Websites και apps για πρωτοπόρους: 7 φρέσκιες ιδέες

Μόνο η φαντασία σας είναι το όριο, όταν μιλάμε για τις επιχειρηματικές δυνατότητες του internet και των smartphones. Επτά περισσότερο ή λιγότερο «τρελές» ιδέες για websites και applications, για να το… κάνετε όπως ο Zuckerberg.
Websites και apps για πρωτοπόρους: 7 φρέσκιες ιδέες
της Ηρώς Κουνάδη

Θα μαντεύατε, ένα χρόνο πριν, ότι μια ιδέα όπως το Pet Flirt ή το Taxi Beat για τα οποία μιλούσαμε πρόσφατα, θα έβρισκε τόσο μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό του ελληνικού internet; Θα ονειρεύονταν ποτέ οι δημιουργοί μιας εφαρμογής τόσο απλής όσο το Instagram ότι θα τους χτυπούσε μια ωραία πρωία την πόρτα ο Mark Zuckerberg και θα τους προσέφερε ένα τρισεκατομμύριο δολάρια για να αγοράσει την επιχείρηση, κομπλέ με τους δεκατρείς (ναι, 13!) υπαλλήλους της; Για κάθε απαισιόδοξο άνεργο –ή κακοπληρωμένο εργαζόμενο– που σκέφτεται ότι «δουλειές δεν υπάρχουν», υπάρχει ένα δαιμόνιο μυαλό που συλλαμβάνει μια ιδέα τόσο τρελή όσο το Hotelicious ή το Tsibato. Και την κάνει site.

Πριν προλάβετε να σκεφτείτε «μα δεν υπάρχει τίποτα να κάνω, έχουν γίνει όλα», βρήκαμε εμείς για εσάς εφτά ιδέες που ακούγονται τόσο τρελές, ή τόσο απλές, όσο και το Facebook όταν ήταν ακόμα απλώς μια σκέψη στο μυαλό ενός φοιτητή που κοίταζε την βροχή από το παράθυρο της εστίας του Χάρβαρντ.

Πριν σηκώσετε τα μανίκια για να στρωθείτε στη δουλειά, δείτε εδώ λεπτομέρειες για την κατασκευή του πρώτου σας website και εδώ τρόπους να το κάνετε κερδοφόρο

Περίπτερο online: Πόσες φορές δεν ξεμείνατε από τσιγάρα/ σοκολάτες/ χυμό λεμόνι για τη βότκα σας, την ώρα που βλέπατε μεταμεσονύκτιες επαναλήψεις των σειρών του HBO με τις πιτζάμες, και δεν ευχηθήκατε να μπορούσατε να τα παραγγείλετε όπως το φαγητό σας; Το site σας θα προσφέρει ακριβώς αυτή την υπηρεσία: σε συνεργασία με τα περίπτερα της κάθε πόλης, που θα ενδιαφέρονται να εντάξουν το delivery στις υπηρεσίες τους, θα φτιάξετε μια μηχανή αναζήτησης/ online παραγγελιών, τις οποίες οι χρήστες θα καταχωρούν στο σύστημα και αυτές θα προσγειώνονται στην πόρτα τους. Φανταστείτε το κάπως σαν το Thelosouvlakia.gr, αλλά με περίπτερα.

Τι ταινία να δω σήμερα: Ο υποψήφιος χρήστης του site σας είναι από εκείνους που απαντούν συχνότερα «πάμε σινεμά;» στην ερώτηση «τι θα κάνουμε σήμερα;». Το πρόβλημά του είναι ότι βαριέται να ψάχνει κάθε φορά ανάμεσα στις ταινίες που παίζουν οι 158 διαφορετικοί κινηματογράφοι της πόλης εκείνη που (μπορεί και να) του αρέσει. Εδώ έρχεστε εσείς, να του ζητήσετε να θέσει ορισμένα κριτήρια (π.χ. είδος ταινίας, αγαπημένους πρωταγωνιστές, βραβεία σε φεστιβάλ και –το βασικότερο– ώρα προβολής που προτιμά) και να του προτείνετε την ταινία που θα δει… σε μια αίθουσα δίπλα του. Εννοείται πως θα φτιάξετε και την αντίστοιχη εφαρμογή για κινητό, για τις αυθόρμητες εξόδους στις σκοτεινές αίθουσες.

Πες μου ένα μυστικό: Θυμάστε εκείνο το site με τις καρτ-ποστάλ, που είχε γίνει τεράστιο χιτ πριν από μερικά χρόνια; Οι χρήστες του έγραφαν το μυστικό τους σε μια όμορφη κάρτα, το ταχυδρομούσαν στον ιδιοκτήτη του Post Secret, κι εκείνος σκάναρε και ανέβαζε τα ωραιότερα εξ αυτών. Εσείς δεν χρειάζεται να εμπλέξετε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία στο εγχείρημά σας. Οι χρήστες σας θα μπορούν να ποστάρουν το «μυστικό» τους online, να διαβάζουν και να σχολιάζουν τα άλλα «μυστικά». Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα όμορφο lay-out και μερικούς φίλους πρόθυμους να μοιραστούν τα πικάντικα μυστικά τους, για να ξεκινήσετε.

