Η ταράτσα του Θεάτρου Εμπρός γίνεται δωρεάν θερινό

Δεκαέξι ταινίες, τέσσερις εβδομάδες, μια υπέροχη ταράτσα που κοιτάζει στα μάτια την Ακρόπολη. Και όλα αυτά με ελεύθερη είσοδο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Η ταράτσα του Θεάτρου Εμπρός γίνεται δωρεάν θερινό
Η ταράτσα του ιστορικού Θεάτρου Εμπρός, στην πλατεία του Ψυρρή, μετατρέπεται από τις 19 Ιουνίου έως τις 11 Ιουλίου σε θερινό σινεμά με ελεύθερη είσοδο, και προβάλλει δύο ταινίες κάθε Παρασκευή και δύο κάθε Σάββατο.

Η πρόσβαση στην ταράτσα θα γίνεται σύμφωνα με τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας, ενώ ο αριθμός των θεατών δεν θα ξεπερνά το επιτρεπτό όριο έτσι όπως έχει καθοριστεί και για τους υπόλοιπους θερινούς κινηματογράφους.

Το πρόγραμμα συνοπτικά έχει ως εξής:

Παρ. 19 Ιουνίου – [21:00] Και Οι Θεοι Τρελαθηκαν | [23:00] Παρασιτα
Σαβ. 20 Ιουνίου – [21:00] Koyaanisqatsi – Ζωη Σε Ανισορροπια | [23:00] Brazil
Παρ. 26 Ιουνίου – [21:00] Να Ειστε Εκει Κυριε Τσανς | [23:00] Δυστυχως Απουσιαζατε
Σαβ. 27 Ιουνίου – [21:00] Ο Δρακουλας Των Εξαρχειων | [23:00] Γλυκια Συμμορια
Παρ. 3 Ιουλίου – [21:00] Desert Dancer | [23:00] Τα Παιδια Του Swing
Σαβ. 4 Ιουλίου – [21:00] Τα Φτερα Του Ερωτα | [23:00] Προσωπα / Faces
Παρ. 10 Ιουλίου – [21:00] Η Πολη Του Θεου | [23:00] 99 Francs
Σαβ. 11 Ιουλίου – [21:00] La Antena – The Aerial | [23:00] Sweet Movie

Και το πρόγραμμα αναλυτικά:

ΠΑΡ. 19 Ιουνίου
21:00 – Και οι θεοί τρελάθηκαν (1980)
Σκην.: Jamie Uys

Στην έρημο του Καλαχάρι, που ζουν οι Βουσμάνοι, μια ήσυχη «πρωτόγονη» φυλή, ένα αεροπλάνο ρίχνει μια μέρα κατά λάθος ένα άδειο μπουκάλι Κόκα – Κόλα. Το άγνωστο «θεόπεμπτο» αντικείμενο θα αναστατώσει τους απλούς νόμους και την ήσυχη ζωή τους. Η ταινία είναι μια κλασική οικολογική, αντικαπιταλιστική κωμωδία από τη δεκαετία του ’80 που αξίζει να δούμε ξανά καθώς όλοι μας πλέον είμαστε οι σημερινοί «πρωτόγονοι» μπροστά στη λαίλαπα της «ανάπτυξης».

23:00 – Παράσιτα (2019)
Σκην: Bong Joon-ho

Η απληστία και οι ταξικές διακρίσεις απειλούν τη νεοσυσταθείσα συμβιωτική σχέση μεταξύ της πλούσιας οικογένειας Park και μιας οικογένειας απόρων που αναλαμβάνουν θέσεις οικιακού υπηρέτη στο σπίτι τους. Μέσα από ένα πολύ ευφυές και παράξενο θρίλερ ο Κορεάτης σκηνοθέτης καταδεικνύει την εκμετάλλευση, τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την απελπισία της σύγχρονης ζωής

ΣΑΒ. 20 Ιουνίου
21:00 – Koyaanisqatsi – Ζωή σε Ανισορροπία (1982)
Σκην.: Godfrey Reggio / Μουσική: Philip Glass

