του Λουκά Τσουκνίδα
Μετά τον ανεξήγητο θρίαμβο του περσινού “The Artist”, ομολογώ ότι χάθηκε οριστικά κι η ελάχιστη αμφιβολία που είχε απομείνει μέσα μου ότι τα Όσκαρ είναι μια Γιουροβίζιον για άτομα με επίπεδο. Η φετινή τοποθέτηση του “Argo” σε pole-position στην κούρσα για την “Ταινία της Χρονιάς” προσυπογράφει μια ήττα που εδώ και πολύ καιρό αποφεύγω να παραδεχτώ. ΟΧΙ! Δεν καταλαβαίνω Χριστό για το πώς δίνονται αυτά τα αγαλματάκια! Ορίστε. Το είπα και ξαλάφρωσα. Τώρα μπορώ να προχωρήσω μ' αυτό το καθιερωμένο preview της απονομής των πιο σημαντικών κινηματογραφικών βραβείων μιας πολύ ενδιαφέρουσας σεζόν.
Εδώ και τρία χρόνια, οι υποψήφιες ταινίες για το μεγάλο βραβείο της Ακαδημίας δεν είναι πια πέντε, αλλά δέκα. Δηλαδή ήταν δέκα και τώρα είναι εννιά. Τέλος πάντων. Ως φαβορί φέτος, προβάλλεται το “Argo”, μια ταινία που έχει λίγες ακόμη δευτερεύουσες υποψηφιότητες όπως της Καλύτερης Μουσικής και του Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, βραβείο που θα πάρει για παρηγοριά, αλλά και επειδή, αν και δεν είναι η ταινία της χρονιάς, είναι μια τίμια ψυχαγωγική προσπάθεια που δεν αξίζει την πλήρη περιφρόνησή μας.
Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη ταινία αυτής της λίστας;
Το “Lincoln” του “δάσκαλου” Σπίλμπεργκ έχει τον πρώτο λόγο, αναμφίβολα, ενώ το “Life of Pi” του Ανγκ Λι αποτελεί μια εξαιρετική μεταφορά ενός αγαπημένου λογοτεχνικού έργου στη μεγάλη οθόνη και μια πρώτης τάξεως επίδειξη του τι μπορεί κανείς να κάνει με τα καινούργια τεχνολογικά παιχνιδάκια του σινεμά αντί για πηγμένες στο γραφικό σκηνές δράσης και μηδενικής έμπνευσης φανταστικούς κόσμους. Όμως ο Λι έχει ήδη δύο χαμένες υποψηφιότητες για Καλύτερη Σκηνοθεσία κι ήρθε η ώρα να πάρει το πολυπόθητο για κάθε δημιουργό αγαλματίδιο, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο για την ταινία που έχει στο τσεπάκι της και το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, αφού ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις έσβησε κάθε ανάμνηση πρόσφατης ερμηνείας πραγματικού προέδρου επί της οθόνης —του Φρανκ Λανγκέλα (Frost/Nixon) εξαιρουμένου.
Μετά τον ανεξήγητο θρίαμβο του περσινού “The Artist”, ομολογώ ότι χάθηκε οριστικά κι η ελάχιστη αμφιβολία που είχε απομείνει μέσα μου ότι τα Όσκαρ είναι μια Γιουροβίζιον για άτομα με επίπεδο. Η φετινή τοποθέτηση του “Argo” σε pole-position στην κούρσα για την “Ταινία της Χρονιάς” προσυπογράφει μια ήττα που εδώ και πολύ καιρό αποφεύγω να παραδεχτώ. ΟΧΙ! Δεν καταλαβαίνω Χριστό για το πώς δίνονται αυτά τα αγαλματάκια! Ορίστε. Το είπα και ξαλάφρωσα. Τώρα μπορώ να προχωρήσω μ' αυτό το καθιερωμένο preview της απονομής των πιο σημαντικών κινηματογραφικών βραβείων μιας πολύ ενδιαφέρουσας σεζόν.
Εδώ και τρία χρόνια, οι υποψήφιες ταινίες για το μεγάλο βραβείο της Ακαδημίας δεν είναι πια πέντε, αλλά δέκα. Δηλαδή ήταν δέκα και τώρα είναι εννιά. Τέλος πάντων. Ως φαβορί φέτος, προβάλλεται το “Argo”, μια ταινία που έχει λίγες ακόμη δευτερεύουσες υποψηφιότητες όπως της Καλύτερης Μουσικής και του Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, βραβείο που θα πάρει για παρηγοριά, αλλά και επειδή, αν και δεν είναι η ταινία της χρονιάς, είναι μια τίμια ψυχαγωγική προσπάθεια που δεν αξίζει την πλήρη περιφρόνησή μας.
Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη ταινία αυτής της λίστας;
Το “Lincoln” του “δάσκαλου” Σπίλμπεργκ έχει τον πρώτο λόγο, αναμφίβολα, ενώ το “Life of Pi” του Ανγκ Λι αποτελεί μια εξαιρετική μεταφορά ενός αγαπημένου λογοτεχνικού έργου στη μεγάλη οθόνη και μια πρώτης τάξεως επίδειξη του τι μπορεί κανείς να κάνει με τα καινούργια τεχνολογικά παιχνιδάκια του σινεμά αντί για πηγμένες στο γραφικό σκηνές δράσης και μηδενικής έμπνευσης φανταστικούς κόσμους. Όμως ο Λι έχει ήδη δύο χαμένες υποψηφιότητες για Καλύτερη Σκηνοθεσία κι ήρθε η ώρα να πάρει το πολυπόθητο για κάθε δημιουργό αγαλματίδιο, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο για την ταινία που έχει στο τσεπάκι της και το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, αφού ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις έσβησε κάθε ανάμνηση πρόσφατης ερμηνείας πραγματικού προέδρου επί της οθόνης —του Φρανκ Λανγκέλα (Frost/Nixon) εξαιρουμένου.