Στο λαβύρινθο των ανταλλακτικών δικτύων: Τα δίκτυα πολιτών αυξάνονται και πληθύνονται μέρα με τη μέρα στην Ελλάδα, και σχεδόν κανείς δεν έχει σαφή εικόνα του πόσα ακριβώς είναι και τι ακριβώς κάνει ή δεν κάνει το καθένα από αυτά. Εσείς θα αναλάβετε να τα βάλετε σε τάξη, να τα κατηγοριοποιήσετε και να δημιουργήσετε μια μηχανή αναζήτησης που θα επιτρέπει στους χρήστες σας να βρουν εύκολα και γρήγορα πού θα απευθυνθούν για να χαρίσουν τα παλιά τους βινύλια, να ανταλλάξουν σπόρους με μαθήματα αραβικών ή να συμμετέχουν σε δράσεις στην πόλη. Περίπου αυτό που έκανε το Tsibato.gr με τα εκπτωτικά sites, αλλά με κοινωνικά δίκτυα.

Αγόρασέ το μου: Η ιδέα υπάρχει ήδη στο εξωτερικό (συμπεριλαμβάνεται, μάλιστα, στη λίστα με τα καλύτερα websites που δημοσίευσε πρόσφατα το Time) δεν την έχουμε, όμως δει ακόμα στην Ελλάδα. Το site λέγεται Shop it to Me, κι αυτό που κάνει είναι στην ουσία να «σκανάρει» τις προσφορές και τα stocks που δημοσιεύονται κάθε μέρα σε διάφορα e-shops, και να ενημερώνει τους χρήστες του μέσω e-mail για αυτά που πραγματικά τους ενδιαφέρουν: το τελευταίο vintage φόρεμα του x σχεδιαστή που είναι στο νούμερό τους και έχει 70% έκπτωση, για παράδειγμα. Οι χρήστες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εξατομικεύσουν τις προτιμήσεις τους όσο περισσότερο γίνεται, ώστε οι προσφορές που λαμβάνουν να τους ενδιαφέρουν πραγματικά.

Η τεχνολογία πάει Πανεπιστήμιο: Δεν θα ήταν φανταστικό αν η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν έπασχε από τεχνοφοβικά σύνδρομα που κρατούν αιτήσεις, βιβλιογραφίες, θέματα προηγούμενων εξετάσεων, ύλες και πρότυπα εργασιών κλειδωμένα σε ανήλιαγες γραμματείες; Το μόνο που χρειάζεστε είναι να οπλιστείτε με θάρρος και υπομονή (μην ξεχνάτε ότι αυτοί που έχετε να αντιμετωπίσετε παραμένουν δημόσιοι υπάλληλοι) και να βρείτε εθελοντές –είτε υπαλλήλους της γραμματείας, είτε φοιτητές είτε σε extreme περιπτώσεις και καθηγητές– να ανεβάσουν ό,τι από τα προαναφερθέντα διαθέτουν στη γιγάντια βάση δεδομένων που θα δημιουργήσετε. Θα χρειαστεί χρόνια, αλλά όταν πλησιάζει στο να είναι πλήρης, η επισκεψιμότητά σας θα χτυπά κόκκινα, στοίχημα.

Το κάλεσμα της φύσης: Αν έχει τύχει να παρατηρήσετε την δραματική έλλειψη δημόσιων τουαλετών στην Αθήνα, σε σχέση με άλλες πρωτεύουσες του εξωτερικού, θα καταλάβετε γιατί αυτή η εφαρμογή για κινητό (πρωτίστως) ή και site (δευτερευόντως) θα ήταν πραγματικά χρήσιμη για τους τουρίστες αυτής της πόλης –ή και για τους κατοίκους της, που βρίσκονται συχνά και για πολλές ώρες την ημέρα, στο δρόμο. Αυτό που θα κάνετε, σε συνεργασία με καταστήματα τύπου everest, καφετέριες και λοιπούς δημόσιους χώρους (ίσως και με τις δημοτικές αρχές, αν έχετε πολλά αποθέματα υπομονής) είναι να καταγράψετε τις τουαλέτες της πόλης, μαζί με το αν χρειάζεται να είναι κανείς πελάτης του καταστήματος για να τις χρησιμοποιήσει. Σε δεύτερο επίπεδο, θα μπορούσατε να συμπεριλάβετε κριτικές χρηστών σχετικά με την καθαριότητά τους. Ο χρήστης σας εισάγει απλώς τις γεωγραφικές συντεταγμένες με τη βοήθεια του GPS του κινητού του, και σας ευγνωμονεί αιώνια που τον βγάλατε από τη δύσκολη θέση.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v