Ασπρόμαυρα αριστουργήματα που θα δεις τώρα στο ERTFLIX
Το ασπρόμαυρο έχει άλλη χάρη και η νέα κατηγορία ταινιών του ERTFLIX έχει μπόλικο υλικό από κινηματογραφικούς γίγαντες, για τα μάτια σου μόνο.
Το ασπρόμαυρο έχει άλλη χάρη και η νέα κατηγορία ταινιών του ERTFLIX έχει μπόλικο υλικό από κινηματογραφικούς γίγαντες, για τα μάτια σου μόνο.
Ταινίες χωρίς χρώμα αλλά με τεράστια αξία. Φως και σκοτάδι, ιδιαίτερο στυλ, όλη η μαγεία δηλαδή του ασπρόμαυρου κινηματογράφου ξεδιπλώνεται μπροστά από την οθόνη σου μέσα από την νέα κατηγορία «Σε φόντο άσπρο μαύρο», η οποία θα είναι διαθέσιμη στο ERTFLIX έως τις 15 Οκτωβρίου.
Δες ποιες ταινίες προβάλλονται και βάλ’τες στο πρόγραμμα για αληθινές, σινεφίλ βραδιές στον καναπέ σου με φίλους ή χωρίς.
Ποτέ δεν θα πλουτίσεις (1941)
Προκειμένου να καλύψει τις ερωτικές του περιπέτειες, ένας παντρεμένος παραγωγός του Μπρόντγουεϊ βάζει έναν από τους χορευτές του να βγει ραντεβού με μια χορεύτρια για την οποία είχε αγοράσει ένα δώρο, αλλά οι δύο χορευτές ερωτεύονται πραγματικά. Η ταινία του Σίντνεϊ Λάνφιλντ, με τους Φρεντ Αστέρ, Ρίτα Χέιγουορθ, Τζον Χάμπαρντ κ.α. είναι ένα εντυπωσιακό μιούζικαλ, υποψήφιο για 2 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού για το «Since I Kissed My Baby Goodbye» του Κόουλ Πόρτερ.
Η μεγάλη κάψα (1953)
Ο Ντέιβ Μπάνιον, είναι ένας έντιμος αστυνομικός. Βρίσκεται στα ίχνη μιας επικίνδυνης συμμορίας, που υποπτεύεται ότι κατέχει εξουσία μέσα στην αστυνομία. Ο Μπάνιον πληροφορείται την αυτοκτονία ενός συναδέλφου του, η ύποπτη σιωπή, όμως, γύρω από το περιστατικό, τον κάνει να πιστεύει ότι όλοι βρίσκονται υπό τη δούλεψη των γκάνγκστερ. Όταν μια βόμβα που προοριζόταν για τον ίδιο, σκοτώνει αντ’ αυτού τη σύζυγό του, εκείνος αναζητά εκδίκηση πάση θυσία, ενώ δέχεται την απρόσμενη βοήθεια της ερωμένης του γκάνγκστερ, Ντέμπι. Από τις πιο βίαιες ταινίες του Φριτζ Λάνγκ, με τον Γκλεν Φορντ να ενσαρκώνει υποδειγματικά τον Μπάνιον.
SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα (1964)
Ένας μανιώδης αντικομμουνιστής στρατηγός, ο Τζακ Ρίπερ, διοικητής μιας αμερικανικής αεροπορικής βάσης, αποφασίζει ότι ο πόλεμος είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση και δεν μπορεί να μένει στα χέρια των πολιτικών. Έτσι εκμεταλλευόμενος ένα απόρρητο σχέδιο επίθεσης με πυρηνικά όπλα εναντίον της Ρωσίας, για το οποίο δεν απαιτείται η έγκριση του προέδρου των ΗΠΑ, στέλνει βομβαρδιστικά Β-52 της δικαιοδοσίας του, να βομβαρδίσουν με πυρηνικούς πυραύλους συγκεκριμένους, στρατηγικούς στόχους της Σοβιετικής Ένωσης. Αξεπέραστη και πάντα επίκαιρη η μαύρη κωμωδία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ είναι ένα απολαυστικό φιλμ με έναν εξαιρετικό Πίτερ Σέλλερς σε διπλό ρόλο.