Αντλώντας τον τίτλο του από τη λέξη των αμερικανών ιθαγενών Χόπι που σημαίνει «ζωή σε ανισορροπία», αυτό το διάσημο φιλμ αποκαλύπτει πώς η ανθρωπότητα έχει αναπτυχθεί εκτός και ενάντια στο φυσικό της περιβάλλον. Με εκτεταμένα πλάνα από φυσικά τοπία και σκηνές του σύγχρονου πολιτισμού και της τεχνολογίας, χωρίς τη χρήση αφήγησης και διαλόγου, η παραγωγή αναδεικνύει τις βαθιά φιλοσοφικές της θέσεις αποκλειστικά μέσω εκπληκτικών εικόνων και της θαυμάσιας μουσικής του Philip Glass, με πολύ έντονο δραματικό αποτέλεσμα.

23:00 – Brazil (1985)
Σκην.: Terry Gilliam

Ένας υπάλληλος του Υπουργείου Πληροφοριών σε ένα εφιαλτικό γραφειοκρατικό μέλλον ξεφεύγει από τη μονοτονία της καθημερινής του ζωής μέσω μιας επαναλαμβανόμενης ονειροπόλησης του εαυτού του ως ενάρετου ήρωα που σώζει μια όμορφη κοπέλα. Τελικά γίνεται εχθρός του κράτους καθώς ακολουθεί τη γυναίκα των ονείρων του. Μια αριστουργηματική δυστοπική ταινία πολλά χρόνια μπροστά από την εποχή της.

ΠΑΡ. 26 Ιουνίου
21:00 – Να Είστε Εκεί Κύριε Τσανς (1979)
Σκην.: Hal Ashby

Έπειτα από τον θάνατο του εργοδότη του, ο Τσάνς, ένας κηπουρός που έχει μυαλό μικρού παιδιού, είναι αφελής και αγαθός, μένει χωρίς δουλειά και χωρίς σπίτι και αναγκάζεται να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στη ζωή του την κοινωνία. Ένα μικροατύχημα και μία παρεξήγηση με το όνομα και το επάγγελμά του τον φέρνουν στην οικία ενός από τους ισχυρότερους άντρες των ΗΠΑ και η χάρη του φτάνει μέχρι τον πρόεδρο της χώρας. Απολαυστική ταινία με πολλές σκηνές άπειρου γέλιου, και έναν απίθανο Πίτερ Σέλερς. Σάτιρα και πολιτική κριτική από τον Χαλ Άσμπυ που καταφέρνει να φτιάξει μία ταινία άμεση και διαχρονική καθώς σαράντα ένα χρόνια μετά παραμένει επίκαιρη

23:00 – Δυστυχώς Απουσιάζατε (Sorry We Missed You) (2019)
Σκην.: Ken Loach

O Ricky, η Abby και τα δύο τους παιδιά ζουν στο Newcastle. Είναι μια δεμένη οικογένεια και ο ένας νοιάζεται για τον άλλον. Ο Rickyαλλάζει δουλειές, ενώ η Abby, που αγαπά τη δική της, προσέχει ηλικιωμένους. Παρόλο που δουλεύουν όλο και περισσότερες ώρες, όλο και πιο σκληρά, συνειδητοποιούν ότι ποτέ δεν θα αποκτήσουν το δικό τους σπίτι. Όταν προκύπτει μια χρυσή ευκαιρία, η Abby πουλάει το αυτοκίνητο της και ο Ricky αγοράζει ένα ολοκαίνουριο φορτηγάκι για να δουλέψει ως αυτοαπασχολούμενος μεταφορέας. O μοντέρνος κόσμος έχει τις επιπτώσεις του σε αυτές τις τέσσερις ψυχές μέσα στην ίδια τους την κουζίνα.

