Οδηγούμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό BYD Atto 2 στην Ισπανία
Δοκιμάσαμε το καινούργιο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Atto 2 στη Μαδρίτη και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
![Οδηγούμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό BYD Atto 2 στην Ισπανία](https://www.in2life.gr/media/articles/photos/main/2009256-bydatto1.jpg)
Δοκιμάσαμε το καινούργιο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Atto 2 στη Μαδρίτη και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Αποστολή στην Ισπανία
Η αναμφισβήτητη κυριαρχία των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση ενισχύεται περαιτέρω με την επιθετική πολιτική της κορυφαίας μάρκας BYD.
H BYD, με συντονισμένες κινήσεις καλύπτει τα κενά στη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της που εισάγει στην Ευρώπη και προσδοκά στην ενίσχυση της παρουσίας της στην Γηραιά Ήπειρο. Τα πρώτα αποτελέσματα της προσπάθειας της είναι θετικά ενώ η πρωτοφανής επιτυχία της κινέζικης μάρκας στην ελληνική αγορά το 2024, αποτελεί ένα ακόμη ατού για τις επόμενες κατακτήσεις της.
Η BYD, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2003 από τον Ουάνγκ Τσουανφού, ξεκινά το 2025 με υψηλότερους στόχους και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η πρώτη της κίνηση είναι η παρουσίαση του ολοκαίνουργιου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου Atto 2, στη Μαδρίτη. Η εταιρεία ποντάρει δυνατά σε αυτή την δημιουργία της, γιατί απέκτησε έναν εκπρόσωπο στη πιο σημαντική κατηγορία αυτοκινήτων την B SUV.
Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν στόχο την κατάκτηση υψηλού μεριδίου σε αυτή την κατηγορία καθώς αποτελεί την πρώτη επιλογή της πλειοψηφίας των υποψήφιων αγοραστών.
Στη Μαδρίτη της Ισπανίας, που διαθέτει σύγχρονες υποδομές, έχει διατηρήσει την όψη και την αισθητική πολλών από τις ιστορικές γειτονιές και οδούς, οδηγήσαμε και αξιολογήσαμε το νέο BYD Atto 2.
Και σε αυτό το μοντέλο η BYD έδωσε μεγάλη έμφαση στην σχεδίαση του αμαξώματος. Συνδύασε τα στοιχεία ενός B SUV κατάλληλου για το αστικό περιβάλλον με τις συμπαγείς διαστάσεις.
Παρατηρήσαμε ότι η σχεδίαση του είναι αρμονική και φέρει πολλά μοντέρνα στοιχεία.
Το μήκος καθορίσθηκε στα 4.310 χιλ., το πλάτος στα 1.830 χιλ. και ύψος στα 1.675 χιλ. Καθώς τοποθετήθηκε κάτω από το επιτυχημένο C SUV Atto 3 έχει μικρότερο μήκος και πλάτος κατά 145 χιλ. και 45 χιλ. αντίστοιχα.
Και σε αυτό το αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου εξασφαλίσθηκε μεγάλο μεταξόνιο κυρίως λόγω των δυνατοτήτων που δίνει στους σχεδιαστές το πάτωμα ειδικών προδιαγραφών. Στο Atto 2 έφτασε τα 2.620 χιλ.
Προσέξαμε ότι το εμπρόσθιο τμήμα περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται με τη φωτεινή επένδυση της μάσκας.
Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει γωνίες με ακμές που προσφέρουν μια δυναμική εμφάνιση, μαζί με τα φωτεινά διακοσμητικά στοιχεία που βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά και τους κατακόρυφα διατεταγμένους αεραγωγούς (αεροκουρτίνες) στα άκρα, οι οποίοι με τη σειρά τους ενισχύουν την αποδοτικότητα.
Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου συνδέοντας τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού 8 καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία. Ένας κυρτός πίσω προφυλακτήρας και επιπλέον φωτεινά στοιχεία στην κάτω επένδυση ολοκληρώνουν την σπορ εμφάνιση.
Καθώς είναι ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης στο αστικό περιβάλλον, οι σχεδιαστές τους εσωτερικού χώρου αναζήτησαν τον κατάλληλο συνδυασμό των στοιχείων που θα προσδώσουν άνεση, ευρυχωρία, ευελιξία και υψηλή τεχνολογική υποστήριξη.
Κατ αρχήν καθίσαμε στην θέση του οδηγού για να αξιολογήσουμε κάθε τι που θα χρησιμοποιήσει και θα αξιοποιήσει ο οδηγός. Διαπιστώσαμε ότι το κάθισμα είναι αναβαθμισμένο με ικανοποιητική πλευρική στήριξη αλλά έχει μικρή σε μήκος έδρα. Προφανώς η έδρα του καθίσματος, καλύπτει τον σωματότυπο των Κινέζων αλλά δεν εξασφαλίζει το επιθυμητό επίπεδο άνεσης και στήριξης των μεγαλόσωμων ευρωπαίων.
Όμως αξίζει να τονισθεί ότι η εσωτερική διαμόρφωση έχει πολλά θετικά στοιχεία που συμβάλουν στην άνεση. Το μεγάλο εσωτερικό ύψος και το επίσης μεγάλο πλάτος υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις ακόμη και των υψηλόσωμων Ευρωπαίων.
