugeot 2008, το best-seller στην αγορά των Β-SUV για πάνω από τρία χρόνια, προχωρά ένα ακόμα βήμα σε ότι αφορά τη σχεδίαση, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση.
Παρουσιάστηκε στα τέλη του 2019 έχει ήδη παραχθεί σε 700.000 μονάδες, και ήταν πάντα ανάμεσα στα 3 πρώτα μοντέλα σε πωλήσεις στην κατηγορία B-SUV στην Ευρώπη, κατακτώντας μάλιστα και την κορυφή το 2021.
Η επιτυχία του συγκεκριμένου μοντέλου οφείλεται κυρίως στο E-2008, το οποίο υπήρξε πρωτοπόρος στον εξηλεκτρισμό του segment από το 2019, με την παραγωγή του να έχει καταγράψει πάνω από 75.000 μονάδες.
Το μερίδιο αγοράς της συγκεκριμένης έκδοσης έφτασε στο 17.4% των πωλήσεων το 2022, τοποθετώντας το ανάμεσα στα 3 πρώτα των ηλεκτρικών του segment Β-SUV.
Κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του Vigo στην Ισπανία. Το δημοφιλές μοντέλο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς και η γκάμα του θα περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις - Active, Allure, GT – με τέσσερα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένης και της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης των 156 ίππων η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως και 406 χλμ. (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Η γκάμα θα διευρυνθεί το 2024 με την προσθήκη ενός νέου υβριδικού κινητήρα.
Από την ημέρα του λανσαρίσματος του 2008, το στυλ ήταν ένας από τους καθοριστικότερους παράγοντες της επιτυχίας του. Η πρόκληση για το τμήμα σχεδιασμού της μαρκας ήταν να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα του, αναβαθμίζοντας το κύρος του ως SUV, και να αποτελέσει μία σαφή δήλωση της μετακίνησής του σε ανώτερη κατηγορία της αγοράς.
Νέα φωτιστική υπογραφή
Στο εμπρός τμήμα, η καινούργια φωτιστική υπογραφή της μάρκας. Μετά το νέο 508 σεντάν και το 508 SW, το 2008 είναι το δεύτερο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα φωτιστική υπογραφή της φίρμας. Χαρακτηρίζεται από τους τρείς κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα του νέου 2008. Ο συνδυασμός υπογραμμίζει την έντονη προσωπικότητα του 2008 και το design ενός στιβαρού SUV. Όλες οι εκδόσεις ενσωματώνουν αυτή τη νέα φωτιστική υπογραφή. Στις εκδόσεις GT, το εντυπωσιακό αποτέλεσμα των τριών ονύχων, επεκτείνεται για πρώτη φορά μέσω των full LED φωτιστικών σωμάτων με τις 3πλές μονάδες φωτισμού. Αυτό διακρίνει τις εκδόσεις GT από την υπόλοιπη γκάμα, δίνοντάς τους μια αποκλειστική υπογραφή στο μπροστινό μέρος.
Στο πίσω τμήμα, η ανασχεδιασμένη φωτιστική υπογραφή. Τα νέα LED πίσω φώτα σε όλες τις εκδόσεις του νέου 2008 έχουν επανασχεδιασμένους τους τρείς εμβληματικούς όνυχες, που χαρακτηρίζουν το πίσω μέρος κάθε Peugeot. Εδώ, αποτελούνται από τρείς επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες, λεπτές και κομψές, που συμβάλλουν στην οπτική διεύρυνση του πλάτους του αυτοκινήτου. Τα φώτα της όπισθεν και τα φλας είναι και αυτά τεχνολογίας LED.
Η επανεφεύρεση του εμπρός μέρους. Το ανανεωμένο 2008 έχει ένα νέο μπροστινό μέρος, που φέρει το νέο σήμα της μάρκας. Είναι πιο φαρδύ και περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο που συνδέεται με τους προβολείς και τονίζει την κατακόρυφη όψη, και την έντονη προσωπικότητα του αυτοκινήτου.
Νέα χρώματα
Το μοντέρνο Selenium Grey επιλέχθηκε για το λανσάρισμα, και είναι το χρώμα που θα περιλαμβάνεται στο διαθέσιμο χρωματολόγιο. Το νέο Λευκό Okenite, με μπλε-γκρι ανταύγειες, θα τονίζει τον πολύπλευρο χαρακτήρα του νέου 2008. Η έκδοση GT θα διαθέτει διχρωμία με στάνταρ τη μαύρη οροφή. Όλα τα νέα μοντέλα του 2008 θα διαθέτουν μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες, ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος που έχει επιλεγεί.
Είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα αμαξώματος: Selenium Grey, Artense Grey, Okenite White, Black Perla Nera, Elixir Red και Vertigo Blue.
