Μπορεί να ανανεωθεί η ελληνική τηλεόραση;

Υπάρχει παρουσιαστής στην ελληνική τηλεόραση που μετρά λιγότερα από δεκαπέντε χρόνια παρουσίας στις οθόνες μας; Ψάχνουμε κατά πόσο οι καναλάρχες εμπιστεύονται νέα πρόσωπα και, ευτυχώς, μέσα από τους τόνους ναφθαλίνης, ανακαλύπτουμε λίγη φρεσκάδα.
Μπορεί να ανανεωθεί η ελληνική τηλεόραση;
του Γιώργου Κόκουβα

Οι τηλεοπτικοί σταθμοί αποφάσισαν να «ξυπνήσουν» από την χειμερία νάρκη των προγραμμάτων τους, όπως επισημάναμε και την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά σε μια δεύτερη ανάγνωση, και όσο οι εξελίξεις τρέχουν και γίνονται γνωστές οι νέες κινήσεις τους, τόσο συνειδητοποιούμε ότι δεν θέλουν να ανανεωθούν. Δεν θέλουν. (Αναγκαία η αγανακτισμένη επανάληψη της τελικής φράσης, όπως έκανε και η έξαλλη Κατερίνα Γιουλάκη στο φινάλε κάθε επεισοδίου του «Ρετιρέ»).

Άνοιξη έρχεται, η επόμενη σεζόν προγραμματίζεται, και οι καναλάρχες είπαν να ρίξουν στο τραπέζι προτάσεις. Και τι ολοκαίνουριες ιδέες σκέφτηκαν οι αθεόφοβοι; Τον Γρηγόρη Αρναούτογλου σε μια παλιά του εκπομπή. Τον Γιώργο Παπαδάκη σε talk show. Τον Γιώργο Τράγκα που αποκτά δική του πολιτική εκπομπή στη συχνότητα του ΣΚΑΪ. Βιντεοκασέτες από τα ‘80s (μην χάσετε τον «Ταμτάκο» το απόγευμα). Τον Πέτρο Κωστόπουλο, το «Πίσω στο Σπίτι» και το «Κόκκινο δωμάτιο», εκπομπές και σειρές τουλάχιστον προπέρσινες που έχουν επιστρέψει ή συζητείται να ξαναγυρίσουν στις οθόνες μας.

Η εύλογη απορία είναι η εξής: Γιατί επιμένουν στις συνταγές που έφεραν το τηλεοπτικό τοπίο στην κατάσταση που είναι σήμερα; Γιατί δεν εμπιστεύονται «άκαυτα» πρόσωπα, που αφενός δεν ζητούν το κασέ των ακριβοθώρητων παραπάνω ονομάτων, και αφετέρου οι τηλεθεατές δεν έχουν βαρεθεί να βλέπουν και να ξαναβλέπουν;

Η πιθανότερη απάντηση είναι «επειδή ο παλιός είναι αλλιώς». Επειδή, επί παραδείγματι, ο Αρναούτογλου θα κάνει εγγυημένα νούμερα. Ο Τράγκας, ο Παπαδάκης, ο Κωστόπουλος, ο Λαζόπουλος έχουν «όνομα» στην πιάτσα. Το ότι αυτή η πιάτσα ζέχνει από «προσωπικότητες βεληνεκούς» που ευθύνονται για χιλιάδες πατήματα του κουμπιού «off» στα τηλεκοντρόλ δεν φαίνεται να απασχολεί και πολύ τους ιθύνοντες.

Επειδή, όμως, ο νέος είναι ωραίος, σημειώνουμε τις περιπτώσεις που αποδεικνύουν ότι οι φρέσκοι άνθρωποι φέρνουν και φρέσκες ιδέες. Και συμπληρώνουμε πως, μπορεί οι τηλεθεατές, από κεκτημένη ταχύτητα, να αγνοήσουν το καινούριο και να αναζητήσουν τον κάθε Αρναούτογλου, αλλά η τηλεοπτική «εκπαίδευση» του θεατή είναι ζήτημα συνήθειας – το θέμα είναι να αποφασίσουν κάποια στιγμή να τον «εκπαιδεύσουν» προς μια νέα κατεύθυνση.

Προς αυτή την κατεύθυνση, αξίζει να αναφέρουμε προσπάθειες όπως αυτές των «Κηπουρών του Mega», του «Joy», του «Έτσι Απλά», και του «Κάψε το Σενάριο», που χρησιμοποιούν νέους ανθρώπους, χωρίς τηλεοπτικό παρελθόν και celebrity παρασκήνια, παρά μόνο με feel-good διάθεση, που σε κάνει να βλέπεις τις εκπομπές τους και να ξεχνιέσαι ευχάριστα.

Στην περίπτωση των «Κηπουρών» έχουμε τρεις συμπαθείς κηπουρούς που μας δίνουν συμβουλές, στην περίπτωση του «Joy» έχουμε μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων που προτείνουν τρόπους για καλύτερη καθημερινότητα στο πλαίσιο ενός «easy-watching» μαγκαζίνο, στην περίπτωση του «Έτσι Απλά» τέσσερις νέες –άγνωστες στο ευρύ κοινό- κοπέλες που θα δίνουν DIY λύσεις σε καθημερινά προβλήματα από τις 17 Μαρτίου και κάθε Σάββατο, και στην περίπτωση του «Κάψε το Σενάριο», την δυνατή ομάδα των νεαρών stand up comedians που έσκισαν πέρυσι το καλοκαίρι στα νεανικά κοινά, και ευτυχώς έτυχαν και πάλι της εμπιστοσύνης του MEGA. Και εις νεότερα. 

*Τα νούμερα της εβδομάδας
Τα 10 κορυφαία προγράμματα για την εβδομάδα 24/2-2/3/2013


Τα μερίδια των τηλεοπτικών σταθμών για την ίδια εβδομάδα

Πηγή: NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v