Διαπιστώσαμε ότι χρησιμοποιήθηκαν καλά υλικά με ευχάριστη αίσθηση αλλά θα θέλαμε να υπάρχει διχρωμία είτε πιο ανοιχτές αποχρώσεις του γκρι και άλλων χρωμάτων για να περιορισθεί η κυριαρχία του μαύρου χρώματος. Βέβαια, υπάρχει και μερίδα υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων που αναζητούν μόνο το μαύρο χρώμα στο σαλόνι του αυτοκινήτου τους.
Σε όλες τις εκδόσεις, τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία B. Επιπλέον, η πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού Boost περιλαμβάνει θέρμανση για τα καθίσματα και το τιμόνι, αυτή η παροχή είναι ότι πρέπει για την περίοδο που διανύουμε τώρα με τόσο χαμηλές ε εξωτερικές θερμοκρασίες.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο. Ο επιλογέας κίνησης έχει μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος - Eco, Normal, Sport και Snow - που εστιάζουν αντίστοιχα στην απόδοση, την καθημερινή οδήγηση, την απόκριση του γκαζιού και την ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναβαθμίζεται χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία προσφέρει άφθονο φυσικό φως σε όλους τους επιβάτες. Συνοδεύει στάνταρ όλες τις εκδόσεις του Atto 2, μαζί με ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής για το μέγεθος της οθόνης του συστήματος infotainment - 10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην έκδοση Boost. Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music. Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA).
Το σύστημα περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay. Οι επιβάτες έχουν ποικίλες δυνατότητες φόρτισης των συσκευών τους, με θύρες USB Type C 60W και Type A 18W μπροστά και δύο ακόμη θύρες USB στο πίσω μέρος. Η έκδοση Boost διαθέτει επίσης βάση ασύρματης φόρτισης 15W στην κεντρική κονσόλα.
Όπως και άλλα μοντέλα της BYD, το Atto 2 διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου. Με πρόσβαση μέσω της φράσης «Hi BYD», επιτρέπει στον χρήστη να ενεργοποιήσει πολλές βασικές λειτουργίες, όπως η αλληλεπίδραση με τη θέρμανση και τον εξαερισμό ή ακόμη και το άνοιγμα και κλείσιμο των ηλεκτρικών παραθύρων. Η τεχνογνωσία λογισμικού της BYD προσφέρει επιπρόσθετα λειτουργίες multi-touch που βελτιώνουν τη χρηστικότητα της οθόνης του συστήματος infotainment.
Ακόμη και όταν «τρέχει» το Android Auto ή το Apple CarPlay, με σάρωση προς τα πάνω και προς τα κάτω με τρία δάχτυλα, μπορεί να ρυθμιστεί η θερμοκρασία της καμπίνας, ενώ με σάρωση από τη μία άκρη στην άλλη είναι δυνατή η ρύθμιση της ταχύτητας του ανεμιστήρα εξαερισμού.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λίτρων – τιμή υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C. Αυτή η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Το νέο Atto 2 υιοθετεί την πάγια δέσμευση της BYD στην έρευνα και την εξέλιξη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας.
Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45.1 kWh και, για πρώτη φορά ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.
Η Blade Battery έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή και απόδοση. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.
Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο. Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η κατασκευή της Blade Battery παρέχει κορυφαία ασφάλεια, καθώς υπερβαίνει τις προδιαγραφές της αυστηρής δοκιμής Nail Penetration Test - μιας απαιτητικής μεθόδου αξιολόγησης της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας και προσομοίωσης των συνεπειών ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
Είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο μπροστά που αποδίδει 130 kW (177 ίππους) και 290 Nm ροπής, τιμές ικανές προκειμένου να εξασφαλίσουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ωρα. Η μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ η αυτονομία σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 463 χλμ.
Το πρόγραμμα της δοκιμής περιλάμβανε διαδρομές στα περίχωρα της Μαδρίτης. Κινηθήκαμε αρχικά στην πόλη οπού διαπιστώσαμε την ευελιξία του αυτοκινήτου και τις δυνατότητες που δίνει στον οδηγό η μικρή ακτίνα στροφής μόλις 5,25 μ. Η ησυχία στη καμπίνα εκτιμήθηκε ιδιαίτερα και αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων.
Στον ανοιχτό δρόμο, ο ηλεκτρικός κινητήρας γρήγορα προσέδωσε υψηλές ταχύτητες χωρίς να παράγει ενοχλητικό θόρυβο. Η οδική συμπεριφορά ήταν καλή και αξιολογήσαμε θετικά την πολύ καλή στιβαρότητα και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Στους επαρχιακούς δρόμους, δοκιμάσαμε την ικανότητα του αυτοκινήτου και στις κλειστές στροφές. Εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις αλλά δεν παρατηρήσαμε ενοχλητικές αντιδράσεις από τις αναρτήσεις.
Συνολικά, είναι ευχάριστο στον δρόμο, δεν κουράζει τους επιβάτες και ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις για άνεση και ασφάλεια.
Το Atto 2 διατίθεται στάνταρ σε απόχρωση Climbing Grey, ενώ υπάρχουν τρεις επιπλέον επιλογές χρωμάτων - Hiking Green, Skiing White και Cosmos Black (έκδοση Boost). Στη βασική έκδοση Active όλες οι επιλογές χρωμάτων περιλαμβάνονται στην τιμή του αυτοκινήτου.
Oλα τα μοντέλα BYD συνοδεύονται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ. εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.
Ο τιμοκατάλογος του BYD Atto 2 ξεκινά από τα 22.735 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό (Active).