Οδηγούμε το νέο Citroen C4 και C4X στην Ισπανία
Ταξιδέψαμε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο Citroen C4 και C4X και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Ταξιδέψαμε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο Citroen C4 και C4X και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Αποστολή στην Ισπανία
Μήπως ξεχάσαμε τα μικρομεσαία αυτοκίνητα; Πέσαμε με τα μούτρα στα SUV και αφήσαμε στην άκρη τα μικρομεσαία μοντέλα που μέχρι πριν λίγα χρόνια μεσουρανούσαν στην ευρωπαϊκή αγορά. Τώρα όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν μια ακόμη προσπάθεια να αναδείξουν τα χαρακτηριστικά των οικογενειακών αυτοκίνητων με μήκος γύρω στα 4,3 μ. και να προτάξουν το φιλικό τους προφίλ προς το περιβάλλον.
Με αυτές τις σκέψεις, φθάσαμε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο Citroen C4 και C4X, ένα μικρομεσαίο μοντέλο που είχαμε δει για πρώτη φορά στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκίνητου στο Παρίσι 2024. Στη γαλλική πρωτεύουσα είχαμε εντοπίσει τα νέα στοιχεία του και ενημερωθήκαμε για την προσπάθεια της γαλλικής φίρμας να αναβαθμίσει περισσότερο δυο τομείς, την άνεση και την ηρεμία. Όπως είναι γνωστό, η Citroen έχει επενδύσει σε αυτούς τους δυο τομείς και κατέχει κυρίαρχη θέση.
Η δημοσιογραφική αποστολή είχε σαν επίκεντρο το Sitges, το Saint-Tropez της Ισπανίας. Μόλις ολοκληρώθηκε η επίσημη ενημέρωση, πήραμε τα κλειδιά του Citroen C4 και ξεκινήσαμε την διαδικασία της δοκιμής.
Η πρώτη μας ενέργεια ήταν να δούμε από κοντά το νέο αυτοκίνητο και να παρατηρήσουμε την εξωτερική του σχεδίαση. Διαπιστώσαμε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα της εξωτερικής σχεδίασης.
Το ανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, είναι εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από το concept OLI του 2022 και ενσωματώνει το νέο λογότυπο της μάρκας, στο κέντρο της επανασχεδιασμένης γρίλιας. Το καπό, διατηρεί τις αρχικές του γραμμές. Τα λεπτά εμπρός LED φωτιστικά σώματα διαθέτουν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή που αποτελείται από τρία διακριτά οριζόντια τμήματα. Τα μπροστινά φλας διαθέτουν τεχνολογία LED, και είναι ενσωματωμένα απευθείας στο κάτω μέρος της φωτιστικής υπογραφής.
Μόλις ανοίξαμε την πόρτα του οδηγού, αναζητήσαμε τα νέα στοιχεία του εσωτερικού χώρου. Επικεντρωθήκαμε στα επανασχεδιασμένα καθίσματα τα οποία όπως μας εξήγησαν στελέχη της μάρκας, αποτελούν μέρος του προγράμματος που στηρίζεται στη τεχνολογία Advanced Comfort. Φέρουν ειδική επένδυση και επιπρόσθετο αφρώδες γέμισμα με πάχος 15 χιλ. Η θέση του σώματος είναι βελτιωμένη λόγω καλύτερης πλευρικής στήριξης, ενώ στο κάθισμα του οδηγού διατίθεται και η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους και οσφυϊκής υποστήριξης.
Παρέχει άνετους χώρους για όλους, ακόμη και οι πίσω επιβάτες κάθονται χωρίς περιορισμούς.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν φυσικά και το ταμπλό, με την υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου ψηφιακού πίνακα οργάνων με οθόνη HD 7" πίσω ακριβώς από το τιμόνι. Η συγκεκριμένη οθόνη συνδέεται με το σύστημα της δικτυωμένης πλοήγηση 3D πλοήγηση, προαιρετικά στην έκδοση Plus, και στάνταρ στην έκδοση Max. Αυτή η νέα δυνατότητα προσφέρει μια βελτιωμένη αίσθηση ποιότητας στα C4 και C4 X, χάρη στα μοντέρνα γραφικά του Interface που συμπληρώνει την οθόνη αφής 10". Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ευκρίνεια και εύκολη ανάγνωση των πληροφοριών. Συμπληρώνεται από έγχρωμο σύστημα head-up-display που εμφανίζει βασικές πληροφορίες του αυτοκινήτου σε μία αναδυόμενη οθόνη, μειώνοντας την καταπόνηση των ματιών, και βελτιώνοντας την ασφάλεια. Το τιμόνι διαθέτει το νέο λογότυπο της μάρκας.