Ο δύο φορές βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Ken Loach (Ο άνεμος χορεύει το κριθάρι, Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ) επιστρέφει με ένα ακόμα αιχμηρό κοινωνικό δράμα επικεντρωμένο στους ανθρώπους της εργατικής τάξης και πιστό στο ύφος που τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους πιο σπουδαίους δημιουργούς του πολιτικοποιημένου σινεμά.

ΣΑΒ. 27 Ιουνίου
21:00 – Ο Δράκουλας των Εξαρχείων (1983)
Σκην: Νίκος Ζερβός

Ο τρελός ορθοπεδικός Βίκτωρ Παπαδόπουλος (Κ. Τζούμας) έχει εγκατασταθεί στα Εξάρχεια, μαζί με την κόρη του (Ισ. Μαυράκη) και τους δύο βοηθούς του (Τζ. Βαβούρας και Β. Κοτρώνης). Έχει έρθει από τα Καρπάθια και είναι ένα υβρίδιο του Δόκτορα Φρανκενστάιν και του Κόμη Δράκουλα. Έχει για στόχο την πραγματοποίηση ενός παρανοϊκού σχεδίου, που συνίσταται στη δημιουργία ενός τέλειου rock μουσικού συγκροτήματος (οι Μουσικές Ταξιαρχίες, με αρχηγό τον Τζίμη Πανούση), το οποίο θα αποτελείται από συναρθρωμένα μέλη σημαντικών πεθαμένων μουσικών. Μέσα από την υβριδική αυτή παρωδία ταινιών τρόμου αναδεικνύονται στοιχεία της αντικουλτούρας της εποχής και σατιρίζεται ανελέητα η ελληνική κοινωνία.

23:00 – Γλυκιά Συμμορία (1983)
Σκην.: Ν. Νικολαΐδης

Μια παρέα τεσσάρων underground τύπων, του Αργύρη, του Ανδρέα, της Μαρίνας και της Σοφίας, ζουν μαζί σε ένα σπίτι. Ο Αντρέας μόλις βγήκε από τη φυλακή. Και οι τέσσερις έχουν απογοητευτεί με τη ζωή και έχουν χάσει οποιοδήποτε λόγο να ζήσουν ή να πεθάνουν. Δοκιμάζουν όλες τις παράνομες εμπειρίες με κάθε μέλος της ομάδας να επιλέγει μια διαφορετική δραστηριότητα για να πειραματιστεί: τρώνε σε εστιατόρια και φεύγουν χωρίς πληρωμή, κλέβουν μαγαζιά και αυτοκίνητα, παίζουν σε πορνογραφικές ταινίες και συμμετέχουν σε αντι-κρατικές οργανώσεις. Οι αρχές τους θέτουν υπό επιτήρηση, περιμένοντας το παραμικρό λάθος βήμα τους για να τους επιτεθούν.

ΠΑΡ. 3 Ιουλίου
21:00 – Desert Dancer (2014)
Σκην.: Richard Raymond

Στο ασταθές πολιτικό και κοινωνικό κλίμα της Τεχεράνης του 2009, ο Afshin Ghaffarian και μια ομάδα χορευτών ξεκινούν μια μυστική ομάδα χορού στην ιρανική έρημο, μακριά από τα αδιάκριτα μάτια της κυβερνητικής αστυνομίας. Με τη βοήθεια μιας γυναίκας, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, σε όσα ελάχιστα απαγορευμένα βίντεο έχουν πρόσβαση, για να μάθουν κινήσεις από χορευτές θρύλους όπως ο Μάικλ Τζάκσον, ο Τζέιν Κέλι και ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ. Η ταινία βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Afshin Ghaffarian, ενός νεαρού, αυτοδίδακτου χορευτή στο Ιράν, ο οποίος διακινδύνευσε τη ζωή του για το όνειρό του να γίνει χορευτής παρά την εθνική απαγόρευση του χορού.

