Κόλπα του μάρκετινγκ που σε κάνουν να ξοδεύεις χωρίς να το καταλαβαίνεις
Το ήξερες ότι το 1900€ φαίνεται φτηνότερο από το 1.900€, και ότι οι προσφορές είναι φύρδην μίγδην στα καλάθια για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο;
Το ήξερες ότι το 1900€ φαίνεται φτηνότερο από το 1.900€, και ότι οι προσφορές είναι φύρδην μίγδην στα καλάθια για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο;
Την κλασική παγίδα του 9,99€ την ξέρεις –αν και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι μια από τις πιο επιτυχημένες, όσο και αν ξέρεις ότι αυτό που διαβάζεις δε λέει 9€, λέει 10€, το μυαλό σου μοιάζει να αρνείται να το επεξεργαστεί. Αλλιώς το μάρκετινγκ δεν θα ήταν ολόκληρη επιστήμη, εδώ που τα λέμε. Ιδού μερικά ακόμα σατανικά κόλπα που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να σε πείσουν να αγοράσεις τα προϊόντα τους.
Οι προσφορές είναι «σε καλάθια» για κάποιον λόγο
Έχεις παρατηρήσει ότι σε μαγαζιά με ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, ό,τι διατίθεται με έκπτωση πρέπει να σκύψεις και να σκάψεις για να το βρεις, ή αντίστοιχα ότι τα τμήματα με τις προσφορές είναι άνω-κάτω, λες και δεν προλαβαίνουν οι υπάλληλοι να τα τακτοποιούν; Δεν είναι αυτό. Είναι επίτηδες αφημένα έτσι, γιατί όταν κουραστείς να ανακατεύεις τους σωρούς με τα ρούχα μέχρι να βρεις το μέγεθός σου, θα περάσεις αναγκαστικά και από τα άλλα τμήματα του μαγαζιού, που δεν έχουν εκπτώσεις, όπου τα κρεμασμένα και τακτοποιημένα ρούχα θα σου φανούν μια όαση και θα παρασυρθείς να ρίξεις μια ματιά. Πράγμα που όπως καταλαβαίνεις αυξάνει τις πιθανότητες να αγοράσεις και κάτι.
Οι πωλητές δεν σε κερδίζουν πάντα με το χαμόγελο…
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με αυτήν εδώ την έρευνα, στις μπουτίκ και τα ακριβά μαγαζιά γενικότερα, όσο πιο σνομπ είναι οι πωλητές, τόσο αυξάνονται οι πωλήσεις. Μια εξήγηση για αυτό το μυστηριώδες εκ πρώτης φαινόμενο, είναι η αντίστροφη ψυχολογία: Αν μπεις σε ένα μαγαζί έχοντας ήδη πάρει απόφαση ότι αυτό που θα αγοράσεις είναι ακριβό, είναι πιο πιθανό να προχωρήσεις στην αγορά αν σου φανεί ότι ο πωλητής ή η πωλήτρια υπονοεί με κάποιον τρόπο ότι αυτό που κοιτάς είναι πολύ ακριβό για το budget ή ακόμα χειρότερα για τα γούστα σου.
Τα προϊόντα του eshop δεν θα τα βρεις απαραίτητα και στο κατάστημα
Για την ακρίβεια, το eshop έχει πάντα πολύ μεγαλύτερη ποικιλία, και λογικό καθότι δεν έχει θέμα χώρου. Αν όμως εσύ πας στο κατάστημα για να δοκιμάσεις το ρουχαλάκι που σου γυάλισε στο eshop, επειδή θες να το δεις πάνω σου πριν το αγοράσεις, και δεν το βρεις, οι πιθανότητες λένε πως θα χαζέψεις λίγο και δεν θα φύγεις τελικά με άδεια χέρια. Αν επιστρέψεις και στο eshop για να αγοράσεις τελικά online αυτό που ήθελες εξαρχής, το κέρδος είναι διπλό.
Τα ρούχα που είναι ακουμπισμένα σε επίπεδες επιφάνειες πωλούνται περισσότερο
Η ψυχολογία, που είναι άτιμο πράγμα, λέει πως ό,τι πιάσεις και με τα δύο χέρια για να το ξετυλίξεις και να το κοιτάξεις, είναι πιο πιθανό να το αγοράσεις. Εξ ου και τα ρούχα που τοποθετούνται διπλωμένα σε πάγκους, τραπέζια και λοιπές επίπεδες επιφάνειες πωλούνται περισσότερο, και πιο γρήγορα, από εκείνα στις κρεμάστρες. Μάντεψε πού θα βρεις τα πιο ακριβά.
Υπάρχει λόγος που δεν βλέπεις πια τελείες στα καρτελάκια
Εκτός από άτιμο, η ψυχολογία είναι και περίεργο πράγμα, και όπως ανακάλυψε σχετικά πρόσφατα μια ομάδα ερευνητών το 1900€ φαίνεται φτηνότερο από το 1.900€. Τι διαφορά κάνει μια τελεία; Βάζει το μυαλό σου στη διαδικασία να αναγνωρίσει πιο άμεσα το ποσό, και επίσης κάνει την τιμή να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο. Περισσότερος χώρος, άρα μεγαλύτερη τιμή, σωστά; Λάθος, βέβαια, αλλά μέχρι να το συνειδητοποιήσεις το διπλανό μαγαζί που δεν έχει τελίτσες και υποδιαστολές και άλλα αχρείαστα στις τιμές του έχει πουλήσει δύο τηλεοράσεις των 1900€.