Όλα για τη μητέρα μου: Δεμένη αλμοδοβαρική παράσταση

Το εν Αθήναις αλμοδοβαρικό σύμπαν έχει πολύ καλές ερμηνείες και ωραίο ρυθμό. Είδαμε την παράσταση στο Θέατρο Ακροπόλ και αναμεταδίδουμε.
Όλα για τη μητέρα μου: Δεμένη αλμοδοβαρική παράσταση
της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη 

Όταν ο Πέτρος Ζούλιας συναντά τον Πέδρο Αλμοδόβαρ (που, σημειωτέον, όπως ο ίδιος έχει πει, δεν είναι από τις μεγάλες του αγάπες) το αποτέλεσμα χωρίς να είναι εξωφρενικά... εξαιρετικό, είναι τουλάχιστον αξιοπρεπέστατο.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι αν και αναγνωρίσιμος ο Αλμοδόβαρ (αφού πλοκή και ήρωες παραμένουν ίδιοι με το περίφημο φιλμ) στη θεατρική μεταφορά του Οσκαρικού « Όλα για τη Μητέρα μου» που παρουσιάζεται στο θέατρο Ακροπόλ (εναλλάξ με τον Έμπορο της Βενετίας) εμφανίζεται δαμασμένος και γειωμένος. "Πόσο Αλμοδόβαρ είναι;" θα αναρωτηθεί κανείς.

Το παράδοξο είναι ότι ενώ οι ήρωες και οι συνθήκες στις οποίες συναντώνται είναι ό,τι πιο διαταραγμένο και αποκλίνων, το σκηνικό σύμπαν που ζωντανεύει στο Ακροπόλ μοιάζει απολύτως κανονικό. Ευθύνεται γι’ αυτή την παραδοξότητα ο περίφημος διασκευαστής, ένας μετρ στη διασκευή των θεατρικών του Τσέχοφ; Ευθύνεται η σκηνοθετική ματιά που όμως έριξε το βάρος στο νεύρο που πρέπει να έχει η σκηνή; Χρειάζεται να έχεις προηγουμένως διαβάσει το πρωτότυπο θεατρικό έργο για να καταλήξεις.

Κι όμως, αν δεν αναζητάς την αλμοδοβαρική τρέλα μεγατόνων που σε σηκώνει πάνω από το νήμα της normalite, η παράσταση –και η βάση της, το θεατρικό του Άνταμσον– έχουν μια αυτάρκεια, την οποία επιπλέον εμβολίζουν δύο εμπνευσμένες προσθήκες. Βασική πρώτη, η σουρεαλιστική διαρκής σκηνική παρουσία ενός νεκρού: Το παιδί της κεντρικής ηρωίδας (πειστική σε μια από τις καλύτερες θεατρικές ερμηνείες της η Μαρίνα Ψάλτη) σκοτώνεται στα πέντε πρώτα λεπτά. Εδώ, φλερτάροντας με το alter ego του Αλμοδόβαρ, αφού δηλώνει ότι σκοπεύει να γράψει ένα έργο με τίτλο "Όλα για τη μητέρα μου", συνομιλεί διαρκώς, ως φάντασμα, επί σκηνής με τη μητέρα του (καλός ο νεαρός Μιχάλης Λεβεντογιάννης).

Η τραβεστί Αγράδο (επίσης στην καλύτερη θεατρική ερμηνεία που έχουμε δει τη συνήθως μονόχορδη, ακατέργαστη στη σκηνή Κατερίνα Λέχου) έχει ενισχυμένο ρόλο. Σχολιάζει και σατιρίζει τα πάντα. Ακόμα και τα σιλικονάτα στήθη της που "πλήρωσε μια περιουσία". Έξυπνα, γρήγορα τα μοντάζ της καλοδουλεμένης πρόζας.