Τα C4 και C4 X προσφέρουν ένα σύστημα infotainment τελευταίας γενιάς με γρήγορη και εργονομική 3D πλοήγηση. Αυτό το εξαιρετικά εύκολο στη χρήση του interface χρησιμοποιεί μία οθόνη αφής HD 10" και μπορεί να εξατομικευθεί πλήρως από το χρήστη, χάρη στο σύστημα widget.
Τα widget προσφέρουν έναν γρήγορο τρόπο ενημέρωσης σε εφαρμογές και περιεχόμενο στην οθόνη αφής του οχήματος. Το interface διαθέτει επίσης αναγνώριση φυσικής ομιλίας. Πρόκειται για έναν ψηφιακό συνοδηγό που μπορεί να «ενεργοποιηθεί» από τους επιβάτες του οχήματος με την εντολή «Hello Citroen», κατανοώντας την ομιλία τους, απαντώντας στις ερωτήσεις τους και εκτελώντας φωνητικές εντολές.
Ενεργοποιήσαμε τον βραβευμένο τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 που υποστηρίζεται από ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και ξεκινήσαμε την δοκιμή στους δρόμους του Sitges.
Είχαμε ενημερωθεί ότι στην έκδοση Hybrid 136, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.2 αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού, στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση της απόδοσης και της αξιοπιστίας του. Συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 6e και λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, ενώ εκμεταλλεύεται τη βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2.
Ταυτόχρονα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 28 ίππους και 55 Nm ροπής, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες σε χαμηλή ζήτηση ροπής και χαμηλή ταχύτητα. Βοηθά επίσης στην εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, και φορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ελαχιστοποιώντας και τη φθορά στα φρένα. Το σύστημα συμπληρώνεται από έναν ιμάντα για τη μίζα των 48V για γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα 6άρι ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, 432Wh τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, διατηρώντας αναλλοίωτο το χώρο των επιβατών και του πορτμπαγκάζ.
Κινηθήκαμε με χαμηλή ταχύτητα καθώς το όριο στις κατοικημένες περιοχές είναι 30 χλμ. Υπάρχει έντονη σηματοδότηση και διαγράμμιση στους δρόμους ενώ σε πολλά σημεία έχουν αποτυπώσει τον αριθμό 30 στην άσφαλτο. Αν ξεπεράσεις το όριο των 30 χλμ. δεν έχεις καμία δικαιολογία γιατί έχεις ενημερωθεί πολλές φορές από την σήμανση και τις άλλες ενέργειες της πολιτείας. Υπάρχουν κάμερες και η Αστυνομία κάνει περιπολίες. Ελπίζουμε και στην Ελλάδα να δούμε σύντομα την εφαρμογή του μέτρου της ταχύτητας των 30 χλμ. και να υπάρχει η ανάλογη επιτήρηση με κάμερες και περιπολικά. Δεν ονειρευόμαστε, κοιτάμε μπροστά και επιτέλους να ακολουθήσουμε την Ευρώπη.
Ένα ακόμη στοιχείο για να περιορίσουν την ταχυτητα στη κατοικημένη περιοχή του Sitges είναι τα σαμαράκια. Τοποθέτησαν πολλά ογκώδη σαμαράκια τα οποία θα προξενήσουν ζημιά στο αυτοκίνητο αν ο οδηγός δεν μειώσει την ταχύτητα γύρω στα 10 χλμ./ώρα για να περάσει το αυτοκίνητο από πάνω τους. Σεβασμός και προστασία των πεζών και των ευάλωτων πολιτών(ποδηλάτες, οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών, ηλικιωμένοι, μητέρες με καροτσάκι που μεταφέρουν το παιδί τους κ.α).
