Παρίσι: Με το βλέμμα στο μέλλον

Παρίσι: Με το βλέμμα στο μέλλον
Παρίσι: Με το βλέμμα στο μέλλον
Δικαιολογείται κανείς να είναι λίγο κυνικός με την μεγαλύτερη φίρμα πολυτελείας στον κόσμο Louis Vuitton όταν πρόκειται για παρουσίαση της νέας της συλλογής, καθώς παραδοσιακά δείχνει να απευθύνεται στους λίγους και εκλεκτούς. Φέτος, ωστόσο, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Marc Jacobs, η Louis Vuitton και ο Alexander McQueen πραγματικά ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Ο μεν Marc Jacobs ξύπνησε μνήμες της νεανικής μας κουλτούρας με σφαιρική αντίληψη ως προς τις γραμμές και το στιλ: με τα στρατιωτικά jackets, τις μεγάλες, «φτηνιάρικες» τσάντες με τα κρόσσια και τις φούντες, τα ξύλινα τσόκαρα με τα fleece γουνάκια… όλα τυπικά στοιχεία του Jacobs, τα οποία όμως εκφράζουν επακριβώς τις αξίες που συνδέουν τους περισσότερους νέους ανθρώπους σήμερα, όπως την επιθυμία για ταξίδια και άνεση, αλλά με μία πιο φιλοσοφημένη χροιά από αυτήν του ‘απολιτίκ’ τουρίστα. Και όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, η σειρά αυτή θα κυκλοφορήσει υπό την σκέπη του Louis Vuitton.
Αξίζει να δείτε την συγκεκριμένη επίδειξη εδώ:


Ο Alexander McQueen από την άλλη, επιστρατεύοντας ρομποτικές κάμερες και ζωντανές αναμεταδώσεις από το διαδίκτυο πήγε την κολεξιόν του ένα βήμα πιο πέρα, προτείνοντας τις προοπτικές του 21ου αιώνα σε σχέδια και φαντασία. Είπε, μάλιστα, μετά το show ότι το επόμενο βήμα του στην διαδραστική αυτή διαδικασία θα είναι να επιτρέπει στους πελάτες του να αγοράζουν ρούχα ενώ θα παρακολουθούν το show. Και σε ειρωνική αντιπαραβολή με αυτήν την τάση για το νέο, το μετα-μοντέρνο, το φουτουριστικό ήρθε την περασμένη Τετάρτη (07/10) και τέθηκε ο θάνατος του θρυλικού, κλασικού fashion photographer Irving Penn. Αυτό που έκανε ο Alexander McQueen φέτος, με την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, κατέστησε αυτόματα απαρχαιωμένη την μονοδιάστατη αντίληψη της πασαρέλας. Τα δε ρούχα που παρουσίασε ήταν εξίσου καινοτόμα, ειδικά όσον αφορά στην τρομερή απαλή υφή υφασμάτων όπως το σιφόν φορμαρόταν στον κορμό των μοντέλων. Τα prints και τα ζακάρ σε αποχρώσεις του ωκεανού και τις ζούγκλας επικράτησαν στην χρωματική παλέτα, ενώ τα βλέμματα στράφηκαν οπωσδήποτε και στις εξίσου φορμαρισμένες πλατφόρμες που έμοιαζαν πάνω στα λεπτά πόδια των κοριτσιών σουρεαλιστικές (σαν αρμαντίλο που προσπαθούν να περπατήσουν με την μουσούδα τους).
Δείτε την επίδειξη του Alexander McQueen εδώ:


Τα highlights:
- Κατά τα άλλα, στα αξιόλογα της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού που τελείωσε την Πέμπτη (08/10) αξίζει να συμπεριλάβουμε την χαριτωμένη αλλά συμβατική συλλογή του οίκου Hermes με θέμα το τένις (σικ λευκά φουστανάκια και blazers με πλεκτά polo).
- Το θέμα του John Galliano ήταν ένα παρακμασμένο κινηματογραφικό είδωλο, το οποίο αναδείχθηκε μέσα από ξεθωριασμένο λούστρο στα δροσερά φουστανάκια του και τα δαντελωτά tops. Το ρομαντικό στοιχείο ενισχύθηκε από τις τεράστιες σαπουνόφουσκες που έπεφταν από το ταβάνι για να καταλήξουν σε εκρήξεις χρυσόσκονης.
- Η Miuccia Prada εμπνεύστηκε από τα παιδικά βιβλία και τα σχέδια από γάτες και χελιδόνια, υιοθετώντας τα στις σιλουέτες και τα μοτίβα των ρούχων, κάνοντας τα μοντέλα να μοιάζουν σα να έχουν ξεπηδήσει από την Χώρα των Θαυμάτων.
- Τέλος, η τελευταία μέρα της Εβδομάδας Μόδας ήταν η πρώτη επίδειξη του Giles Deacon στο Παρίσι, κάτι που κράτησε τους κριτικούς από το να επιστρέψουν εγκαίρως στα βαρετά γραφεία τους. Και δεν τους απογοήτευσε: Τα πουκαμισο-φορέματα σε φωσφοριζέ τόνους, η λάμψη του ασημένιου κοστουμιού και τα ξόφτερνα πέδιλα με τις πλαστικές «μύτες» αποτέλεσαν έναν αξιοπρεπέστατο επίλογο στην τελευταία μεγάλη Εβδομάδα Μόδα της σεζόν.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v