Τζίλντα (1946)
Μόλις φτάνει στην Αργεντινή, ο μικροκακοποιός και απατεώνας τζογαδόρος Τζόνι Φάρελ, δέχεται ένοπλη επίθεση, από την οποία σώζεται, χάρη στον επικίνδυνο Μπάλιν Μάντσον, ο οποίος αργότερα κάνει τον Τζόνι δεξί του χέρι. Όμως η φιλία τους, που βασίζεται στην αμοιβαία έλλειψη ενδοιασμών, διαταράσσεται όταν ο Μάντσον επιστρέφει από ένα ταξίδι με μια γυναίκα: την εξαιρετικά γοητευτική Τζίλντα, την οποία ο Τζόνι γνώριζε κάποτε και έμαθε να μισεί. Τεράστια εμπορική επιτυχία στην εποχή της, η Τζίλντα σύστησε στο κοινό την απόλυτη «θεά» των μεταπολεμικών χρόνων, την πανέμορφη (και προκλητική για την εποχή) Ρίτα Χέιγουορθ.
Σε έναν έρημο τόπο (1950)
Ο σεναριογράφος Ντίξον Στιλ, αντιμέτωπος με το απεχθές καθήκον να γράψει το σενάριο ενός ευτελούς μπεστ σέλερ, βάζει τη Μίλντρεντ Άτκινσον να του πει την ιστορία με τα δικά της λόγια. Αργότερα εκείνο το βράδυ, η Μίλντρεντ δολοφονείται και ο Στιλ είναι ο βασικός ύποπτος – το ιστορικό του ως επιθετικός όταν θυμώνει και η μακάβρια αίσθηση του χιούμορ του, είναι εναντίον του. Ευτυχώς, η αξιαγάπητη γειτόνισσα Λόρελ Γκρέι τού δίνει άλλοθι. Βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Ντόροθι Μπ. Χιούζ η ταινία του Νίκολας Ρέι με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, ένα από τα καλύτερα νουάρ όλων των εποχών, έχοντας μπει στη λίστα με τις «100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών» του περιοδικού «Time».
Στον ίλιγγο του χορού (1942)
Οι Ακούνας, μια πλούσια οικογένεια της Αργεντινής, έχουν την παράδοση ότι οι κόρες πρέπει να παντρεύονται με τη σειρά, με πρώτη τη μεγαλύτερη. Όταν η αδελφή νο.1 παντρεύεται, οι αδελφές νο.3 και νο.4 ασκούν πίεση στη Μαρία, την αδελφή νο.2, επειδή έχουν ήδη διαλέξει τους συζύγους τους. Όμως η Μαρία, δεν έχει γνωρίσει ακόμα έναν άντρα που να της αρέσει. Ο Εντουάρντο Ακούνα, πιστεύοντας ότι οι άντρες δεν είναι αρκετά ρομαντικοί στις μέρες μας, στέλνει στην κόρη του λουλούδια και ανώνυμα ερωτικά γράμματα, δημιουργώντας έναν «μυστηριώδη άντρα» για να τον ερωτευτεί. Χαλαρό, ευχάριστο και παλιακό, το φιλμ του Γουίλιαμ Α. Σάιτερ βλέπεται ευχάριστα, χάρη στους δύο λαμπερούς και απόλυτα ταιριαστούς πρωταγωνιστές του (Φρεντ Αστέρ, Ρίτα Χέιγουορθ).
