Shareloc: Σημεία ενδιαφέροντος… on camera

Shareloc: Σημεία ενδιαφέροντος… on camera
«Όπου και αν βρίσκεσαι, υπάρχει κάτι περισσότερο να ανακαλύψεις». Με αυτό το μότο, η GeoIntelligence λανσάρει το «διαμαντάκι» που ακούει στο όνομα Shareloc. Τι είναι αυτό; Ένας πρωτότυπος ηλεκτρονικός οδηγός πόλης ο οποίος εμφανίζει τα κοντινότερα σημεία ενδιαφέροντος. Σε χάρτη; Ναι, αλλά και στην…κάμερα του κινητού μας. Η διαδικασία είναι απλή. Χρειάζεσαι οπωσδήποτε βενζίνη, τσιγάρα, τρόφιμα ή οτιδήποτε άλλο; Σημαδεύεις με την κάμερά του κινητού την γύρω περιοχή και ανακαλύπτεις αμέσως το κοντινότερο βενζινάδικο- ψιλικατζίδικο- σούπερ μάρκετ, με αναλυτικές πληροφορίες πλοήγησης προς αυτά. Διαβάστε παρακάτω τι μας είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πίσω από την πρωτότυπη και χρήσιμη αυτή εφαρμογή, Νίκος Σπανίδης.

* Πώς γεννήθηκε η ιδέα πίσω από το Shareloc;

Έχοντας για χρόνια μια πετυχημένη παρουσία στον χώρο της χαρτογράφησης και των συστημάτων πλοήγησης, διαπιστώσαμε ότι η σημαντικότερη πληροφορία που χρειάζεται κάποιος όταν κινείται μέσα σε μια πόλη δεν είναι οι δρόμοι και οι διευθύνσεις αλλά το Τι; υπάρχει Που;. Παράλληλα η διάδοση των Smartphones με GPS και λογισμικά πλοήγησης διεύρυνε εκθετικά τους υποψήφιους χρήστες της πληροφορίας αυτής, ενώ παράλληλα λόγω της 3G δικτύωσης μας έδωσε την τεχνική δυνατότητα να προσφέρουμε αυτή την πληροφορία ενημερωμένη και χωρίς περιορισμούς όγκου (πλήθος των σημείων ενδιαφέροντος).

Η οπτική αυτή έχει σημαντικές διαφορές από τον οδηγό – κατάλογο μιας πόλης ή μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης τύπου Foursquare χωρίς φυσικά να λείπουν και οι επικαλύψεις.

* Ποιό είναι το Buisiness model πίσω από μια ελληνική εφαρμογή; Μπορεί κάποιος να αποκομίσει κέρδος ανάλογο των εξόδων και αν ναι, πώς; Μπορεί να "σηκώσει" η ελληνική αγορά εμπορικά τουλάχιστον το κόστος;

Βρισκόμαστε στην αρχή για να μπορούμε να αποφανθούμε με σιγουριά. Το βέβαιο πάντως είναι ότι είτε προσανατολιστεί κανείς στην διαφήμιση του περιεχομένου, είτε στην χρέωση της χρήσης ως πληροφορία, από μόνη της δεν δικαιολογεί την τεράστια επένδυση που απαιτείται. Η συνέργειά της όμως με άλλες εφαρμογές ή υπηρεσίες όπως για παράδειγμα η πλοήγηση ή σε εφαρμογές geomarketing ή logistics μπορεί να την κάνει προσοδοφόρα.

* Κατά πόσο θεωρείτε ότι η ελληνική γλώσσα είναι όριο για την επιτυχία μιας εφαρμογής (και) στο εξωτερικό;

Το Shareloc έχει υλοποιηθεί και λειτουργεί αυτόματα και στα αγγλικά. Αρκεί η εφαρμογή να αναγνωρίσει ότι η συσκευή έχει συνδρομή σε operator του εξωτερικού.

* Πιστεύετε ότι η ελληνική αγορά στον συγκεκριμένο έχει κάτι το ιδιαίτερο σε σχέση με το εξωτερικό;

Κάθε χώρα έχει ιδιομορφίες όπως γλώσσα, μορφή και δομή ταχυδρομικών διευθύνσεων, κατηγορίες σημείων ενδιαφέροντος, καθημερινές πρακτικές των χρηστών κλπ που δημιουργούν αντίστοιχες απαιτήσεις σε υπηρεσίες όπως το Sharloc. Αυτές οι ιδιαιτερότητες καθορίζουν το πόσο καλά είναι προσαρμοσμένη μια αντίστοιχη υπηρεσία στην Ελλάδα

* Κατά πόσο θεωρείτε ότι είναι χρήσιμο ή/και επικερδές να κυκλοφορεί διαφορετική έκδοση της ίδιας εφαρμογής για το iPad;

Είναι προφανές ότι σε όσες περισσότερες πλατφόρμες τρέχει ή ίδια εφαρμογή τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες να είναι επικερδής.

* Πόσο σημαντικό είναι το feedback (θετικό/αρνητικό) από τους χρήστες της εφαρμογής;

Το feedback είναι περισσότερο από σημαντικό. Θα έλεγα ότι είναι καθοριστικό.

* Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη της εφαρμογής;

Υπάρχουν πολλές και ενδιαφέρουσες ιδέες. Το πρόβλημα είναι ο χρόνος και οι διαθέσιμοι πόροι. Είναι πάντως σίγουρο ότι η επόμενη έκδοση θα έχει πολύ πιο εύχρηστο User Interface και ενδιαφέρουσες δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v