Ποιές είναι οι τάσεις του '12 από τις Fashion Weeks;

Τα tribals των Αζτέκων, οι ημιδιάφανες φούστες, τα ρομαντικά παστέλ και το πανταχού παρόν κίτρινο είναι κάποιες μόνο από τις τάσεις που ξεχώρισαν στις πρόσφατες εβδομάδες μόδας Λονδίνου, Νέας Υόρκης, Μιλάνου και Παρισιού για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2012.
Ποιές είναι οι τάσεις του 12 από τις Fashion Weeks;
της Έλενας Μπούλια

Κακά τα ψέματα, όπως καιρό τώρα λέει και ο celebrity-φωτογράφος Σπύρος Πόρος, ο οποίος τα μάζεψε και έφυγε με την οικογένειά του για Αυστραλία, στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόδα –τουλάχιστον όχι με την σοβαρή, προσεγμένη, «φορέσιμη» (wearable) για τους κοινούς θνητούς μορφή που υπάρχει στο εξωτερικό. Πόσο μάλλον στις μέρες μας που το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτεί να αγοράσει η μέση Ελληνίδα είναι το νέο σύνολο του Βασίλη Ζούλια, κι ας είναι ένας από τους καλύτερους Έλληνες σχεδιαστές.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι παύουμε να ενδιαφερόμαστε για την μόδα, ότι δεν εντυπωσιαζόμαστε πια από ένα ρούχο-έργο τέχνης ή πως δεν λαμβάνουμε υπ’όψιν μας τις τάσεις, προκειμένου να τις ενσωματώσουμε στο στιλ μας με την πιο οικονομική δυνατή λύση, η οποία για τις περισσότερες πλέον -και χωρίς αιδώ- ακούει στα ονόματα H&M, Zara ή Sprider.

Οι εβδομάδες μόδας σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μιλάνο και Παρίσι, οι οποίες μόλις ολοκληρώθηκαν, παρουσίασαν όσα προτείνουν οι σχεδιαστές για την Άνοιξη / Καλοκαίρι 2012. Δε μπορούσαμε, λοιπόν, να μην σας μεταφέρουμε μία πρώτη γεύση από τα πιο ενδιαφέροντα looks, τα σχέδια, τα χρώματα, τις τάσεις και τα ονόματα των σχεδιαστών που συζητήθηκαν περισσότερο, για να τα ξέρετε πρώτοι.

London Fashion Week

(από αριστερά: Sass&Bide, Issa, Paul Smith, Jaeger, Mulberry, Burberry Prorsum, Aquascutum)
Τι να πρωτοπεί κανείς για την εβδομάδα μόδας του Λονδίνου κατά την οποία ανερχόμενοι σχεδιαστές συναγωνίστηκαν σε ενδιαφέρουσες προτάσεις και ιδέες τα παραδοσιακά δυνατά ονόματα της μόδας, με αποτέλεσμα άκρως χορταστικές συλλογές που ανταποκρίνονται σε κάθε γούστο. Δίνοντας προβάδισμα στους νέους, αξίζει να αναφερθούμε στις Αυστραλιανές Sass&Bide, οι οποίες συνδύασαν tribal μοτίβα και έντονα αξεσουάρ με φωσφοριζέ αποχρώσεις σε τουνίκ και μακριές μεταξωτές φούστες. O οίκος Issa απέτισε φόρο τιμής στο καρναβάλι του Ρίο μέσω των μακριών φορεμάτων με στάμπες από μπανάνες και φοινικόδεντρα. Πολύ πιο αυστηρός και πάντα με ανδρόγυνα looks ο Paul Smith πρότεινε παντελόνια στο ύψος του αστραγάλου συνδυασμένα με κομψά blazers και μεταξωτές ημιδιάφανες φούστες σε βαθιά χρώματα.

Στα πιο κλασικά τώρα, ο οίκος Jaeger επέστρεψε στα 70’s και στο look της βασιλικής αυλής, με πλατύγεισα καπέλα και εύκολα A-line φορέματα σε παστέλ αποχρώσεις. Αέρινη και κομψή η συλλογή του οίκου Mulberry, με παστέλ κίτρινα και ροζ σορτς αλλά και ημιδιάφανες μακριές φούστες που μας άρεσαν πολύ. Ο οίκος Burberry Prorsum επέλεξε επίσης tribal μοτίβα και για πρώτη φορά έβαλε τόσο χρώμα στις συλλογές του, όπως δαμασκινί και τιρκουάζ. Το ενδιαφέρον, όμως, κέρδισε ο Aquascutum με τις φλουό αποχρώσεις σε vinyl top και πανωφόρια, υπογραμματίζοντας αυτό που είδαμε και θα δούμε σε πολλές ακόμα συλλογές: Πως το κίτρινο θα είναι ΤΟ χρώμα της ερχόμενης καλοκαιρινής σεζόν.

