Σαν τις «Τρεις Χάριτες» δε θα υπάρξει άλλη σειρά

Η σειρά των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στην ελληνική τηλεόραση, κι ας μην μνημονεύεται όσο θα έπρεπε.

Σαν τις «Τρεις Χάριτες» δε θα υπάρξει άλλη σειρά

Υπάρχουν σειρές στην ελληνική τηλεόραση, υπάρχουν και οι «Τρεις Χάριτες». Ένα σπίτι, και μέσα σε αυτό τρεις υπέροχες γυναίκες (συν μια απίστευτη… θεία), σε μια από τις πιο έξυπνες και επιδραστικές σειρές που πέρασαν από την ελληνική τηλεόραση.

Σαν τις «Χάριτες» δεν θα ξανα-υπάρξει σειρά.

Και αν αναρωτιέσαι το «γιατί;», τότε άσε μας να σ’ το εξηγήσουμε περαιτέρω.

Γιατί για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση είδαμε μοντέρνο αλλά και εκλεπτυσμένο χιούμορ. Όχι πως δεν υπήρξε και σε άλλες σειρές, όμως οι «Τρεις Χάριτες» κατάφεραν να φτιάξουν μια ολόδική τους κατηγορία, η οποία κοπιαρίστηκε πολλάκις έκτοτε.

Γιατί το κείμενο της κωμωδίας είχε ρυθμό και μετρό, κάτι σπάνιο για εκείνη την περίοδο, κάτι που μας έκανε να γελάμε χωρίς ουδεμία «ένεση» χυδαιότητας.

Γιατί είχαν δεκάδες αναφορές σε καλό σινεμά και λογοτεχνία. Σπάνια βλέπουμε ηρωίδες στην ελληνική τηλεόραση να συζητάνε για Ταρκόφσκι, Αγγελόπουλο, και Τσέχωφ, χωρίς να φαίνονται ψευτοκουλτουριάρες ή αλλόκοτες.

Επίσης, πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η σειρά δεν πρόλαβε να «καεί» με επαναλήψεις, μιας και δεν προβλήθηκε πολλές φορές. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά επεισόδια στο Youtube αν θες να νοσταλγήσεις μαζί μας.

Γιατί το καστ έφερε το ελεύθερο θέατρο για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη, με μερικές από τις πιο απολαυστικές πρωταγωνίστριες του, όπως η υπέροχη Άννα Παναγιωτοπούλου, η Νένα Μεντή, και η Μίνα Αδαμάκη, η οποία έφυγε από τη ζωή πέρσι.

Για την ιδιαίτερη σκηνογραφία. Μπορεί να μοιάζει «βασική» με τα σύγχρονα δεδομένα, αλλά ήταν ένα στούντιο που μεταμορφώθηκε στο ίσως πιο χαρακτηριστικό νεοκλασικό, με το πάτωμα σκακιέρα και με πίνακες Ελλήνων ζωγράφων του 20ου αιώνα.

Για αυτό το είδωλο που λέγεται «Θεία Μπεμπέκα» της υπέροχης Άννας Κυριακού. Θα μπορούσε να πρωταγωνιστεί σε μια σειρά ολομόναχη.

Και, το σημαντικότερο, γιατί αποθέωσε την γυναίκα στην ηλικία των 40 plus, χωρίς να χρειαστεί νεανικούς έρωτες, σεξ και υπερβολές για να κάνει επιτυχία. Για πρώτη φορά είδαμε στην ελληνική τηλεόραση τρεις ανεξάρτητες και δυναμικές γυναίκες, που ανακάλυπταν τον εαυτό τους και η μία την άλλη μένοντας μαζί σε ένα σπίτι.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v