Η μυστηριώδης κυρία με τα μαύρα (1962)
Όταν ο νεαρός Γουίλιαμ Γκρίντλέι, φτάνει στο Λονδίνο για να εργαστεί υπό τον διπλωμάτη Φράνκλιν Αμπρούστερ στην αμερικανική πρεσβεία, νοικιάζει ένα διαμέρισμα από την όμορφη Κάρλι Χάρντγουικ – αγνοώντας ότι πολλοί άνθρωποι, η αστυνομία, αλλά και το αφεντικό του, υποπτεύονται ότι δηλητηρίασε τον σύζυγό της. Η Σκοτλαντ Γιαρντ εκμεταλλεύεται το γεγονός της συγκατοίκησης του Μπιλ με την κ. Χαρντγουικ και του ζητάει να την παρακολουθεί, παρ’ όλο που ο Μπιλ είναι πεπεισμένος για την αθωότητά της και κατά βάθος ερωτευμένος μαζί της. Ευχάριστη κωμωδία μυστηρίου, με έναν νεότατο Τζακ Λέμον σε μεγάλα κέφια και την εντυπωσιακή Κιμ Νόβακ να γεμίζει την οθόνη με την αίγλη της.
Έρωτες δίχως φραγμό (1966)
Η Ελβίρα, διάσημη ηθοποιός, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης και κλείνεται στη σιωπή της. Αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο ησυχαστήριο με μόνη συντροφιά μια νοσοκόμα, την Άλμα. Τις επόμενες εβδομάδες, η Άλμα προσπαθεί να προσεγγίσει την ασθενή της, με σκοπό να την θεραπεύσει από την ψυχική και σωματική βύθιση της. Σύντομα, μεταξύ των δυο γυναικών αναπτύσσεται μια βαθιά, υπαρξιακή επικοινωνία. Ένα αψεγάδιαστο υπαρξιακό δράμα δια χειρός Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, μοντέρνο και σαγηνευτικό, κομμένο και ραμμένο για τις Λιβ Ούλμαν και Μπίμπι Αντερσον.
Πριν την επανάσταση (1964)
Ένας 20χρονος κομμουνιστής φοιτητής από την Πάρμα, με αστική καταγωγή, ο Φαμπρίτσιο, αμφιταλαντεύεται μεταξύ της μαρξιστικής του ιδεολογίας και της επιβεβλημένης ενσωμάτωσης στο σύστημα, αλλά και μεταξύ καρδιάς και λογικής, καθώς διατηρεί ερωτική σχέση με τη νεαρή θεία του. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του μετά το «Βίαιο Θάνατο», ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, 22 χρονών τότε, αποτυπώνει τολμηρά και με ειλικρίνεια την υπαρξιακή και πολιτικοκοινωνική αμφισβήτηση της δεκαετίας του ’60.
Ο αρτίστας (2011)
1927 στο Χόλιγουντ: Ο λαμπερός και αυτάρεσκος Ζορζ Βαλεντίν, ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες του βωβού κινηματογράφου, αρχίζει να συνειδητοποιεί πως η έλευση του ήχου θα σημάνει αναπόφευκτα το τέλος της καριέρας του. Την ίδια στιγμή, η Πέπι Μίλερ, μια χαριτωμένη όσο και φιλόδοξη στάρλετ, την οποία ο Βαλεντίν βοήθησε στα πρώτα της βήματα, θα αρπάξει την ευκαιρία να κάνει το όνειρο της πραγματικότητα, όταν, εντελώς αναπάντεχα, θα βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας ως μία από τις πιο υποσχόμενες εκπροσώπους του ομιλούντος κινηματογράφου. Ασπρόμαυρη, αλλά… σύγχρονη, η υπέροχη ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους ήταν υποψήφια για 10 Όσκαρ, κατακτώντας 5 τελικά, Καλύτερης Ταινίας Σκηνοθεσίας, Α' Αντρικού Ρόλου, Καλύτερης Μουσικής και Σχεδιασμό Ρούχων.