Γιώργος Ξένος: «Θεωρώ ήττα να μην αγωνίζεσαι»
Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους των θέσεων που εκφράζει η σύγχρονη ελληνική τέχνη, μιλά στο Inlife και τον Γιάννη Ασδραχά για τα έργα του, την επικείμενή έκθεσή του στο ΕΜΣΤ και τους… αυτόχειρες.

Σε λίγες μέρες (20 Σεπτεμβρίου) αυτά τα σχέδια και άλλα περισσότερα που προέκυψαν θα καλύψουν κάθε σπιθαμή του «Project Room» της προσωρινής στέγης του «Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης» στο «Ωδείο Αθηνών». Τίτλος της έκθεσης «Χίλιες Εικόνες…» με τον αριθμό να αφορά το σχήμα του λόγου, επειδή στην έκθεση τα σχέδια ξεπερνούν στην μέτρηση κατά εκατοντάδες την χιλιάδα. «Θα είναι περισσότερα από 2000 τα σχέδια. Εδώ μπαίνει και η ιστορία του μυστηρίου πόσα είναι» είπε ο εικαστικός για το υλικό που θα βρίσκεται σε συνάρτηση στους χώρους του ΕΜΣΤ με ένα περιβάλλον ήχου και εικόνας. Μία παρουσίαση- αναζήτηση που το απόσταγμα της όπως μας είπε ο Γιώργος Ξένος «αφορά την υπόθεση ανάλυσης της πληροφορίας, όπως την αντιλαμβανόμαστε με διαφορετικούς τρόπους καθημερινά». Την ίδια στιγμή ξεκίνησε να μας παρουσιάζει τα σχέδια μεταφέροντας τα ένα- ένα από την στοίβα σχηματίζοντας δίπλα μία δεύτερη.
«Ανακαλύπτεις ξανά το περιβάλλον χρησιμοποιώντας τη δική σου οπτική», μας πληροφορεί ο Γιώργος Ξένος εξηγώντας πως η εικόνα που σχηματίζεται στον θεατή προέρχεται από τον μετασχηματισμό την διαδρομή της «μολυβιάς» αλλά και την ταχύτητα της.
Στη ροή των σχεδίων ο ανθρώπινος παράγοντας θα παρεισφρήσει στη θεματική των έργων με σχηματικές φιγούρες που δεξιώνονται. «Πρόκειται για διερχόμενους που συνδιαλέγονται. Στην απόδοση απομόνωσα όλα τα περιγραφικά στοιχεία και κράτησα την οπτικοποιήση του διάλογου», είπε ο καλλιτέχνης για την έννοια των διερχομένων που είναι και η κεντρική έννοια της έκθεσης στο ΕΜΣΤ.
Όσο για το τι αντανακλά η δουλειά του αποκαλύπτει «ό,τι έχω καταθέτω τίποτα παραπάνω. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο θεατής. Προσπαθώ να είμαι στην άκρη. Όσο έχω τα κότσια. Να είμαι έτοιμος νοητικά σε μία υψηλή τελειότητα που να εμπεριέχει και το λάθος». 




