Bike to Work: Βάλτε κι εσείς ένα πετάλι!

Αν σκέφτεστε εδώ και καιρό να εγκαταλείψετε το αυτοκίνητο και να υιοθετήσετε ποδηλατική συνείδηση, ο διαγωνισμός Bike to Work σάς δίνει την ιδανική ευκαιρία να μπείτε γερά στο παιχνίδι της μετακίνησης με δύο ρόδες και να μεταδώσετε το μήνυμα στους συναδέλφους σας.
Bike to Work: Βάλτε κι εσείς ένα πετάλι!
του Γιώργου Κόκουβα

Τα οφέλη του ποδηλάτου είναι πολλά. Αλλά όχι, αυτό δεν είναι άλλο ένα δημοσίευμα που τα απαριθμεί. Αυτή τη φορά, παρουσιάζουμε μια ιδέα (που ελπίζουμε να γίνει θεσμός), η οποία μπορεί να μας ωθήσει να κάνουμε το μεγάλο βήμα και να γνωρίσουμε αυτά τα οφέλη στην πράξη, μέσα από έναν πρωτότυπο ανοιξιάτικο «φιλικό διαγωνισμό».

Η ιδέα

Το “Bike to Work” ξεκίνησε για πρώτη φορά πέρυσι, ενώ φέτος απέκτησε δική του ιστοσελίδα και το «πρωτάθλημα» παίρνει φωτιά. Το σκεπτικό του διαγωνισμού είναι το εξής: Όλο τον Μάιο –που ούτως ή άλλως αποτελεί τον ιδανικό μήνα για ποδηλασία- μετακινείστε από και προς την δουλειά σας με το ποδήλατο.

Εφόσον έχετε εγγραφεί στον διαγωνισμό ως ποδηλάτης, έχετε δημιουργήσει μια ομάδα με τους συναδέλφους σας (ή και παραπάνω από μία ομάδα αν είστε περισσότεροι από τέσσερις) και έχετε εγγράψει την εταιρία για την οποία δουλεύετε στον ιστότοπο του Bike to Work, μπορείτε να αρχίσετε να μετράτε πόσα χιλιόμετρα διανύετε κάθε ημέρα ποδηλατώντας προς την δουλειά σας.

Έτσι, δημιουργείται ένας φιλικός συναγωνισμός μεταξύ της ομάδας σας, πιθανών άλλων ομάδων της εταιρίας σας, και τελικά μεταξύ όλων των εταιριών – οργανισμών που συμμετέχουν σε όλη την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κάποιο έπαθλο, καθώς ο σκοπός είναι να προωθηθεί η ποδηλατική συνείδηση και το ποδήλατο ως μέσο καθημερινής μετακίνησης.

Εν τω μεταξύ, δημιουργείται και ένας άτυπος ανταγωνισμός και μεταξύ ελληνικών πόλεων, καθώς θα υπολογίζεται ο αριθμός των ποδηλατών και των χιλιομέτρων που διανύουν αυτοί σε κάθε πόλη, και θα υπάρχει σχετική κατάταξη, πάντα ανάλογα με τον πληθυσμό κάθε πόλης.

Πώς να λάβετε μέρος

Στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού, θα δείτε πως ήδη κάποιοι ποδηλάτες έχουν αρχίσει να καταγράφουν τα χιλιόμετρα που διανύουν τον Απρίλιο. Αυτό γίνεται για «προθέρμανση» και για να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος λειτουργίας του «θεσμού» για όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν.

Την 1η Μαΐου όλες οι μετρήσεις θα μηδενιστούν και θα αρχίσει ο κανονικός διαγωνισμός. Για να συμμετάσχετε, θα πρέπει να κάνετε τα εξής: Να εγγραφείτε στην ιστοσελίδα ώστε να αποκτήσετε το προφίλ σας ως ποδηλάτης (το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και οι συνάδελφοί σας). Στην συνέχεια, θα πρέπει να εγγράψετε την εταιρία σας στην στήλη των «οργανισμών» - πάντα με την σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη της εταιρίας σας- να δημιουργήσετε μία ομάδα στο προφίλ της εταιρίας σας και να εγγραφείτε ως μέλος σε αυτή.

Έπειτα, σε αυτή τη σελίδα, θα βρείτε αναλυτικό τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζετε τις αποστάσεις που διανύετε –δεν υπάρχει κάποιος τρόπος επίσημης μέτρησης, αλλά εναποτίθεται στην καλή σας θέληση να είστε ειλικρινείς. Το ίδιο πρέπει να κάνει και κάθε συνάδελφός σας, είτε καθημερινά, είτε στο τέλος της εβδομάδας ή του μήνα. Νικήτρια ομάδα θα αναδειχθεί τελικά εκείνη που θα πραγματοποιήσει τις περισσότερες διαδρομές από και προς την δουλειά μέσα στον μήνα.

Στην κεντρική σελίδα του Bike to Work, θα διαπιστώνετε ανά πάσα στιγμή πόσα χιλιόμετρα διανύουν οι «εργασιακοί» ποδηλάτες σε όλη την Ελλάδα, αλλά και πόσα κιλά διοξειδίου του άνθρακα και πόσα λίτρα βενζίνης «γλιτώσατε» επιλέγοντας ποδήλατο και όχι αυτοκίνητο.

Γιατί να συμμετέχετε

Σύμφωνα με τους εμπνευστές της καμπάνιας, η χρησιμότητα του διαγωνισμού έχει τρία σκέλη:
-παροτρύνει τους εργαζόμενους να αρχίσουν να πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο
-προβάλλει τα πλεονεκτήματα της μετακίνησης με ποδήλατο στους εργοδότες
-προβάλει τους εργοδότες που προωθούν το ποδήλατο

Η καμπάνια είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να εμπνεύσει εργαζόμενους να ξεκινήσουν να πηγαίνουν στη δουλειά με ποδήλατο. Δημιουργεί ποδηλατική κουλτούρα στους χώρους εργασίας και δίνει την ευκαιρία στους έμπειρους ποδηλάτες να δώσουν χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές στους συνεργάτες τους.

«Η καμπάνια λειτουργεί καλύτερα σαν ομαδική προσπάθεια. Όποιος οργανώσει μια ομάδα, παρακινεί τους συνεργάτες του να συμμετέχουν. Όποιος οργανώσει τη συμμετοχή του εργοδότη του, διαφημίζει την καμπάνια σε όλους τους συναδέλφους του», αναφέρουν οι υπεύθυνοι της καμπάνιας.

Ο διαγωνισμός είναι εμπνευσμένος από αντίστοιχες καμπάνιες του εξωτερικού. Δεν κοστίζει τίποτα, δημιουργεί κλίμα συνεργασίας μεταξύ ποδηλατών και συνεργατών (δείτε εδώ ένα πρότυπο email με το οποίο μπορείτε να ενημερώσετε τους εργαζόμενους της εταιρίας σας) και, σε τελική ανάλυση, είναι πιο διασκεδαστικός από την αναμονή μέσα σε ένα αυτοκίνητο, σε κάποια μποτιλιαρισμένη λεωφόρο του κέντρου.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v