Οι αδικίες αποτελούν συχνό φαινόμενο στην σύγχρονη αλλά και παλαιότερη ιστορία του θεσμού. Σκηνοθέτες που το άξιζαν, αλλά το έχασαν μέσα από τα χέρια τους, ηθοποιοί το ίδιο, ταινίες που έφυγαν χωρίς κανένα χρυσό αγαλματίδιο, άλλες που υπερεκτιμήθηκαν. Έτσι είναι η… ζωή του Θείου Όσκαρ. Αποτελεί όμως αντικείμενο – σινεφίλ – μελέτης το γεγονός ότι το Όσκαρ Σκηνοθεσίας κοσμεί το σπίτι του Κέβιν Κόστνερ, του Μελ Γκίμπσον, και του Στίβεν Σπίλμπεργκ αλλά όχι του Τσάρλυ Τσάπλιν, του Όρσον Γουελς, του Στήβεν Κιούμπρικ ή του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Άγνωσται αι βουλαί της Ακαδημίας.
Γυρνάμε τον χρόνο πίσω και θυμόμαστε δέκα μεγάλους δημιουργούς, οι οποίοι δεν κέρδισαν ποτέ το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Αν αφήσαμε κάποιον απέξω, υπενθυμίστε τον μας στα σχόλια του άρθρου.
Τσάρλι Τσάπλιν
Γενικά δεν είναι στην φύση της Ακαδημίας να δίνει Όσκαρ Σκηνοθεσίας σε κωμωδίες, όμως είναι άξιο απορίας πως ο μνημειώδης Τσάπλιν όχι μόνο δεν κέρδισε το αγαλματίδιο, αλλά δεν προτάθηκε ποτέ για αυτό. Κέρδισε πάντως δύο τιμητικά βραβεία το 1929 και 1972, ενώ κέρδισε το Όσκαρ για το καλύτερο soundtrack το 1973, για το Limelight. Υπήρξε επίσης προτεινόμενος για το σενάριο και την ερμηνεία του στον Μεγάλο Δικτάτορα, αλλά και πάλι έφυγε με άδεια χέρια.
Γυρνάμε τον χρόνο πίσω και θυμόμαστε δέκα μεγάλους δημιουργούς, οι οποίοι δεν κέρδισαν ποτέ το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Αν αφήσαμε κάποιον απέξω, υπενθυμίστε τον μας στα σχόλια του άρθρου.
Τσάρλι Τσάπλιν
Γενικά δεν είναι στην φύση της Ακαδημίας να δίνει Όσκαρ Σκηνοθεσίας σε κωμωδίες, όμως είναι άξιο απορίας πως ο μνημειώδης Τσάπλιν όχι μόνο δεν κέρδισε το αγαλματίδιο, αλλά δεν προτάθηκε ποτέ για αυτό. Κέρδισε πάντως δύο τιμητικά βραβεία το 1929 και 1972, ενώ κέρδισε το Όσκαρ για το καλύτερο soundtrack το 1973, για το Limelight. Υπήρξε επίσης προτεινόμενος για το σενάριο και την ερμηνεία του στον Μεγάλο Δικτάτορα, αλλά και πάλι έφυγε με άδεια χέρια.