Παρατηρήσαμε όμως ότι περνούσε πάνω από τα ογκώδη σαμαράκια την αντιμετώπιζε σαν να ήταν μια μικρή ανωμαλία του δρόμου. Δεν ακούσαμε ένα τσικ ούτε ένα κραδασμό, συμπεριφέρθηκε σαν ενιαίο τμημα. Προφανώς οι Γάλλοι πρόσεξαν την κατασκευή και αξιοποίησαν τις αρετές τους νέου πλαισίου. Μας έδωσε την αίσθηση των ακριβότερων γερμανικών αυτοκινήτων.
Στον αυτοκινητόδρομο, το καινούργιο μοντέλο της Citroen, ξεδίπλωσε τις αρετές του. Παρατηρήσαμε ότι η ενέργεια από το μοτέρ είναι αρκετή για να το κινήσει σβέλτα. Επίσης, είναι οικονομικό στη κατανάλωση, στη δοκιμή έκαψε 6,2 λίτρα/100 χλμ.
Υψηλό επίπεδο άνεσης και ηρεμίας προσφέρει στον οδηγό και στους επιβάτες. Ειδικότερα, είναι πολύ περιορισμένος ο θόρυβος στον σαλόνι, δεν αντιληφθήκαμε ταλαντώσεις και συντονισμούς από τα διαφορά τμήματα του αμαξώματος. Είναι σαν μια κάψουλα με ισχυρή ηχομόνωση που έχει αποστολή την μεταφορά των επιβατών με χαρακτηριστικά πρώτης θέσης.
Η καινοτόμος ανάρτηση Advanced Comfort, έχει εξελιχθεί και χρησιμοποιεί τη λύση των Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης), τα οποία απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε ένα ιπτάμενο χαλί. Είναι μια σημαντική πρόοδος στα παραδοσιακά συστήματα ανάρτησης, παρέχοντας μια πιο ήρεμη οδηγική εμπειρία, και απλοποιώντας τη ζωή των επιβατών.
Όπως μας είχαν ενημερώσει τα στελέχη της μάρκας οι Γάλλοι μηχανικοί και οι ομάδες που ανέλαβαν να δημιουργήσουν τον εσωτερικό χώρο, έδωσαν μεγάλη έμφαση σε δυο παράγοντες στα καθίσματα και στην ανάρτηση, για να επιτύχουν υψηλό επίπεδο άνεσης και ηρεμίας. Διαπιστώσαμε ότι πέτυχαν τον στόχο τους καθώς το νέο Citroen C4 εξασφαλίζει άνεση και ηρεμία στην οδήγηση.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά είναι στο υψηλότερο επίπεδο της κατηγορίας με κύριο στοιχείο την άνεση. Οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να μεταφέρουν μεγάλο ποσοστό αντίδρασης στους επιβάτες. Όπως σημειώσαμε, κυριαρχεί η άνεση ακόμη και σε χωματόδρομους περιορισμένης δυσκολίας που κινηθήκαμε για να δοκιμάσουμε την απόδοση των αναρτήσεων.
Το σύστημα διεύθυνσης έχει σταδιακή ενίσχυση της υποβοήθησης για να είναι ελαφρύ και εύκολο στην χρήση στο αστικό περιβάλλον και να αποκτά στιβαρότητα όταν αναπτύσσονται υψηλότερες ταχύτητες.
Στις στροφές εμφανίζονται περιορισμένες κλίσεις άλλα όταν ενεργοποιήσαμε την επιλογή Sport, άλλαξαν τα χαρακτηριστικά των αναρτήσεων και του τιμονιού εμπνέοντας τον οδηγό για να αυξήσει τον ρυθμό κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση δίνει απλόχερα την αίσθηση της ασφάλειας και της σιγουριάς.
Τα νέα Citroen C4 και C4X ξεκινούν το εμπορικό τους λανσάρισμα στην ελληνική αγορά καθώς θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις εκθέσεις διανομέων του πανελλαδικού δικτύου της μάρκας από τις επόμενες ημέρες.
Ο τιμοκατάλογος του νέου Citroen C4 ξεκινά από τα 23.900 ευρώ (Hybrid 100 ë-DCS6 YOU!), η έκδοση Hybrid 136 ë-DCS6 PLUS κοστίζει 24.900 ευρώ.