Οι έλληνες μαθητές από τους χειρότερους της Ευρώπης
Οι έλληνες μαθητές έχουν την 4η χειρότερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με έρευνα που δείχνει ότι οι μαθησιακές δυσκολίες στην Ελλάδα αυξάνονται.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Τα αποτελέσματα της τακτικής έκθεσης του για τις μαθησιακές ικανότητες των 15χρονων μαθητών παρουσίασε ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης και τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τα ελληνικά σχολεία.
Σύμφωνα με την έκθεση PISA, το ποσοστό των ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα τρία γνωστικά αντικείμενα που μελετήθηκαν – ήτοι στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες.
Μάλιστα, οι επιδόσεις των 15χρονων μαθητών της χώρας «έπεσαν» αισθητά την τελευταία τριετία, αφού από την 26η θέση που κατείχαν το 2009, στην τελευταία έρευνα έπεσαν στην 42η, δηλαδή την τέταρτη χειρότερη θέση στην Ευρώπη. Η Ελλάδα μάλιστα συγκαταλέγεται στις πέντε μόλις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις οποίες οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών αυξήθηκαν. Χειρότερες επιδόσεις στους τρεις γνωστικούς τομείς έχουν μόνο οι μαθητές της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Κύπρου, που καταλαμβάνει την τελευταία θέση.
Στην έκθεση σημειώνεται πως η Ελλάδα απέχει πολύ από τον πανευρωπαϊκό στόχο, να μειώσει δηλαδή το ποσοστό των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις κάτω από το 15% του συνόλου. Σημειώνεται πως κατά μέσο όρο, τα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα αγόρια στα ελληνικά σχολεία, με μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ένα από τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα του ΟΟΣΑ είναι ο σημαντικός ρόλος της προσχολικής παιδείας στις μετέπειτα επιδόσεις των παιδιών, αφού όσοι δεν πήγαν σε νηπιαγωγείο ή παιδικό σταθμό, παρουσιάζουν διπλάσια ποσοστά μαθησιακών δυσκολιών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, η έκθεση σημειώνει πως συνολικά οι επιδόσεις των ευρωπαίων μαθητών είναι υποδεέστερες των ασιατών, και δη των κινέζων, των κορεατών και των ιαπώνων μαθητών.