23:00 – Τα Παιδιά του Swing (1993)
Σκην.: Τhomas Carter

Την άνοιξη του 1939 εξέδωσε νόμο με τον οποίο υποχρέωνε όλα τα αγόρια ηλικίας δεκατεσσάρων έως δεκαοκτώ να γίνουν μέλη της «Χιτλερικής Νεολαίας» και τα κορίτσια της «Ομοσπονδίας Κοριτσιών Γερμανίας». Αγόρια και κορίτσια ήταν υποχρεωμένα να πειθαρχούν σε ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής: μιλιταριστικό, συντηρητικό, συγκεντρωτικό, αντικαπνιστικό, ελιτίστικο απαξιωτικό και ρατσιστικό απέναντι σε κάθε τι το διαφορετικό. Μια παρέα νεαρών που δεν συμφωνεί με τα χιτλερικά ιδεώδη χρησιμοποιεί ως τρόπο φυγής τη μουσική του σουίνγκ. Αλλά καθώς οι Ναζί ενισχύουν τον εθνικισμό και τις απαγορεύσεις, τα μέλη της παρέας πρέπει να κάνουν σκληρές επιλογές για να επιβιώσουν.

ΣΑΒ. 4 Ιουλίου
21:00 – Τα Φτερά του Έρωτα (1987)
Σκην.: Wim Wenters

Η ταινία αφηγείται την ιστορία αθάνατων και αόρατων αγγέλων, οι οποίοι ακούν και ησυχάζουν τις επιθυμίες των Βερολινέζων. Ένας από αυτούς του αγγέλους, ερωτεύεται μία όμορφη χορεύτρια, και εξαιτίας της γίνεται θνητός για να μπορέσει να κατανοήσει απολύτως την ανθρώπινη φύση. Η σύλληψη της ιστορίας έγινε από τους αγγέλους που απεικονίζονται στη Δυτική Γερμανία στο Τείχος του Βερολίνου. Οι εμπνευστές των εικόνων αυτών, ήταν οι Βέντερες και Χάντκε, που μαζί με τον Ρίχαρντ Ράιτενγκερ, έγραψαν το σενάριο.

23:00 – Πρόσωπα / Faces (1968)
Σκην.: John Cassavetes

Η σπουδαία αυτή ταινία της δεκαετίας του ’60 είναι μια περιπλάνηση στις αδιέξοδες κοινωνικές σχέσεις ενός ζευγαριού μεσήλικων αστών που είναι στα πρόθυρα του διαζυγίου. Οι άνθρωποι απογυμνώνονται από κάθε άμυνα · μέσα από μια εξαιρετική, ανατρεπτική εξέταση της σεξουαλικότητας, όπου η αδεξιότητα, η λαγνεία και η αποτυχία στην επικοινωνία απεικονίζονται ως αναπόφευκτα συστατικά. Εμβληματική ταινία του John Cassavetes που υπήρξε ένας από τους εξαιρετικούς δημιουργούς του «κινηματογράφου της αλήθειας» (cinéma vérité)

ΠΑΡ. 10 Ιουλίου
21:00 – Η πόλη του Θεού (2003)
Σκην.: Fernando Meirelles

Στις φτωχές φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο τη δεκαετία του 1970, δύο νεαροί επιλέγουν διαφορετικά μονοπάτια. Ο Rocket είναι ένας εκκολαπτόμενος φωτογράφος που καταγράφει την αυξανόμενη βία που σχετίζεται με τα ναρκωτικά στη γειτονιά του. Ο José «Zé» Pequeno είναι ένας φιλόδοξος έμπορος ναρκωτικών που χρησιμοποιεί τον Rocket και τις φωτογραφίες του ως τρόπο για να αυξήσει τη φήμη του καθώς ξεσπά πόλεμος με τη συμμορία του ανταγωνιστή του. Η ταινία γυρίστηκε στις φτωχότερες γειτονιές του Ρίο. Σκηνές σοκ με ανήλικους εγκληματίες και μοντέρνα σκηνοθεσία από ένα δημιουργό που χαρακτηρίστηκε ο Bραζιλιάνος Σκορτσέζε.

