Οι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίσουν στην Κίνα σχεδόν 4 δις ευρώ
Η απειλή μιας εμπορικής σύγκρουσης εντείνει τις εντάσεις με την Κίνα με τα εισαγόμενα οχήματα πιθανώς να μειωθούν κατά ένα τέταρτο.
Η απειλή μιας εμπορικής σύγκρουσης εντείνει τις εντάσεις με την Κίνα με τα εισαγόμενα οχήματα πιθανώς να μειωθούν κατά ένα τέταρτο.
Οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα πιθανότατα θα κοστίσουν στο Πεκίνο σχεδόν 4 δις ευρώ, σύμφωνα με ανάλυση γερμανικού οικονομικού ερευνητικού ινστιτούτου.
Η ΕΕ αναβάλλει την ανακοίνωση της απόφασης για τους δασμούς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, λόγω των ευρωεκλογών.
Ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στην ΕΕ θα μειωνόταν κατά ένα τέταρτο —περίπου 125.000 οχήματα— εάν οι Βρυξέλλες επιβάλουν εισαγωγικούς δασμούς 20%, δήλωσε το Kiel Institute for the World Economy, επικαλούμενο τη νέα του μελέτη.
Οι πωλήσεις οχημάτων τοπικής παραγωγής πιθανότατα θα αυξηθούν σχεδόν κατά το ίδιο ποσό, αναφέρει το Bloomberg.
Η απειλή μιας διευρυνόμενης εμπορικής σύγκρουσης εντείνει τις εντάσεις με την Κίνα ενόψει της απόφασης για τους δασμούς της ΕΕ.
Μπαράζ εμπορικών ερευνών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άνοιξε ένα μπαράζ εμπορικών ερευνών κατά του Πεκίνου για λόγους αθέμιτων επιδοτήσεων, ειδικά στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας.
Η ΕΕ πρέπει να ενημερώσει τους Κινέζους εξαγωγείς εάν σκοπεύει να επιβάλει δασμούς -και πόσο υψηλοί θα είναι- στα ηλεκτρικά τους οχήματά τους μέχρι τις αρχές Ιουνίου, και θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.
«Δεν θέλω να βρεθώ βάναυσα αντιμέτωπος για δεύτερη φορά με άλλους να εκμεταλλεύονται την αφέλειά μας», δήλωσε η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Annalena Baerbock σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Handelsblatt, αναφερόμενη στην προηγούμενη εξάρτηση της χώρας από τη ρωσική ενέργεια. «Πρέπει να προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας».
Κινέζικα αντίποινα
Η μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη πιθανά κινεζικά αντίποινα, τα οποία θα έπρεπε να αναμένονται, ανέφερε το ινστιτούτο. Δεν είναι επίσης σαφές ποιο θα είναι το επίπεδο των δασμών εάν η ΕΕ αποφασίσει να επιβάλει κυρώσεις.
Το Πεκίνο έχει ανακοινώσει ότι είναι έτοιμο να εξαπολύσει δασμούς έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες – χτυπώντας περισσότερο τα αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz και η BMW .
Οι καταναλωτές είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές για τα EV ως αποτέλεσμα τυχόν δασμών, καθώς η ευρωπαϊκή παραγωγή είναι σημαντικά πιο ακριβή, ανέφερε το Ινστιτούτο του Κιέλου.
Δυσκολίες στους πολίτες χαμηλού εισοδήματος
Οι υψηλότερες τιμές θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν τη στροφή προς τα EV στην ΕΕ, έως το 2035 που θα σταματήσουν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό απαιτεί πολίτες χαμηλού εισοδήματος, ιδιαίτερα στα νότια και ανατολικά κράτη μέλη, να μπορούν να αντέξουν οικονομικά την μπαταρία -εναλλακτικές λύσεις.
«Δεν είναι σε καμία περίπτωση δεδομένο ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα καλύψουν το κενό», δήλωσε ο Julian Hinz, εμπορικός ερευνητής στο Ινστιτούτο του Κιέλου.