Εφοδιάζεται με νέες ζάντες αλουμινίου με ανατρεπτική σχεδίαση, όπως εκείνες που παρουσιάστηκαν στο 408.
Νέες αναβαθμισμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ανανεωμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες, που φανερώνουν μια πραγματική αναβάθμιση κατηγορίας, όπως οι νέες ταπετσαρίες από Alcantara, που διατίθενται προαιρετικά στις εκδόσεις GT.
Βασικό στοιχείο του εσωτερικού, το Peugeot i-Cockpit είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά των μοντέλων της μάρκας. Με περισσότερες από 10 εκατομμύρια πωλήσεις την τελευταία δεκαετία, έχει βελτιωθεί και εκσυγχρονιστεί στο νέο 2008, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εργονομίας και της οδηγικής απόλαυσης.
Νέο design στον ψηφιακό πίνακα οργάνων
Ιδανικά τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων του νέου 2008 είναι ψηφιακός στις εκδόσεις Allure και GT. Η ψηφιακή του οθόνη των 10 ιντσών έχει νέο σχεδιασμό και 3D απεικόνιση, στις εκδόσεις GT. Το χρώμα της οθόνης, η ιεράρχηση και η διάταξη των πληροφοριών, μπορούν να εξατομικευθούν πλήρως για να ταιριάζουν στις προτιμήσεις του κάθε οδηγού. Στην έκδοση Active, το 2008 προσφέρεται με τον αναλογικό πίνακα οργάνων.
Κεντρική οθόνη αφής 10ιντσών
Όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου 2008 διαθέτουν πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό τους, κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών (7 ιντσών στα δύο πρώτα επίπεδα εξοπλισμού του προηγούμενου μοντέλου).
Το τιμόνι μικρής διαμέτρου, στο επίκεντρο της δράσης. Το μικρό τιμόνι είναι χαρακτηριστικό του i-Cockpit και δεκαπλασιάζει την οδηγική απόλαυση, προσφέροντας μοναδική ευελιξία και ακρίβεια στο χειρισμό του. Στο κέντρο του δεσπόζει το νέο έμβλημα της μάρκας και, στην αντίστοιχη έκδοση, το νέο σήμα GT στο κάτω μέρος της στεφάνης του. Ενσωματώνει τα χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων (πηγές ήχου, τηλέφωνο) καθώς και τις ρυθμίσεις του ήχου και των φωνητικών εντολών.
Νέος επιλογέας χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Εξοπλίζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, διαθέτουν νέο επιλογέα για βελτιωμένη εργονομία. Με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, εξακολουθούν να έχουν τον κομψό, πρακτικό και διακριτικό μοχλό που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2022.
Έλεγχος πρόσφυσης
Εφοδιάζεται, προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση, με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control), το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι. Ανάλογα με τη χώρα, η επιλογή του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης συνδυάζεται με ελαστικά all-season «3PMSF»..
Αυτονομία πάνω από 400 χλμ.
Ακόμα πιο οικονομικό και αποδοτικό E-2008 με αυτονομία πάνω από 400 χλμ. Το E-2008 πρωτοπόρος στην αγορά των 100% ηλεκτρικών Β-SUV, εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα που θα τοποθετηθεί επίσης τα E-208 και E-308. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται κατά 15% από 136 ίππους σε 156 ίππους, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται από 50 kWh σε 54 kWh. Μια σημαντική προσπάθεια με στόχο την οικονομία, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας, η οποία φτάνει πλέον τα 406 χλμ. σε σύγκριση με τα 345 της προηγούμενου μοντέλου (μεικτός κύκλος WLTP).
Με το νέο Peugeot E-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών που καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε τύπο φόρτισης : στο στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7.4kW, και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά από δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40λεπτά από ένα Wall Box (7.4kW), και 11 ώρες και 10λπετά από μία ενισχυμένη παροχή (3.2 kW).
Υβριδικό
Σύντομα το 2008 θα διατίθεται και με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης. Στις αρχές του 2024, το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V Hybrid, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα.
Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Στην οδήγηση στην πόλη, το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης, μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Γκάμα κινητήρων
Εκτός από τους εξηλεκτρισμένους κινητήρες που αναφέρθηκαν πιο πάνω, στη γκάμα του 2008 περιλαμβάνονται και επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που δίνουν στον κάθε πελάτη τη δυνατότητα να επιλέξει αυτόν που ικανοποιεί τις δικές του ανάγκες:
₋ PureTech 100: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 με ισχύ 100 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
₋ PureTech 130: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 με ισχύ 130 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
₋ BlueHDi 130 EAT8: ο 4κύλινδρος κινητήρας diesel με ισχύ 130 ίππων και σύστημα Stop & Start system και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
Αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2023.