Μειωμένο κόστος κατασκευής πέτυχε η Dacia

Η φίρμα έχει μια ξεκάθαρη απάντηση για τους οδηγούς που αναζητούν οικονομικώς προσιτά αυτοκίνητα.

Μειωμένο κόστος κατασκευής πέτυχε η Dacia

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Dacia έχει εξελιχθεί με βάση τον συνδυασμό τριών βασικών πυλώνων: Σχεδιασμός σε συνάρτηση με το κόστος κατασκευής (Design-to-cost), με στόχο ένα πλεονέκτημα στο κόστος της τάξεως περίπου στο -15% έναντι του ανταγωνισμού, χάρη στην προτεραιότητα που έχει δοθεί σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία για τους πελάτες, την πλήρη εκμετάλλευση τεχνολογίας από το Renault Group και την τεχνογνωσία 3.000 μηχανικών. .

Η εταιρεία στοχεύει σε βιομηχανικό αποτύπωμα, με προμήθειες με υψηλή ανταγωνιστικότητα, που υποστηρίζονται από υψηλά ποσοστά εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων και υψηλό ποσοστό ενσωμάτωσης των τοπικών προμηθευτών.

Είναι ένα αποτελεσματικό μοντέλο διανομής, με κόστος περίπου 50% κάτω από το μέσο όρο της Δυτικής Ευρώπης, σχεδόν καθόλου εκπτώσεις και το 30% των πωλήσεων να προέρχεται από ψηφιακά κανάλια διάθεσης.



Ακρίβυναν τα αυτοκίνητα

Σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά. Η φίρμα έχει μια ξεκάθαρη απάντηση για τους οδηγούς που αναζητούν οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα, με αποτελεσματικό mix χαρακτηριστικών, μέσω μιας ολοκληρωμένης γκάμας εκδόσεων που συμπληρώνει η μία την άλλη (για παράδειγμα η «περιπετειώδης» έκδοση Extreme, σε σχέση με την πιο «πολυτελή» Journey, τοποθετούνται στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο, αλλά εξασφαλίζουν άλλο «χαρακτήρα» στο μοντέλο).

Είναι μια επιτυχημένη μάρκα μέσα στο Renault Group, με το 76% των αγοραστών της να προέρχονται από άλλες μάρκες. Η πίστη στη μάρκα βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρηματικού μοντέλου της, καθώς το 68% των ιδιοκτητών που αλλάζουν το παλιό τους μοντέλο Dacia, αγοράζουν και πάλι ένα καινούργιο Dacia, ενώ το 81% επιλέγει αυτοκίνητο του Renault Group.

Value for money

Χάρη στην απλότητα της γκάμας των μοντέλων, με το καλύτερο value for money σε κάθε κατηγορία, η μάρκα χρησιμοποιεί ένα μείγμα καναλιών λιανικής 80-85% που έχει ως αποτέλεσμα μια προσέγγιση χωρίς, ή με πολύ χαμηλές εκπτώσεις, η οποία οδηγεί σε υψηλές υπολειμματικές αξίες (+10 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της αγοράς).

Στα μέσα του 2024, η μάρκα βρίσκεται στο σωστό δρόμο ώστε να εδραιώσει για 4η συνεχή χρονιά τη θέση της στο βάθρο των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη, καθώς προσελκύει όλο και περισσότερους πελάτες σε ένα παγκόσμιο πληθωριστικό περιβάλλον.

Η επιτυχία της αντικατοπτρίζεται και στα μοντέλα της. Μέχρι και τον Απρίλιο του 2024 στην Ευρώπη: Το Sandero ήταν το #1 στις πωλήσεις (και ηγέτης της αγοράς για τις λιανικές πωλήσεις οχημάτων από το 2017). Το Duster κατείχε την 1η θέση των λιανικών πωλήσεων στην κατηγορία των SUV. Το Jogger ήταν μεταξύ των 3 πρώτων στις λιανικές πωλήσεις του segment C, και το best-seller στις λιανικές πωλήσεις όχημα στο segment C (εξαιρουμένων των SUV). Το Spring κατελάμβανε την 4η θέση των πωλήσεων λιανικής στα ηλεκτρικά μοντέλα (EV), στα segments A+B.


Κόστος

Η προσέγγιση της μάρκας οδηγείται από το κλασσικό μοντέλο ανάπτυξης ενός προϊόντος, σε ένα νέο μοντέλο «design-to-cost», όπου το κόστος γίνεται παράμετρος εξέλιξης ενός αυτοκινήτου.

Η τυπική αξιοποίηση της πλατφόρμας και του άνω μέρους του αμαξώματος είναι το κλειδί για την αύξηση της απόδοσης και της πλήρους αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού, την ώρα που μειώνεται το αρχικό και το μεταβλητό κόστος μέσω της οικονομίας κλίμακας. Ως εκ τούτου, η φίρμα θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος της για θα επωφεληθεί από τον διπλασιασμό της χρήσης της παγκόσμιας πλατφόρμας CMF-B σε όλες τις μάρκες, η οποία θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια μονάδες, έως το 2030. Στο μεταξύ, θα διατηρήσει τις δαπάνες για R&D (έρευνα και εξέλιξη των μοντέλων της) κάτω από τον μέσο όρο του Renault Group, χάρη στα υψηλά ποσοστά κοινής χρήσης των μερών μεταξύ των οχημάτων της, από τουλάχιστον 40% έως και μέχρι 80%.

Ενσωμάτωση τοπικών προμηθευτών

Οι αποδόσεις και η αποτελεσματικότητα της Dacia καθορίζονται επίσης από το υψηλό ποσοστό εκμετάλλευσης του βιομηχανικού αποτυπώματος, με βάση το οποίο παράγεται ένα νέο αυτοκίνητο κάθε 30 δευτερόλεπτα, τα ανταγωνιστικά βιομηχανικά οικοσυστήματα στη Ρουμανία, το Μαρόκο και την Τουρκία, όπου εξασφαλίζεται η ισχυρή ενσωμάτωση των τοπικών προμηθευτών.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v