Και η καλόγρια της Γωγώς Μπρέμπου, που συνεχίζει να έχει προβλήματα στην καθαρή εκφορά του λόγου, είναι αληθινή. Σίγουρη στο ρόλο της μάνας της η Ειρήνη Ιγγλέση. Στην παράσταση όμως λάμπει η Νένα Μεντή. Αναρωτιέται κανείς αν αυτό οφείλεται στην ασφάλεια που της δίνει η προϋπάρχουσα σχέση της με τον Πέτρο Ζούλια για την «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» με την οποία έχει ταυτιστεί. Εκπέμπει αυτοπεποίθηση και γοητεία, κυριαρχώντας στη σκηνή ως λεσβία ντίβα σε κρίση. Δίπλα της παραπάνω από επαρκής ως τζάνκι η Αννα Μονογιού. Ευχάριστη έκπληξη το μέτρο του Κωνσταντίνου Κάππα στο ρόλο της τραβεστί Λόλα.

Το σκηνικό σύμπαν (της Αναστασίας Αρσένη), ναι μεν είναι φτωχό, αλλά αποδεικνύεται λειτουργικό. Τα κοστούμια της, η αισθητική τους, είναι το μοναδικό πραγματικά αλμοδοβαρικό στοιχείο της αθηναϊκής παράστασης με την πολύ καλή μετάφραση του Αντώνη Γαλέου.

Μια σύσταση: Μην αναζητήσετε στο Ακροπόλ την ταινία και τη φρενίτιδά της. Θα απογοητευτείτε. Απολαύστε ένα σκηνικό μελόδραμα που έχει φτιαχτεί με ως επί το πλείστον πάνω του μετρίου έως και καλά υλικά. Θα συγκινηθείτε.



Η ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά- κοστούμια: Αναστασία Αρσένη
Μουσική: Alberto Iglesias
Πρωταγωνιστούν: Νένα Μεντή, Μαρίνα Ψάλτη, Κατερίνα Λέχου, Γωγώ Μπρέμπου, Άννα Μονογιού, Ειρήνη Ιγγλέση, Σταύρος Μερμύγκης, Κώστας Κάππας, Γεωργία Μαυρογεώργη, Ηλίας Γιαννάκης, Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Τάνια Ρόκα, Μαριάννα Τουντασάκη, Κατερίνα Κρέπη, Αγοραστή Αρβανίτη, Αγγελίνα Ευθυμίου
Παραγωγός: Θεοφάνης Γ. Κιρκινέζος

Τιμές εισιτηρίων
Νέα τιμολογιακή πολιτική με την καθιέρωση εισιτηρίων από 9 ευρώ, σημαντικών εκπτώσεων για όλους και οικονομικών πακέτων υιοθετεί ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ για τη θεατρική σεζόν 2013-2014. Οι νέες τιμές υιοθετούνται σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης του θεατρόφιλου κοινού στη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Οι τιμές εισιτηρίων για τις παραστάσεις των σκηνών του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ έχουν ως εξής:
- Τρίτη και Πέμπτη γενική είσοδος 10 ευρώ
- Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ για τις πρώτες 6 σειρές της πλατείας και την 1η σειρά του εξώστη
- Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, γενική είσοδος σε πλατεία και εξώστη 15 ευρώ
- Για ΑΜΕΑ, άνεργους, φοιτητές και μαθητές το εισιτήριο καθιερώνεται στα 9 ευρώ
- Έκπτωση 25% στο σύνολο της αξίας των εισιτηρίων για κράτηση περισσότερων από 5 ατόμων
- Έκπτωση 25% για όσους αγοράσουν εισιτήριο και για τις δύο παραστάσεις του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου («Ο Έμπορος της Βενετίας» και «Όλα για τη Μητέρα μου»), ακόμα και αν είναι σε διαφορετικές ημερομηνίες

Info:
Θέατρο Ακροπόλ, Ιπποκράτους 9-11, τηλ. 210 3643700 

Σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τον "Έμπορο της Βενετίας" 
Για τις ακριβείς ώρες και ημέρες παράστασης, δείτε το συνημμένο πρόγραμμα στα Σχετικά Έγγραφα πάνω δεξιά
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v