Farmakeia: Οι.. εφημερίες του λαού

«Αχρείαστη να’ ναι» θα πει κάποιος. Όμως, η αλήθεια είναι πως μια εφαρμογή που βγάζει στον χάρτη τα πλησιέστερα εφημερεύοντα φαρμακεία με επιλογές τηλεφωνικής κλήσεις και ακριβές ωράριο ήταν κάτι που περιμέναμε από καιρό. Και εν τέλει ήρθε στο Ελληνικό App Store με τα Farmakeia, από την εταιρεία Animapps. Πέρα από την εμφάνιση των πλησιέστερων εφημερευόντων φαρμακείων, η εφαρμογή διαθέτει λίστα με όλες τις τρέχουσες προσφορές σε είδη όπως αντηλιακά, κρέμες σώματος και άλλα φαρμακευτικά προϊόντα. Ο δημιουργός της εφαρμογής Χρήστος Τεριτζής… εφημερεύει στο γραφείο του και μιλάει για την επιτυχημένη εφαρμογή.


Πώς γεννήθηκε η ιδέα πίσω από το Farmakeia;

To Farmakeia ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2010, ως μία προσπάθεια εξυπηρέτησης του κοινού για την ανεύρεση εφημερευόντων φαρμακείων με δυνατότητες αποτύπωσης σε χάρτες και δρομολόγηση. Δυστυχώς πολύ λίγα φαρμακεία παραμένουν ανοικτά μετά το καθιερωμένο ωράριο λειτουργίας και ασθενείς ταλαιπωρούνται μπροστά στις βιτρίνες φαρμακείων για την ανεύρεση του πλησιέστερου εφημερεύοντος φαρμακείου για να προμηθευτούν τα φάρμακα τους. Όταν πολλές φορές ο χρόνος λειτουργεί επιβαρυντικά για την κατάσταση της υγείας ενός ασθενούς, εύκολα κάποιος αντιλαμβάνεται ότι η παρουσίαση έγκυρης πληροφορίας σε γρήγορους χρόνους είναι το ζητούμενο.

Σε δεύτερο χρόνο και σε συνεργασία με την εταιρεία ITeQ, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ψηφιακών οθονών σε περισσότερα από 800 φαρμακεία για την προβολή των εφημεριών, αναγνωρίσθηκε η ανάγκη του κοινού για την ανεύρεση προσφορών για μη φαρμακευτικά προϊόντα απευθείας από τα φαρμακεία. Έτσι, από τον Σεπτέμβριο του 2011 στην εφαρμογή προστέθηκε ειδική ενότητα για την παρουσίαση προσφορών και την εξοικονόμηση χρημάτων από τους χρήστες. Σε αυτή την φάση έχει υλοποιηθεί και web site (www.ifarmakeia.gr) και συνολικά συμμετέχουν περισσότεροι από 150 φαρμακοποιοί που ενημερώνουν καθημερινά για τις τρέχουσες προσφορές τους.

* Ποιό είναι το Buisiness model πίσω από μια ελληνική εφαρμογή; Μπορεί κάποιος να αποκομίσει κέρδος ανάλογο των εξόδων και αν ναι, πώς; Μπορεί να "σηκώσει" η ελληνική αγορά, εμπορικά τουλάχιστον, το κόστος;

Δυστυχώς, η ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα (φόροι, ΙΚΑ, ασφαλιστικές εισφορές, κ.λπ.) δεν βοηθά τέτοιες ενέργειες. Στην πραγματικότητα μία τέτοια εφαρμογή θα θέλαμε να είναι διαθέσιμη δωρεάν στο κοινό, αλλά η διστακτικότητα επιχειρήσεων για την αξιοποίηση του μέσου ως διαφημιστική πλατφόρμα από την μία πλευρά και τα μεγάλα λειτουργικά έξοδα από την άλλη δεν το επιτρέπουν. Συνεπώς, στο business modelκαταλυτικό ρόλο διαδραματίζει και ο χρήστης αφού καταβάλλει εφάπαξ 0.79€ για την χρήση της εφαρμογής. Οι προσπάθειες που κάνουμε και με προσωπική εργασία δυστυχώς δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα, και πραγματικά έχει γίνει μεγάλη επένδυση σε κεφάλαια και προσωπική εργασία.

* Πόσο σημαντικό είναι το feedback (θετικό/αρνητικό) από τους χρήστες της εφαρμογής;

Είναι απαραίτητο σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα να λαμβάνεις υπόψη το feedback των πελατών και να προσαρμόζεις τις προσφερόμενες υπηρεσίες/ προιόντα σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες/προτιμήσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες συμμετέχουν και δεσμεύονται με την εφαρμογή νιώθοντας ότι και οι ίδιοι έχουν συνδράμει σε αυτήν.

* Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη της εφαρμογής;

Βρισκόμαστε σε στάδιο περαιτέρω ανάπτυξης της λειτουργικότητας της εφαρμογής και αξιοποίησης των δυνατοτήτων που παρέχουν τα smartphones και ειδικά τα iPhones ώστε να δημιουργήσουμε την απόλυτη εμπειρία χρήσης της εφαρμογής για την αγοραστική κοινότητα των φαρμακείων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v