Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα: Κομεντί από τη Γαλλία με αγάπη
Η νέα ταινία του Ζακ Οντιάρ είναι ένα γεμάτο φρεσκάδα και ερωτισμό ασπρόμαυρο πορτρέτο των νέων στο Παρίσι.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Μια ταινία που μιλάει ευθέως στο σήμερα Time Out **** Θριαμβευτική επανεφεύρεση του ίδιου του σινεμά του Οντιάρ Screen International
Αποπνέει την αίγλη του παλιού γαλλικού σινεμά Daily Telegraph ***** Μια σέξι ταινία για τη σεξουαλικότητα Guardian ****
Ο Ζακ Οντιάρ (Προφήτης, Σώμα με Σώμα, Dheepan: Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα) σε συνεργασία με τη Σελίν Σιαμά (Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται) επαναπροσδιορίζουν τη ρομαντική κομεντί σε ένα γεμάτο φρεσκάδα και ερωτισμό ασπρόμαυρο πορτρέτο των νέων στο Παρίσι, βασισμένο στο graphic novel του Άντριαν Τομάιν.
Σύνοψη Παρίσι, 13ο διαμέρισμα. Η Εμιλί γνωρίζει τον Καμίλ. Στον Καμίλ αρέσει η Νορά, η οποία συναντά την Αμπέρ. Τρία κορίτσια και ένα αγόρι. Είναι φίλοι, κάποιες φορές εραστές, συχνά και τα δύο. Τέσσερις νέοι επαναπροσδιορίζουν τι είναι ο έρωτας σήμερα.
Σημείωμα του σκηνοθέτη Ζακ Οντιάρ
Στην αρχή υπήρχαν τα τρία graphic novel του Άντριαν Τομάιν. Μου άρεσε η συντομία τους, το διακριτικό τους βάθος, οι χαρακτήρες οι γεμάτοι σπιρτάδα και μελαγχολία, η αριστοτεχνική χρήση των ελλείψεων και το πώς αντιμετωπίζουν τον κάθε άνθρωπο σαν μια μικρή, αξεδιάλυτη άβυσσο.
Πριν από αυτή την αφορμή, είχα καιρό την επιθυμία να γράψω μια κωμωδία. Συνδέοντας την κωμωδία με το έργο του Τομάιν, μπόρεσα να φτιάξω μια ιστορία με πολλές διακυμάνσεις, αντικατοπτρίζοντας τους χαρακτήρες του Τομάιν. Ένα διακριτικά φτιαγμένο φιλμ, του οποίου οι ήρωες, παρόλα αυτά, θα μιλούσαν συνέχεια.
Στην αρχή της αρχής, υπήρχε το Μια Νύχτα με τη Μωντ του Ρομέρ, και -ασυνείδητα- η επιθυμία μια μέρα να κάνω μια ταινία για τον ερωτικό λόγο, ή πιο συγκεκριμένα: πότε και πώς μιλά κανείς για τον έρωτα σήμερα; Στο Μια Νύχτα με τη Μωντ, δύο άντρες και μια γυναίκα, αλλά κυρίως ένας άντρας και μια γυναίκα, μιλάνε όλο το βράδυ. Μιλάνε για τα πάντα: για τους εαυτούς τους, φυσικά, αλλά επίσης για τον Θεό, τον Μπλεζ Πασκάλ, το χιόνι, τη ζωή στην επαρχία, τη γοητεία των νεαρών Καθολικών κοριτσιών κ.ο.κ. Στο τέλος, αν κι έχουν φανερωθεί κι αναγνωριστεί όλα τα σημάδια της αμοιβαίας έλξης, κι αν και θα έπρεπε να πέσουν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου και να ερωτευτούν, δεν το κάνουν. Γιατί; Επειδή τα πάντα έχουν ειπωθεί και η σαγήνη, ο ερωτισμός και ο έρωτας έχουν διοχετευθεί εξ ολοκλήρου μέσα από τις λέξεις. Το να υπάρξει οποιαδήποτε συνέχεια θα ήταν περιττό.
Πώς θα εξελισσόταν μια τέτοια κατάσταση σήμερα όπου μας προσφέρεται το ακριβώς αντίθετο; Τι συμβαίνει πραγματικά στην εποχή του Tinder και του «σεξ από το πρώτο ραντεβού»; Μπορεί να υπάρξει ερωτικός λόγος σ’ αυτές τις συνθήκες; Ναι, φυσικά, πώς θα μπορούσε κανείς να αμφιβάλλει γι’ αυτό. Αλλά σε ποιο σημείο ξεκινά να υπάρχει; Ποιες είναι οι λέξεις, ποια τα πρωτόκολλα; Αυτό είναι ένα βασικά αφηγηματικά νήματα στο Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα.
Βιογραφικό σκηνοθέτη Ζακ Οντιάρ Ο Ζακ Οντιάρ, γεννημένος στις 30 Απριλίου 1952, είναι Γάλλος σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος. Είναι γιος του Μισέλ Οντιάρ, επίσης σκηνοθέτη και σεναριογράφου. Έχει κερδίσει το βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας και το BAFTA Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας δύο φορές, το 2005 για το Ο Χτύπος που Έχασε η Καρδιά Μου και το 2010 για το Προφήτης, αλλά και το Grand Prix στο Φεστιβάλ Καννών. Το 2012, η ταινία του Σώμα με Σώμα διεκδίκησε το Palme d'Or στο Φεστιβάλ Καννών το 2012, προτάθηκε για το βραβείο BAFTA Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και για τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, και κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Λονδίνου BFI. Το 2015 η ταινία του Dheepan: Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα, κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών. Στην πλατφόρμα του Cinobo είναι διαθέσιμες οι ταινίες του Σώμα με Σώμα και Dheepan: Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα.