Μουσικές Μεταμφιέσεις από 9 συνθέτες και 9 εκτελεστές

Εννέα μουσικές δημιουργίες παρουσιάζονται από ισάριθμους συνθέτες και εκτελεστές στην Κάμιρο, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Γρηγόρη Ελευθερίου.
Μουσικές Μεταμφιέσεις από 9 συνθέτες και 9 εκτελεστές
Μια ξεχωριστή μουσική συνάντηση φιλοξενείται από τις 10 έως τις 12, και από τις 17 έως τις 19 Δεκεμβρίου στην Κάμιρο της εταιρείας θεάτρου Θέρος. Στο κέντρο του αθηναϊκού (και βακαλοπουλικού κόσμου), την Κυψελη, η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη και οι συνεργάτες της, 14 μήνες μετά την εμφάνιση των Μεταμφιέσεων της «Γραμμής του Ορίζοντος», τις ραδιοφωνικές εκπομπές, την εικαστική έκθεση και τη θεατρική παράσταση, παρουσιάζουν τον επόμενο σταθμό της διαδρομής τους στο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου, τις μουσικές μεταμφιέσεις, τις συναυλίες, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του Γρηγόρη Ελευθερίου.

Εννέα συνθέτες προερχόμενοι από διαφορετικές μουσικές αφετηρίες, έχοντας χαράξει ξεχωριστή καλλιτεχνική πορεία, συναντιούνται στην Κάμιρο με έναν κοινό σκοπό: να συνθέσουν μουσική σαν να μην υπήρχε πριν. Και οι ακροατές ενεργά να παρατηρήσουν εννέα διαφορετικά μυαλά, εννέα διαφορετικές πένες, εννέα διαφορετικούς τρόπους εργασίας. Στη διάθεσή τους, εννέα ταλαντούχοι εκτελεστές με τη δική τους ξεχωριστή διαδρομή, χορδές, σωλήνες, επιφάνειες που δίνουν με τη σειρά τους τη σκυτάλη σε όλους όσοι θα βρεθούν στην Κάμιρο.



“Δεν υπάρχει πια μουσική”, αναφέρεται χαρακτηριστικά στη “Γραμμή του Ορίζοντος”. Μία τόσο δυνατή πρόταση, που δεν μπορεί να αφήσει την φαντασία ήσυχη, πόσο μάλλον τη μουσική ενότητα των “Μεταμφιέσεων”. Τι θα συνέβαινε, αν πράγματι, δεν υπήρχε πια μουσική, αν κρύφτηκε επειδή την υπερχρησιμοποιήσαμε, την βλασφημήσαμε, τη θεωρήσαμε δεδομένη, την κάναμε διακόσμηση εσωτερικού κι εξωτερικού χώρου. Και πώς μπορεί να υπάρξει πάλι;

Η ερώτηση αυτή, αποτελεί κεντρικό πυρήνα των μουσικών “Μεταμφιέσεων”. Οι συνθέτες, οι μουσικοί και οι ακροατές καλούνται να μεταμφιεστούν, ώστε να μπορέσουν να κάνουν την μουσική να εμφανιστεί ξανά. Για να συμβεί αυτό, πρέπει όντως να πιστέψουμε ότι δεν υπάρχει πια μουσική, δεν γνωρίζουμε τίποτα για αυτήν και συναντιόμαστε για να την προσδιορίσουμε είτε συνθέτοντας, είτε ακούγοντας ή παρατηρώντας την πραγματικά.

Αφήνοντας πίσω τον γρήγορο χρόνο, την υπερπληροφόρηση, τα ιλιγγιώδη scroll down, προσκαλούμαστε να δημιουργήσουμε μια ιεροτελεστία, σε ησυχία, να αφιερωθούμε στους ήχους και στο τι πραγματικά μας είναι, σαν να μην υπήρξαν ποτέ πριν. Να τους γνωρίσουμε ξανά, να μας γνωρίσουμε ξανά. Ας μεταμφιεστούμε, μπας και καταφέρουμε να εμφανίσουμε τη μουσική. Ίσως υπάρξει πάλι. Ίσως αυτή η μεταμφίεση μας ταιριάζει περισσότερο από τις άλλες.

Γρηγόρης Ελευθερίου

Συμμετέχουν οι μουσικοί:

Συνθέτες: Γρηγόρης Ελευθερίου, Παύλος Κατσιβέλης, Κωνσταντίνος Κουτρουμπής, Μανόλης Λιανής, Ιωάννης Παναγιώτου, Αιμιλία Παπαθεοχάρη, Gary Salomon, Γιώργος Χανός, Ρωξάνη Χατζηδημητρίου

Εκτελεστές: Στέλλα Γιαμούρη (πιάνο), Ηρώ Καρτάνου (βιολί), Νίκος Λιάσκος (κοντραμπάσο), Έφη Κούτελου (Κλαρίνο), Κωνσταντίνος Μανωλκίδης (κιθάρα), Αλέξης Στενάκης (σαξόφωνο), Άγγελος Χρηστάκης (κρουστά)

Λίγα λόγια για τον Γρηγόρη Ελευθερίου

Ο Γρηγόρης Ελευθερίου είναι συνθέτης και μουσικός. Σπούδασε θεωρητικά στο Ωδείο Μουσικής Πράξης, σύνθεση και κιθάρα στο London College of Music και ήταν μέλος του τριετούς masterclass σύνθεσης του Εθνικού Θεάτρου (με διδάσκοντες τον Κορνήλιο Σελαμσή και τον Νίκο Κυπουργό). Έχει εργαστεί ως συνθέτης σε πολλές θεατρικές παραστάσεις (Πειραματική σκηνή Εθνικού Θεάτρου, Θέατρο Θησείο, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Ro Theatre Amsterdam κ.ά.), ντοκιμαντέρ και σε πολλές ταινίες μικρού μήκους ξένης και ελληνικής παραγωγής (“Last Man On Earth”-UK, “The Icehouse Project”-UK, “Shadows”-GR κ.α.), έχοντας κερδίσει βραβεία στην κατηγορία 'Best Original Music/Best Soundtrack' σε παγκόσμια φεστιβάλ το 2018. Επίσης, έχει εργαστεί στην Όπερα του Κορνήλιου Σελαμσή 'Λεόντιος και Λένα' που παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσική και στη μεγάλη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, “Μισάνθρωπος”, ως μουσικός επί σκηνής. Μουσικά του έργα έχουν παρουσιαστεί στο Εθνικό Θέατρο (“ΙΙ”, “Rooms” στην σκηνή Νίκος Κούρκουλος) και παράλληλα με την δισκογραφία του, έχει περιοδεύσει επανειλημμένα στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική.

Μέτρα Προστασίας από τον Covid 19

Για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας η Κάμιρος έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας και οι κανονισμοί λειτουργίας του συμμορφώνονται με την τρέχουσα νομοθεσία. Η είσοδος στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις για την είσοδο σε αμιγείς κλειστούς χώρους. Συγκεκριμένα, οι θεατές θα εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο [α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή [β] πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, επιδεικνύοντας αστυνομική ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα παραπάνω. Τα προαναφερθέντα πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α' 118) Covid Free GR. Εναλλακτικά, εφόσον ο αλλοδαπός προέρχεται από χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα πιστοποιητικά επιδεικνύονται σε έγχαρτη μορφή.

Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ανηλίκους από δώδεκα (12) ετών και πάνω. Οι ανήλικοι από πέντε (5) έως έντεκα (11) ετών, μπορούν να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε ο γονέας, (ακόμα και μη έχων την επιμέλεια), είτε ο κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα.

Η χρήση της μάσκας είναι πάντοτε υποχρεωτική σε όλους τους χώρους.

Κάμιρος
Ιθάκης 32, 11257, Κυψέλη

Ημερομηνίες συναυλιών: 10-12, 17-19 Δεκεμβρίου

Ημέρες και Ώρες: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00

Γενική Είσοδος: 12€
Πληροφορίες -Κρατήσεις: 2117251384, 6989945228
Προπώληση εισιτηρίων εδώ
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v