Είδαμε το After the End στο Bios

Είδαμε το After the End στο Bios κι έχουμε να πούμε τα καλύτερα.

Είδαμε το After the End στο Bios

Το έργο "After the End" του βραβευμένου βρετανού συγγραφέα Dennis Kelly ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά από τις 9 Ιανουαρίου 2023  και παίχτηκε κάθε Δευτέρα και Τρίτη (9 μ.μ) στην κάτω σκηνή του BIOS. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ για τα παιχνίδια του μυαλού που παίζουν οι άνθρωποι όταν βρεθούν σε αγχωτικές και κλειστοφοβικές καταστάσεις. Στις ερμηνείες οι Άρης Κανέλλος και Σοφία Φυτιάνου.

Η Λουίζ (Σοφία Φυτιάνου )ξυπνάει σε ένα καταφύγιο μαζί με τον κάπως ιδιόμορφο συνάδελφό της, Μαρκ (Άρης Κανέλλος ). Το προηγούμενο βράδυ έχει συμβεί μια πυρηνική έκρηξη και ο Μαρκ της έχει σώσει τη ζωή. Το καταφύγιο είναι δικό του. Πρέπει να συμβιώσουν μέχρι να τελειώσει όλη  αυτή η καταστροφή και να τους σώσουν. Μόνο όταν βρεθούν σε έναν κλειστοφοβικό κόσμο, όπου μεγάλα θέματα –σεξ, πολιτική, εξουσία, έρωτας, φασισμός, ευθύνη, φιλίες, εμπιστοσύνη– έρχονται να επηρεάσουν τη σχέση τους, αρχίζει να αναδύεται ο πραγματικός τους εαυτός. Ποιός είναι ο θύτης και ποιός το θύμα; Πρέπει να επιβιώσουν ως το τέλος και μετά το τέλος. Μπορούμε να ξεφύγουμε πραγματικά από τα σημάδια μιας εμπειρίας που ήρθε να μας καθορίσει; 

Θα μπορούσα να σου κάνω πολύ κακό, αν ήμουν κακός άνθρωπος θα πει με ευκολία ο ένας στον άλλον, ενώ ο και ο ένας και ο άλλος νιώθουν να συνδέονται άρρωστα μετά από μια αρρωστημένη εμπειρία.

 Οι περιγραφές  του Μαρκ για το δυστοπικό περιβάλλον μετά την πυρηνική καταστροφή πραγματικά ελέγχουν την σκέψη της Λουίζ , η οποία πράγματι είναι σκεφτική  και ανήσυχη. Ο Μαρκ της λέει ότι δεν αναγνωρίζει τίποτα από τη γειτονιά του και το γνώριμο περιβάλλον μετά την εισβολή εκείνου του σύννεφου που περιείχε φωτιές. Οι λεπτομέρειες και οι περιγραφές  είναι ανατριχιαστικές και φρικαλέες. 

Γνωρίζονται από παλιά, είναι συνάδελφοι.  Ο Μαρκ είναι ανασφαλής, καταλαβαίνει ότι δεν είναι απολύτως αποδεκτός από την παρέα του και ενώ είναι ερωτευμένος με την Λουίζ , την ζηλεύει πολύ νομίζοντας ότι εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Φραντς. Ο Μαρκ ήταν κάπως κουραστικός και πιεστικός. Η Λουίζ γενικά τον απέφευγε. Και τώρα ακόμα που αισθάνεται πιεσμένη από εκείνον και ενώ είναι εγκλωβισμένη μαζί του στο καταφύγιό του, κάθε τόσο του υπενθυμίζει ότι δεν είναι η κοπέλα του. Αυτός θέλει να παίξουν επιτραπέζια και εκείνη τον κοροϊδεύει γιατί ό,τι της προτείνει είναι παλιομοδίτικο.

Εκείνος γίνεται απαιτητικός, διακατέχεται από καταπιεσμένα ερωτικά ένστικτα, τα οποία με οποιοδήποτε τρόπο εκδηλώνει. Πρέπει να σημειωθεί το ύψος και η ευγένεια με την οποία ο ηθοποιός Άρης Κανέλλος, κατορθώνει να προσεγγίσει την φυσιογνωμία ενός  εγκληματία.