23:00 – 99 Francs (2007)
Σκην.: Jan Kounen

Ο Octave είναι ένας επιτυχημένος διαφημιστής. Σήμερα αποφασίζει τι θέλετε αύριο. Γι’ αυτόν, «ο άνθρωπος είναι ένα προϊόν όπως όλα τα άλλα». Η Octave εργάζεται για τη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο, κολυμπά στα χρήματα, τα κορίτσια και την κοκαΐνη. Ακόμα κι έτσι, έχει τις αμφιβολίες του και από μια αναπάντεχη αλληλουχία γεγονότων ο προικισμένος διαφημιστής αποφασίζει να επαναστατήσει ενάντια στο σύστημα που τον δημιούργησε. Από το Παρίσι, όπου τα αφεντικά των πρακτορείων διαπραγματεύονται συμφωνίες, στο Μαϊάμι, όπου οι λαμπερές διαφημίσεις γυρίζονται με τη χρήση αντικαταθλιπτικών- θα καταφέρει ο Octave να ξεφύγει από τη χρυσή φυλακή του;

ΣΑΒ. 11 Ιουλίου
21:00 – La Antena – The Aerial (2008)
Σκην.: Esteban Sapir

Σε μια φουτουριστική πόλη, όλοι οι κάτοικοι έχουν χάσει τη φωνή τους αφού υποκλίθηκαν στο συνεχές μπαράζ τηλεοπτικών εκπομπών και διαφημίσεων του παντοδύναμου Mr. TV και της ανώνυμης εταιρείας που διαχειρίζεται τη μητρόπολη. Είναι το έτος X στην πόλη χωρίς φωνή, και το μόνο άτομο που διατηρεί την ικανότητα να μεταφέρει τις σκέψεις της μέσω του λόγου είναι η μυστηριώδης «Φωνή», μια απρόσωπη τραγουδίστρια που τα χαλαρωτικά τραγούδια της ακούγονται σε ένα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα του Mr. TV. Αυτή η σχεδόν βουβή, avant-garde ασπρόμαυρη ταινία από την Αργεντινή, παρόμοια στο σχεδιασμό με τις πρώτες γερμανικές εξπρεσιονιστικές ταινίες, αφηγείται την ιστορία μιας πόλης που έχει χάσει τη φωνή της και τις προσπάθειες μιας μικρής οικογένειας να την κερδίσει πίσω ξανά.

23.00 – Sweet Movie (1974)
Σκην.: Dusan Makavejev

«Ένα φιλμ από ζάχαρη, μια κωμωδία ερωτική ελαφρώς αρωματισμένη με αντιψυχιατρική, ένα δονούμενο κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στην ανθρώπινη ευαισθησία, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσει σαν διαφημιστικό σλόγκαν την φράση ‘’δοκιμάστε με, είμαι γλύκα’’». Έτσι όρισε ο ίδιος ο Ντούσαν Μακαβέγιεφ το πολιτικό-σεξουαλικό μανιφέστο του.

Το απαγορευμένο φιλμ του Dusan Makavejev Sweet Movie βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη θεωρία του ψυχαναλυτή Wilhelm Reich. Από κινηματογραφικής απόψεως, αυτό σημαίνει βομβαρδισμό του θεατή με μια σειρά εικόνων τόσο έντονων, αηδιαστικών και απωθητικών που «ξυπνά» τον θεατή, με μια Μπρεχτική λογική, «βραχυκυκλώνοντας» τις αντιδράσεις του κοινού. Συνδέοντας τον κινηματογράφο με τη περφόρμανς, την ψυχανάλυση με την ελευθεριακή σκέψη και την εκπληκτική μουσική του Χατζιδάκι με την αντικουλτούρα παράγει μια οπτική και φιλοσοφική εμπειρία που απαγορεύθηκε και στις κομμουνιστικές και στις καπιταλιστικές χώρες την εποχή που κυκλοφόρησε.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v