Στην πρώτη τους συνεργασία, ο Ευθύμης Φιλίππου γράφει και ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον Ρομπ/Rob, έναν κατά συρροή δολοφόνο.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Είστε έτοιμοι για μια παράσταση/ανορθόδοξη τελετή, γύρω από τη βία, τα στερεότυπα, τη μνήμη, την ταυτότητα, το λογικό και το παράλογο; Ο Ευθύμης Φιλίππου γράφει και ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον Ρομπ/Rob, έναν κατά συρροή δολοφόνο. Γνωρίστε τον. Στη Στέγη.
Αγάπησα τον Ρομπ, μόλις τον είδα να περπατάει. Περπατούσε με αυτόν τον ωραίο τρόπο, έτσι όπως περπατούσε ο Ρομπ. «Να τον αγαπάς τον Ρομπ», μου έλεγε κάθε τόσο, όση ώρα περπατούσαμε. Και όχι μόνο να τον αγαπάς, αλλά και να του το δείχνεις.
Δύο ισχυρές «φωνές» της σύγχρονης ελληνικής σκηνής συναντιούνται για πρώτη φορά: ο συγγραφέας και βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς μάς συστήνουν τον Ρομπ/Rob, από 17 έως 28 Ιανουαρίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Oι θεατές γίνονται μάρτυρες και συνένοχοι μιας μυστήριας τελετής γύρω από έναν νεκρό πια δολοφόνο, τον Ρομπ, ο οποίος αναγεννιέται μέσα από τις αφηγήσεις και τις μαρτυρίες των θυμάτων, αλλά και των οπαδών του, και ζωντανεύει για να αποθεωθεί και, τελικά, να κατασπαραχθεί ξανά από μια κοινωνία που έχει πάντα την ανάγκη να κατασκευάζει αρχηγούς – Φύρερ, Αγίους ή, απλώς, αποδιοπομπαίους τράγους.
Δέκα άνθρωποι συζητούν για έναν απόντα. Θέλουν να λυτρωθούν μιλώντας γι’ αυτόν; Ή μήπως επιθυμούν να μείνουν για πάντα γοητευμένοι ή αηδιασμένοι από τον άνθρωπο που ήταν ο Ρομπ; Ο Ευθύμης Φιλίππου μάς προσφέρει μια παραβολή για την αδυναμία της συνύπαρξης, για τη σαγήνη μιας ανώτερης δύναμης, για τη συμπτωματολογία μιας κοινωνίας που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς όρια, αλλά λατρεύει αυτόν που κατάφερε να σπάσει τους κανόνες. Όλα ξεκινούν από έναν λόγο περί αγάπης, για να καταλήξουν σε ιστορίες/μνήμες/ φαντασιώσεις για τον νεκρό Ρομπ, ο οποίος μετασχηματίζεται σε κάτι άλλο, αναλόγως με την ανάγκη του κάθε ήρωα. Η υποκειμενικότητα διαθλάται, η αντικειμενικότητα εκλείπει, η αλήθεια είναι δυσδιάκριτη και μάλλον ήσσονος σημασίας. Η βία εμπεριέχεται και στις πιο λεπτές χειρονομίες: μια αθώα κίνηση, μια αθώα φράση, ένα αθώο βλέμμα κρύβει πρακτικές και ρητορικές μίσους. Μια ενδελεχής εστίαση σε μικρά αδιάφορα πράγματα που συμπυκνώνουν την ουσία της «θλιβερής» ανθρώπινης ύπαρξης.
Όμως, για το κορίτσι που αγαπάει τον Ρομπ, για το αγόρι που θέλει να μοιάσει στον Ρομπ, για τον φίλο του Ρομπ, για τον φύλακα του Ρομπ, για τη διευθύντρια του σχολείου του Ρομπ, για τη μητέρα και τον πατέρα του Ρομπ, για τη μικρή αδελφή του Ρομπ, για την εκνευριστική πωλήτρια που μιλάει για τον Ρομπ, για τον αστυνομικό επιθεωρητή που οργανώνει τις βραδιές Ρομπ, ακόμα και νεκρός, ο Ρομπ παραμένει αξέχαστος, ένα τέρας δύναμης, παράνοιας, ευφυΐας και αφέλειας.
Είστε έτοιμοι για μια παράσταση/ανορθόδοξη τελετή, γύρω από τη βία, τα στερεότυπα, τη μνήμη, την ταυτότητα, το λογικό και το παράλογο;
Παράλληλες δράσεις Παρασκευή 19 Ιανουαρίου Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Σάββατο 20 & Κυριακή 21 Ιανουαρίου Εργαστήριο με τον Δημήτρη Καραντζά
Διαβάστε περισσότερα Ο Δημήτρης Καραντζάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Εμπρός» και είναι τελειόφοιτος στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συνεργαστεί ως σκηνοθέτης με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Πόρτα, το Θέατρο του Νότου (Θέατρο Αμόρε), το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Η παράστασή του, Ο κυκλισμός του τετραγώνου του Δημήτρη Δημητριάδη, μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, υπήρξε η πρώτη ελληνική συμμετοχή στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ο Καραντζάς έχει επίσης σκηνοθετήσει για την Εφηβική Σκηνή της Στέγης Τα κύματα της Virginia Woolf. Έχει συμμετάσχει στο Kunstenfestivaldesarts ως προσκεκλημένος καλλιτέχνης, στο Residence and Reflections Project. Είναι υποψήφιος για το 14ο Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεάτρου «Νέες Θεατρικές Πραγματικότητες», με το οποίο έχουν τιμηθεί κορυφαίοι δημιουργοί του παγκόσμιου θεάτρου.
Ο Ευθύμης Φιλίππου γεννήθηκε το 1977. Έχει συνυπογράψει, από κοινού με τον Γιώργο Λάνθιμο, τα σενάρια για τις ταινίες Τhe Killing of a Sacred Deer (Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ των Κανών, 2017), The Lobster (υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου, 2017), Κυνόδοντας (Βραβείο «Ένα κάποιο βλέμμα» στο Φεστιβάλ των Κανών, 2009· υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, 2011), Άλπεις (Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, 2011). Έχει γράψει τα βιβλία Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα και Σκηνές, που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΜΝP. Στη Στέγη, έχει ανέβει το θεατρικό του έργο Αίματα, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, από την ομάδα VASISTAS (2014).