Καμπανάκι από την Seat

Οι πρόσθετοι δασμοί στα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα ενδέχεται να προκαλέσουν κύμα απολύσεων στη Seat.

Καμπανάκι από την Seat

Η Seat, η ισπανική θυγατρική της Volkswagen, θα αναγκαστεί να μειώσει την παραγωγή και να απολύσει περίπου 1.500 εργαζομένους, εάν η ΕΕ δεν μειώσει τους δασμούς στο κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας μέχρι τα τέλη Μαρτίου, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, πρόεδρος της Seat, στο Reuters.


Από τον Οκτώβριο του 2024, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε δασμούς σε όλα τα κινεζικά EV που πωλούνται στην Ευρώπη, η Seat - που κατασκευάζει αυτοκίνητα με τις μάρκες Seat και Cupra - πληρώνει χρέωση 20,7% επιπλέον του υπάρχοντος δασμού 10% στο Cupra Tavascan που παράγεται στο εργοστάσιο του ομίλου VW στο Anhui της Κίνας, αναφέρει το Reuters, σε αποκλειστικό θέμα.


Στελέχη πολλών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών λένε ότι οι πρόσθετοι δασμοί στα οχήματά τους που κατασκευάζονται στην Κίνα προκαλούν παράπλευρες ζημιές σε εγχώριες εταιρείες και θέσεις εργασίας, σε αντίθεση με την πρόθεση προστασίας τους.


Ο Γουέιν Γκρίφιθς, πρόεδρος της Seat, δήλωσε ότι η χρέωση, που επιβλήθηκε σε ένα αυτοκίνητο που πουλούσε περίπου 50.000-60.000 ευρώ, έκανε τη θυγατρική να χάσει τους οικονομικούς της στόχους πέρυσι και θα της κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το 2025.
"Δεν έχουμε πολύ χρόνο. Πρέπει να φτάσουμε σε λύση εντός του πρώτου τριμήνου", δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς σε συνέντευξή του στο Reuters.

Τα στελέχη της Seat και της VW κατά τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησαν τακτικές συναντήσεις με αξιωματούχους της ΕΕ για την τύχη του Tavascan, ενώ ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Πέδρο Σάντσεθ απηύθυνε επίσης έκκληση στην Πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να λύσει το ζήτημα και να αποτρέψει μεγάλες απώλειες θέσεων εργασίας, δήλωσε εκπρόσωπος της Seat.

Ο Γουέιν Γκρίφιθς αρνήθηκε να πει ποιο επίπεδο δασμών θα μπορούσε να αντέξει η αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά είπε ότι έπρεπε να είναι «όσο το δυνατόν πιο κοντά» στο αρχικό 10%.

Εάν το πρόσθετο τιμολόγιο δεν μειωθεί ή καταργηθεί στο πρώτο τρίμηνο, η Seat θα αναγκαστεί να αποσύρει το ζημιογόνο όχημα από τη γκάμα της, είπε ο Γουέιν Γκρίφιθς.

Αυτό θα δημιουργήσει στη Seat ένα άλλο πρόβλημα καθώς χωρίς το Tavascan, δεν θα μπορέσει να μειώσει τις μέσες εκπομπές του στόλου για να επιτύχει τους στόχους της ΕΕ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν είτε να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα από κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, είτε να μειώσουν την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για να μειώσουν τις μέσες εκπομπές τους.

Η Tesla, η BMW, η Mercedes-Benz και αρκετοί κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν καταθέσει προσφυγές για τους νέους δασμούς στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Ωστόσο, αυτές οι υποθέσεις θα εκδικασθούν αργότερα, κατά μέσο όρο σε 18 μήνες.

Η Seat δεν μπορεί να αποκλείσει κάθε νομική ενέργεια, είπε ο Γουέιν Γκρίφιθς, αλλά δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει.

«Η Cupra είναι η αλλαγή του παιχνιδιού μας - είναι αυτό που μας έκανε κερδοφόρους ως εταιρεία», είπε ο Γκρίφιθς. «Εάν η Cupra κινδυνεύει, τότε και η Seat κινδυνεύει.»

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v