Η Άννα Κοκκίνου αναμετράται με τον Πελοποννησιακό Πόλεμο σε μια δουλεμένη παράσταση που προκαλεί, συναρπάζει και εν τέλει δικαιώνει τον θεατή.
Παλαιότερο των 360 ημερών
της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη
Η Άννα Κοκκίνου στη μοναχική αναμέτρησή της με τον Πελοποννησιακό Πόλεμο στην παράσταση –κατάθεση με τίτλο «Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος», στο «Θέατρο Σφενδόνη», πραγματοποιεί τομή στο σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Για δυο ώρες, με φωνή που εναλλάσσεται και «παίζει» σε τονικότητες, επεξεργασμένη ηλεκτρονικά με την ακρίβεια του ημιτονίου, καθισμένη σε μια ηλεκτρική κινούμενη καρέκλα με φτερά που κινούνται σαν κατάρτια τριήρεως ή φτερά αποδίδει σημαντικά κεφάλαια (η καλή μετάφραση του Ν.Μ. Σκουτερόπουλου) από το magnus opum του Θουκυδίδη.
Παραδίδοντάς μας ένα μάθημα για τη σχέση που πρέπει να αναπτύξει η σύγχρονη σκηνή με την βαριά κληρονομιά της αρχαίας γραμματείας μας. Χωρίς στόμφο, χωρίς δέος, απελευθερωμένη από τα βαρίδια της φιλολογικής ανάλυσης και την μαξιμαλιστική διάθεση των ανθρώπων του θεάτρου «να τα πω όλα», η αυτοσκηνοθετούμενη ηθοποιός έσκυψε σε συγκεκριμένα κεφάλαια, αποδίδοντας το ρίγος του πολέμου, τον αποτροπιασμό των εμφυλίων σπαραγμών, την αλαζονία της εξουσίας, την μικρότητα και τη μωρία της ανθρώπινης φύσης.
Η φωνή της στον Επιτάφιο, στον διαχρονικό ύμνο στη Δημοκρατία, είναι νηφάλια, συγκρατημένη με εσωτερικό κραδασμό, ενώ στην τελευταία ναυμαχία της σικελικής εκστρατείας γίνεται συριστική κραυγή που σκορπάει ανατριχίλα. Έχει δουλέψει με γνώση, μόχθο και αγάπη παλεύοντας με το πολύτιμο έργο, ρίχνοντας όλο το βάρος στο λόγο. Και οι καρποί την δικαιώνουν.
Αποδεικνύεται εμπνευσμένη η λύση της κινούμενης καρέκλας-αναπηρικής πολυθρόνας, που άλλοτε οργώνει λυσσαλέα τη σκηνή, με τα φτερά να ανοιγοκλείνουν φρενιασμένα κι άλλοτε να στέκεται στήλη άλατος. Η Κοκκίνου κατόρθωσε να αποτυπώσει ολομόναχη, και ελάχιστα μέσα, σε ελάχιστο χώρο και χρόνο, «το ήθος και η αντίσταση του ανθρώπου απέναντι στην ίδια του τη φύση». Οι ήχοι είναι του Δημήτρη Ιατρόπουλου και τα μινιμαλιστικά graphics animations του Γιάννη Δημουλή. Στη σκηνοθεσία και στη δραματουργική επεξεργασία συνεργάστηκε το Νίκος Φλέσσας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ από 25.4: Εγώ ο Θουκυδίδης ένας Αθηναίος: Παρασκευή - Σάββατο στις 20.00 & Κυριακή στις 19.00 Μορφές από το έργο του Βιζυηνού (2 παραστάσεις): Δευτέρα 5 & 12 Μαϊου στις 19.00 Λα Πουπέ του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη (2 παραστάσεις): Τετάρτη 30.4 & 7.5 στις 19.00
Τιμές εισιτηρίων για κάθε παράσταση: 15 ευρώ, 10 ευρώ φοιτητικό
Θέατρο Σφενδόνη Μακρή 4, Μακρυγιάννη, Αθήνα Κρατήσεις: 215.51.58.968.