New York Fashion Week

(από αριστερά: Michael Kors, Elie Tahari, Badgley Mischka, Tory Burch, Herve Leger, Donna Karan)
Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε τρεις τάσεις που ξεχώρισαν στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης αυτές είναι: Το animal print, με έμφαση στο λεοπάρ, το οποίο θα δούμε σε διάφορες υφές, όπως μετάξι και δέρμα. Ο Michael Kors το ενσωμάτωσε σε μαγιό και καφτάνια, ενώ η Elie Tahari επέλεξε snake print σε κάποια από τα ρούχα της. Οι ρομαντικές pastel αποχρώσεις έρχονται να αντικαταστήσουν το φλογερό κόκκινο του Φθινοπώρου, όπως είδαμε στις λαμπερές συλλογές του οίκου Badgley Mischka αλλά και στα πιο girlie κομμάτια της Tory Burch, με έμφαση στο κοραλί και το μανταρινί. Η τρίτη τάση ακούει στο όνομα Aztec και αφορά τα tribal γραφικά της φυλής, τα οποία ενσωματώθηκαν σε μεγάλο βαθμό στις συλλογές του Herve Leger και της Donna Karan, σε γήινες αποχρώσεις και με έντονες ραφές.

Milan Fashion Week

(από αριστερά: Emilio Pucci, Just Cavalli, D&G, Moschino Cheap&Chic, Missoni)
Στο Μιλάνο την παράσταση έκλεψαν πέντε από τους κορυφαίους ιταλικούς οίκους: Ο Emilio Pucci, ο οποίος εμπνεύστηκε από τους τσιγγάνους και προτείνει κοντά tops, φαρδιές και μακριές εμπριμέ φούστες, μεγάλα σκουλαρίκια και έντονα βαμμένα μάτια. Ο οίκος Just Cavalli έτεινε σε boho εμφανίσεις, με μακρυμάνικες, αέρινες σιφόν μπλούζες, πάνω από στενά τζιν ή δερμάτινα παντελόνια αλλά και με μακριά εμπριμέ φορέματα. Ο οίκος D&G έδωσε άπλετο χρώμα στις επιδείξεις, με φωτεινά εμπριμέ σχέδια στα φορέματα, εμπνευσμένα από τα κλασικά μεταξωτά μαντήλια που βρίσκουμε στις ανατολικές χώρες, όλα συνδυασμένα με μεγάλα, χρυσίζοντα κοσμήματα. Από τις πιο εκκεντρικές κολεξιόν ήταν αυτή του οίκου Moschino Cheap&Chic, σχεδόν βγαλμένη από την φρουταγορά της γειτονιάς: Φωτεινά χρώματα, μοτίβα με φρούτα και λαχανικά και πολλά «φουσκωτά» φορέματα που θυμίζουν δεκαετία του 1950. Τέλος, στα Missoni η έκπληξη δεν ήταν φυσικά το χρώμα αλλά οι φραμπαλάδες σε μανίκια και φορέματα με έναν ώμο, καθώς και οι πρωτότυπες τσάντες σε στυλ flamenco.

Paris Fashion Week

(από αριστερά: Yves Saint Laurent, Valentino, Chloé)
Οι κολοσσοί της υψηλής ραπτικής στο Παρίσι φαίνεται πως δεν αφήνουν πολλά περιθώρια σε αναδυόμενα ονόματα να κερδίσουν το ενδιαφέρον των κριτικών μόδας και αυτό δεν οφείλεται μόνο στα αξεπέραστα brand names τους, ούτε στο γεγονός ότι οι συλλογές τους υποστηρίζονται από κορυφαίους σχεδιαστές, αλλά στο ότι πράγματι κάθε σεζόν καθιερώνουν όχι απλά τάσεις, αλλά αξίες. Ο λόγος, σχετικά με την πρόσφατη εβδομάδα μόδας, για τους οίκους Yves Saint Laurent, Valentino και Chloé.

Ο πρώτος, με τον Stefano Pilati στα ηνία, «έπαιξε» με την αναλογία απλού και εκκεντρικού, συνδυάζοντας formal καθημερινά κομμάτια, όπως μεταξωτές μπλούζες, με balloon τελειώματα και φαρδιές κάπες, σε φθινοπωρινές, ωστόσο, αποχρώσεις. Ο Valentino εμπνεύστηκε ρούχα που δείχνουν να αψηφούν τους νόμους της βαρύτητας, σε μία από τις πιο ντελικάτες συλλογές που είδαμε ποτέ: Σούπερ λεπτές δαντέλες, κεντημένες μπλούζες και αιθέριες τουαλέτες άφησαν στόματα ανοιχτά. Με νέα creative director την Clare Waight Keller στο τιμόνι, ο οίκος Chloé πέτυχε για ακόμα μία φορά να παρουσιάσει μία συλλογή που συζητήθηκε για τα πολύ θηλυκά, ντελικάτα και ευκολοφόρετα κομμάτια. Οι midi φούστες, τα διακριτικά πλισέ και τα sexy-chic nudes ήταν οι βασικές ιδέες της Keller για το ερχόμενο καλοκαίρι.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v