Σε ένα παράλληλο σύμπαν, αντί να μιλάμε για το Frozen, το Βιβλίο της Ζούγκλας και την Φαντασία με τα πιτσιρίκια, θα μας απασχολούσαν οι περιπέτειες του Λούις του Αρκούδου, των Gremlins του Ρόαλντ Νταλ και άλλων ηρώων που σήμερα δεν γνωρίζουμε καν.
Και αυτό γιατί πολλά και υποσχόμενα σενάρια για ταινίες της Disney έμειναν στο συρτάρι για διαφόρους λόγους το καθένα. Παρακάτω βρήκαμε τις ιστορίες πίσω από αυτά. Ποιος ξέρει, μπορεί κάποια στιγμή στο μέλλον να τα δούμε να υλοποιούνται.
The Rainbow Road to Oz
Μπορεί ο Μάγος του Οζ της Disney να προβλήθηκε στις αίθουσες πριν κάτι χρόνια, όμως η συμφωνία αυτή… κλείνεται από το 1930! Πριν από την επιτυχία της Χιονάτης και των Επτά Νάνων, ο Walt Disney προσπάθησε να αποκτήσει τα δικαιώματα από μια σειρά παιδικών τίτλων. Άλλες φορές με επιτυχία – η Αλίκη, ο Πήτερ Παν – κάποιες άλλες χωρίς, όπως στην περίπτωση του «Μάγου». Η εταιρεία MGM τελικά, απέκτησε τα δικαιώματα το 1937, έναντι 75.000 δολαρίων. Μετά τον θάνατο της χήρας του συγγραφέα L. Frank Baum, ο Disney κατάφερε να πάρει τα δικαιώματα στα 11 από τα 14 βιβλία της σειράς του Μάγου. Μια παιδική ταινία δράσης είχε ήδη προγραμματιστεί, με την Annette Funicello στον ρόλο της Πριγκήπισσας Ozma, όμως εν τέλει τα γυρίσματα δεν ξεκίνησαν ποτέ. Ο λόγος για αυτό δεν έγινε ποτέ γνωστός, όμως σύμφωνα με φήμες ο Disney ασχολιόταν εκείνη την περίοδο με την Disneyland και την Ωραία Κοιμωμένη και δεν ήθελε να αποσπαστεί η προσοχή του.
Louis the Bear
O ρόλος του Louis της αρκούδας στο Βιβλίο της Ζούγκλας ήταν αναμφίβολα ένας από τους αγαπημένους μας. Και ενδεχομένως να τον βλέπαμε και σε δική του ταινία, μιας και ο Disney είχε σχεδιάσει ολόκληρο το σενάριο και είχε συμφωνήσει με τον Louis Prima, τον ηθοποιό που δάνειζε τη φωνή του στην αρκούδα. Στην ταινία ο Louis προσπαθεί να αποδράσει από τον ζωολογικό κήπο με την βοήθεια ενός ζευγαριού ποντικιών. Σας λέει κάτι; Το ίδιο σενάριο τελικά «μεταμορφώθηκε» στην ταινία Rescuers http://www.imdb.com/title/tt0076618/ του 1977, η οποία κυκλοφόρησε κάποια χρόνια μετά τον θάνατο του Disney και του Prima.
Chanticleer
Βασισμένο σε διήγημα του Edmond Rostand, συγγραφέα του Cyrano de Bergerac, το Chanticleer θα αποτελούσε μια ιστορία με επίκεντρο έναν κόκορα με παράξενο όνομα, ο οποίος πίστευε πως η φωνή του έκανε τον ήλιο να ανατέλλει. Σας θυμίζει κάτι; Το ίδιο θέμα υπάρχει στην ταινία Rock a Doodle του 1991, σε σκηνοθεσία Don Bluth, ο οποίος συνεργαζόταν με την Disney την περίοδο που συζητιόταν η μεταφορά του Chanticleer στην μεγάλη οθόνη.
Musicana
Το project θα αποτελούσε μια συνέχεια της Fantasia, με συνδυασμό, jazz, κλασσικής μουσικής, μύθων και μοντέρνας τέχνης. Φανταστείτε μάχες μεταξύ του Θεού των Πάγων και της Θεάς του Ήλιου, μαζί με τον… Luis Armstrong και την Ella Fitzgerald μεταμορφωμένους σε βατράχια. Λέγεται ότι η Musicana έμεινε στον πάγο έτσι ώστε να μαζευτούν τα απαραίτητα χρήματα για τα γυρίσματα μιας άλλης ταινίας, του Mickey’s Christmas Carol.
The Gremlins
Δεν αναφερόμαστε στην εκδοχή με τον Gizmo και τους φίλους του, αλλά σε μια βερσιόν βασισμένη στο βιβλίο του Roald Dahl με το ίδιο όνομα. Στη δεκαετία του ’40, ο Disney είχε γράψει δύο σενάρια για την ταινία, πριν την παρατήσει εντελώς. Το μόνο που απέμεινε εν τέλει, ήταν ένα προωθητικό βιβλίο, το οποίο θα κυκλοφορούσε μαζί με την ταινία. Οι αυθεντικές κόπιες του βιβλίου αυτού – λιγότερες από 5000 – κοστίζουν περί τα 300 δολάρια σε μαγαζιά με μεταχειρισμένα είδη.
My Peoples/A Few Good Ghosts
Αυτή η ενδιαφέρουσα ιστορία αφορούσε ένα φάντασμα και τα παιδιά δύο οικογενειών τα οποία ερωτεύονται. Το φάντασμα αργότερα αντικαταστάθηκε από μια ομάδα φόλκ χαρακτήρων, η οποία περιλάμβανε μεταξύ άλλων τον Abe Lincoln με μορφή… βούρτσας και τον Blues Man, μια κούκλα με τη συμπεριφορά καλλιτέχνη blues φτιαγμένη από τη βάση ενός σπασμένου μαντολίνου. Μετά από αρκετές αλλαγές στο σενάριο και κάποια προβλήματα στην παραγωγή, το project «πάγωσε» για να δώσει τη θέση του στην ταινία Chicken Little το 2003. Μακράν από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Disney.
Where the Wild Things Are
To 1983, o John Lasseter σκηνοθέτησε ένα 30λεπτο πειραματικό animation βασισμένο στο διήγημα του Maurice Sendak Where the Wild Things Are, για το οποίο η Disney είχε αποκτήσει τα δικαιώματα. Η Universal τα αγόρασε από τη Disney το 2001, όμως μπορούμε να πάρουμε μια γεύση για το πώς θα ήταν η ταινία μέσα από το παρακάτω δοκιμαστικό βίντεο.
Toots and the Upside Down House
O σκηνοθέτης Henry Selick (Nightmare before Christmas) είχε δηλώσει ενδιαφέρον στο να γυρίσει ακόμα ένα stop motion animation βασισμένο στο βιβλίο του Carol Hughes, Toots and the Upside-Down House. Το σενάριο θα ήταν του Steven Soderbergh, όμως η Miramax (η οποία ανήκει στη Disney) απέρριψε το project.
Νικόλας Γεωργιακώδης