Είναι  γνωστή η ιστορία του Josef Fritzl, ο οποίος φυλάκισε την κόρη του για 24, από το 1984- 2008 χρόνια και είχε επτά παιδιά μαζί της. Πολλές οι ιστορίες τέτοιας  άρρωστης φυλάκισης από άτομα που δεν μπορούν να διαχειριστούν τη διεκδίκηση και την απόρριψη και με το παρανοϊκό μυαλό τους διαπράττουν εγκλεισμό, κακοποίηση και βιασμό.

 Έναν τέτοιο ρόλο κατόρθωσε να φέρει σε πέρας ο  Άρης Κανέλλος με τον ρόλο του Μαρκ, χειραγωγώντας αρχικά την υπέροχη, αξιοπρεπή, δυναμική, ειλικρινή συνάδελφό του  Λουίζ, Σοφία Φυτιάνου, που καθώς περνούσε ο καιρός και δεν υπήρχε καμία εξέλιξη στην πυρηνική καταστροφή, που εκείνος της είχε διηγηθεί,  την εξώθησε να μεταλλαχθεί  σε ένα καχύποπτο πλάσμα και να διεκδικεί την ελευθερία της.  Η Σοφία Φυτιάνου ,εξαιρετική ηθοποιός με μεγάλη δεινότητα. Το θύμα περνά στην αντεπίθεση και τελικά προσπαθεί να απελευθερωθεί.

Η όλη πορεία είναι στοχευμένα σκηνοθετημένη από τον Θοδωρή Βουρνά, ο οποίος με τη συνδρομή της μουσικής του Δημήτρη Καρά, κατορθώνει να δημιουργήσει στο υπόγειο του BIOS, ένα θρίλερ, με  την αίσθηση του εγκλεισμού, ενώ ο θεατής ταυτίζεται απόλυτα με την ηρωίδα Σοφία Φυτιάνου.

Ο Ντένις Κέλι κάνει όπως πάντα μια βαθειά τομή στον ψυχισμό του ανθρώπου σε όλα του τα έργα "Συντρίμμια", "Μετά το τέλος", "Οσάμα ο ήρωας", "Έρωτας και χρήμα" παρακολουθώντας ανθρώπους που ζουν σε εργατικές περιοχές, ανθρώπους που προσπαθούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να αξιώσουν ένα καλύτερο μέλλον για αυτούς , πολλές φορές καταστρέφοντας και το παρόν τους. Φτάνει να αναφερθεί και στο «Σύνδρομο της Στοκχόλμης», στο μηχανισμό επιβίωσης, κατά τον οποίο μετριάζεται από το θύμα μια ενδεχόμενη, μεταγενέστερη βλάβη και έτσι  καταλήγει να επιδεικνύει συμμόρφωση και ευγνωμοσύνη στον θύτη του. Από άλλους αναφέρεται ως «δεσμός τρόμου» ή «τραυματικός δεσμός». Από φόβο μην χάσει κομμάτια του εαυτού του το θύμα αρχίζει να αναγνωρίζει τους μηχανισμούς, που οδήγησαν τον θύτη να διαπράξει το έγκλημα και τον δικαιολογεί ή τον συγχωρεί.

Μια ατμοσφαιρική παράσταση με υπέροχες ερμηνείες σε απόλυτες συνθήκες θρίλερ.

Εκπληκτική η πρωτότυπη μουσική του Δημήτρη Καρά, η οποία κάθε φορά ενέτεινε την ατμόσφαιρα έντασης και αγωνίας και με τον τρόπο αυτόν ενορχήστρωνε τις ερμηνείες των ηθοποιών, του Άρη Κανέλλου και της Σοφίας Φυτιάνου.

Ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Ντένις Κέλι (Dennis Kelly )
Μετάφραση: Σοφία Φυτιάνου
Σκηνοθέτης: Θοδωρής Βουρνάς
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Μουσική: Δημήτρης Καράς
Ερμηνεύουν: Άρης Κανέλλος, Σοφία Φυτιάνου

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v