Κερδισμένες και χαμένες μάρκες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2024
Ποιες εταιρίες κατάφεραν να επιτύχουν θετικές επιδόσεις τη χρονιά που έφυγε; Ποιος ήταν ο "πρωταθλητής" και ποια ήταν η έκπληξη για τη δεύτερη θέση;
![Κερδισμένες και χαμένες μάρκες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2024](https://www.in2life.gr/media/articles/photos/main/2009139-toyota1280.jpg)
Ποιες εταιρίες κατάφεραν να επιτύχουν θετικές επιδόσεις τη χρονιά που έφυγε; Ποιος ήταν ο "πρωταθλητής" και ποια ήταν η έκπληξη για τη δεύτερη θέση;
Η αγορά του αυτοκινήτου αλλάζει κάθε ώρα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πως δρουν οι ιδιοκτήτες των εταιρειών και τα στελέχη τους. Ακόμη και στον ύπνο τους βλέπουν όνειρα για μελλοντικές δράσεις και εμπορικές ενέργειες. Εξαιρετικοί επιχειρηματίες με ικανά στελέχη.
Το 2024, έγιναν ανατροπές στη λίστα των πωλήσεων, που είχαν άμεση συνέπεια στη κερδοφορία και στη δραστηριότητα των εταιρειών.
Εδώ που τα λέμε και οι χαμένοι δεν κλαίνε, γιατί κέρδισαν πολλά εκατομμύρια ευρώ, αλλά κυρίως τους απασχόλει το ότι δεν έπιασαν τους φιλόδοξους στόχους τους.
Το 2024, πουλήθηκαν 137.075 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ το 2023 ο όγκος των πωλήσεων ήταν 134.484, έχοντας σημειώσει αύξηση κατά μόλις 1,9%. Η μικρή αυξητική τάση οφείλεται σε πολλούς παράγοντες και η κυριότερη αίτια είναι οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων. Επίσης, ο πληθωρισμός τρώει το εισόδημά μας και δεν περισσεύουν λεφτά για την αγορά του αυτοκινήτου.
Φέτος, προβλέπεται η αγορά να κινηθεί στα ίδια περίπου επίπεδα, ενώ θετικά θα επιδράσει στον συνολικό όγκο των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων και η προσπάθεια των εταιρειών να ενισχύσουν την ηλεκτροκίνηση. Αν συνεχισθεί η κρατική επιδότηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα δούμε περισσότερα μοντέλα μηδενικών ρύπων στους δρόμους.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της ελληνικής αγοράς των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το 2024, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ(Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) έχουν ως εξής:
Οι κερδισμένοι: Η Toyota, δεν άφησε τίποτα όρθιο, σάρωσε την αγορά από τον Ιανουάριο του 2024. Πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων στην σύγχρονη ιστορία της, πούλησε 23.518 αυτοκίνητα, κατέκτησε το 17,2% της αγοράς! Πρωτοφανής αύξηση των πωλήσεων κατά 43,4%!
Η Suzuki, τους έπιασε όλους στον ύπνο, αθόρυβα ανήλθε τα σκαλοπάτια της κλίμακας και κατάκτησε την δεύτερη θέση για πρώτη φορά στην ιστορία της. Αύξηση κατά 39,8%.
Peugeot αύξηση κατά 1,8%. BMW κατά 8,9%. Audi +6%. Nissan +40,1%. Skoda +21,4%. MG +332,6%. Jeep +5,6%. Tesla +7.9%. Mazda +35,5%. Lexus +64,7%. Honda +87,7%. Porsche +17,1%.
Οι χαμένοι: Πάνω από 20 μάρκες δεν πέτυχαν τον στόχο τους και σημείωσαν αρνητικό ποσοστό σε σχέση με το 2023. Έχασαν την μάχη οι μάρκες: Hyundai -9,8%. Citroen/DS -20,3%. Opel -38,5%. Volkswagen -27,2%. Fiat -11,9%. Kia -25%. Renault -22,7%. Mercedes -18,7%. Dacia -4,8%. Ford -28,7%. Volvo -6,4%. MINI -12,3%. Seat -25,2%. Cupra -5,1%. Land Rover -19,4%. Alfa Romeo -17,1%. Jaguar -41%. smart -10,4%. Subaru -57,8%. Maserati -53,2%, Abarth -54,3% και Ferrari -33,3%.