Μια μεγάλη ελπίδα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα φουτουριστικό θαύμα που αποθεώνει την καινοτομία της γαλλικής μάρκας κι υπόσχεται ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Μια μεγάλη ελπίδα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Το Renault Filante Record 2025 δεν είναι ένα συνηθισμένο πρωτότυπο μοντέλο. Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επίδειξης, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία, συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της Renault με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση. Αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία και τις παραδόσεις της μάρκας, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως μέσον επιβεβαίωσης των καινοτομιών της, προτού αυτές υιοθετηθούν από τα μοντέλα παραγωγής.

Μονοθέσιο σμιλευμένο από τον άνεμο

Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο. Δεν είναι μόνο μια στιλιστική άσκηση, αλλά και μια επίδειξη εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης και τεχνολογίας αιχμής, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της γαλλικής μάρκας για καινοτομία και πιο βιώσιμη και αποδοτική κινητικότητα.

Διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue, μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία. Με σαφείς παραπομπές στο 40CV des Records, αυτό το χρώμα αναδημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση. Πολλές άλλες λεπτομέρειες φέρνουν, επίσης, στο μυαλό τα εμβληματικά μοντέλα που ενέπνευσαν τη σχεδίαση αυτού του πρωτότυπου: οι στρογγυλοί προβολείς, οι ακάλυπτοι τροχοί (40 CV des Records και Nervasport des Records), αλλά και οι πλήρως καλυμμένοι τροχοί (Etoile Filante), η αιχμηρή μάσκα, η θέση της καμπίνας και η ρύθμιση του καθίσματος με ιμάντες (40 CV des Records).

Διάλογος μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος 

Όλα αυτά τα σχήματα και τα επί μέρους στοιχεία παραπέμπουν σαφώς στο παρελθόν, ενώ συνδυάζονται τέλεια με τη σύγχρονη εμφάνιση του Renault Filante Record 2025, που ενσωματώνεται ομαλά και αρμονικά με το φουτουριστικό όραμα του οχήματος, δημιουργώντας έναν φυσικό διάλογο μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος. 

Για τη σχεδίαση του, κυρίαρχο ρόλο έπαιξε ο κόσμος της αεροναυπηγικής, από την οποία και αντλεί την έμπνευσή του. Με την προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» της, η καμπίνα θυμίζει έντονα την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους. Ταυτόχρονα, κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, με χαρακτηριστικά που φέρνουν στο μυαλό τις καμπύλες και τα σχήματα των αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων.

Βιώσιμη σχεδίαση οχημάτων

Το βάρος ήταν και αυτό με τη σειρά του μία από τις βασικές προτεραιότητες στη σχεδίαση του Renault Filante Record 2025.

Αυτό είναι ξεκάθαρο μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια. Οι ορατές βίδες στο αμάξωμα είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών. Ο σκοπός δεν είναι μόνο να γίνει το αυτοκίνητο ελαφρύτερο, αλλά και να παρουσιάζει μια σύγχρονη και high-tech εμφάνιση. Εκτός από τα άλλα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά δανεισμένα από τον κόσμο της αεροναυπηγικής, αυτές οι ορατές βίδες υπογραμμίζουν τη δέσμευση της μάρκας για καινοτόμα και πιο βιώσιμη σχεδίαση οχημάτων.

Cockpit που σχεδιάστηκε με γνώμονα τις επιδόσεις

Την ίδια προσέγγιση με το εξωτερικό, ακολουθεί και η εσωτερική σχεδίαση του Renault Filante Record 2025, με τη θέση οδήγησης να αντλεί την έμπνευσή της από τον κόσμο της αεροπορίας και των διαστημικών ταξιδιών, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, την άνεση και τις επιδόσεις.

Σε αυτό το μοναδικό περιβάλλον, κάθε εξάρτημα ή σύστημα (λειτουργίες ασφαλείας και ανοίγματος, cruise control, γκάζι, φρένο, κ.λπ.) είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό, με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους. Η επιλογή των υλικών ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.

Εμπνεύσεις από τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής

Το κάθισμα προσαρμόζεται στο σωματότυπο του οδηγού, ο οποίος νιώθει ένα με το όχημα, ενώ ενισχύεται με λεπτές λεπίδες από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση, μια επιλογή εμπνευσμένη και πάλι από τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής και της αεροδιαστημικής, όπου κάθε γραμμάριο είναι σημαντικό για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Η ενσωμάτωση των χειριστηρίων και των οργάνων ακολουθεί μια ρευστή και μινιμαλιστική προσέγγιση. Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy. Αυτή η προσέγγιση είναι εμπνευσμένη από την αεροναυπηγική, όπου τα χειριστήρια πρέπει να είναι εργονομικά και άμεσα προσβάσιμα από τον πιλότο.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Θέση οδήγησης από την F1

Η θέση οδήγησης εμπνευσμένη από την F1 έχει σχεδιαστεί για μέγιστη εργονομία και ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού ουσιαστικά πατάνε πάνω στις μπαταρίες, λύση που υιοθετήθηκε για καλύτερη διάταξη της καμπίνας.

Για να μειώσει περαιτέρω το βάρος του οχήματος, η ομάδα μηχανικών χρησιμοποίησε το Scalmalloy, ένα κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής, ειδικά σχεδιασμένου για τρισδιάστατη εκτύπωση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μηχανικοί κατάφεραν να κατασκευάσουν πολύπλοκα εξαρτήματα με εξαιρετική ακρίβεια, μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος του οχήματος.

Ηλεκτρονικές τεχνολογίες

Στο Renault Filante Record 2025 αντικαταστάθηκαν τα συμβατικά μηχανικά συστήματα με ηλεκτρονικές τεχνολογίες steer-by-wire και brake-by-wire, παρέχοντας μια πιο ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία, μειώνοντας, παράλληλα, τον αριθμό των μηχανικών εξαρτημάτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την απελευθέρωση χώρου, ώστε να μελετηθεί καλύτερα η αρχιτεκτονική δομή του οχήματος και να περιοριστεί το βάρος.

Το Steer-by-wire είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός σε ό,τι αφορά στον έλεγχο του τιμονιού.  Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα που χρησιμοποιούν μηχανική κολόνα τιμονιού για τη σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς, η τεχνολογία steer-by-wire βασίζεται σε μια ηλεκτρονική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των ηλεκτροκινητήρων του τιμονιού.

Η νέα αρχιτεκτονική περιόρισε, επίσης, το συνολικό βάρος του οχήματος στα 1.000 κιλά με μπαταρία 600 κιλά. Το περίβλημα της μπαταρίας από ανθρακονήματα, συμβάλλει και αυτό στην εξοικονόμηση βάρους, ενώ παρέχει αυξημένη αντοχή και προστασία.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v