Η VW θα κατασκευάσει μικρό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξίας 20.000 ευρώ
Η VW ξεκινά την παραγωγή ενός μικρού, αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου για την Ευρώπη με κόστος έως 20.000 ευρώ.
Η VW ξεκινά την παραγωγή ενός μικρού, αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου για την Ευρώπη με κόστος έως 20.000 ευρώ.
Ο Όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μικρό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη με τιμή 20.000 ευρώ, χωρίς να συνεργαστεί με άλλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, πήρε αυτή την απόφαση μετά από την διακοπή των συνομιλιών που είχε με τη Renault για την κοινή ανάπτυξη μικρών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η VW ανακοίνωσε ότι θα βασιστεί σε υψηλό βαθμό στις δυνατότητες της στην Ευρώπη για το αρχικό μοντέλο μηδενικών ρύπων μικρού κόστους, προσπαθώντας να μειώσει τις διαδρομές μεταφοράς των απαραίτητων εξαρτημάτων και τις εκπομπές των ρύπων, αναφέρει το Bloomberg.
Ο επικεφαλής της μάρκας VW, Thomas Schaefer, δήλωσε ότι παρά τη χαμηλή τιμή, τα βασικά μοντέλα θα θέτουν πρότυπα όσον αφορά την τεχνολογία, τη σχεδίαση και την ποιότητα, προσθέτοντας ότι αυτή η προσπάθεια έγινε πιο δύσκολη λόγω του υψηλότερου κόστους της ενέργειας, των πρώτων υλών και της εργασίας.
«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει ευρέως διαδεδομένη, χρειάζονται ελκυστικά οχήματα, ειδικά στο βασικό τμήμα της αγοράς», δήλωσε ο Schaefer.
«Πρόκειται για βασική ηλεκτρική κινητικότητα από την Ευρώπη για την Ευρώπη», δήλωσε ο CEO του VW Group, Oliver Blume. «Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάζουμε μια σαφή δέσμευση για την Ευρώπη ως βιομηχανική τοποθεσία, μια ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική και, τελικά, ενεργούμε προς το συμφέρον των ευρωπαίων καταναλωτών μας».
Στο αρχικό της πρόγραμμα για την κατασκευή πιο προσιτών EV, η VW αναπτύσσει αυτό που αποκαλεί "Electric Urban Car Family" που θα είναι ενα αυτοκινητο παρόμοιο σε μέγεθος με το VW Polo.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ στο τέλος του 2025. Σχεδιάζει δύο νέα ηλεκτρικά χάτσμπακ, ένα από τη VW που ονομάζεται ID2 και ένα από την Cupra, καθώς και δύο μικρά SUV - ένα από τη Skoda και ένα από τη VW. Και τα τέσσερα οχήματα θα κατασκευαστούν στην Ισπανία.
Το φθηνότερο BEV της VW που πωλείται αυτή τη στιγμή είναι το συμπαγές ID3, το οποίο ξεκινά από περίπου 40.000 ευρώ.
«Με το πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνητη βασική κινητικότητα με κόστος 20.000 ευρώ, ο Όμιλος Volkswagen κάνει τώρα το επόμενο, συνεπές βήμα», δήλωσε η VW.
Το βασικό hatchback της μάρκας VW θα ονομάζεται ID1 και θα είναι ο διάδοχος του e-Up που είναι εκτός παραγωγής. Η Skoda και η Seat αναμένεται να αποκτήσουν ίδια μοντέλα. Η VW δεν έδωσε καμία πληροφορία σχετικά με το πού θα κατασκευαστούν τα βασικά EV. Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η Τσεχική Δημοκρατία θα μπορούσε να είναι η τοποθεσία παραγωγής.
Οι συζητήσεις με τη Renault για την κοινή ανάπτυξη κατέρρευσαν επειδή το ισχυρό συμβούλιο εργαζομένων της VW ήθελε η κατασκευή του αυτοκινήτου να γίνει στη Γερμανία, σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου. Η Renault λανσάρει ένα ηλεκτρικό Twingo νέας γενιάς το 2026 με τιμή στόχο κάτω από 20.000 ευρώ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση για να ενημερώσουν τη γκάμα τους, αλλά η αργή οικονομική ανάπτυξη και οι φθίνουσες επιδοτήσεις μειώνουν τη ζήτηση των EV. Εν τω μεταξύ, οι κινεζικές μάρκες επεκτείνονται στην ΕΕ με φθηνότερα μοντέλα. Η BYD σχεδιάζει να προσφέρει το hatchback Seagull στην Ευρώπη το επόμενο έτος σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.
Η Stellantis νωρίτερα αυτό το μήνα δήλωσε ότι θα πουλά αυτοκίνητα που έχουν αναπτυχθεί από κοινού με τον κινέζο συνεργάτη της Leapmotor στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών της προσφορών.
Την περασμένη εβδομάδα η VW δήλωσε ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία έχει από δύο έως τρία χρόνια για να προετοιμαστεί για την ανταγωνιστική απειλή από τις κινεζικές μάρκες, προειδοποιώντας ότι διαφορετικά η επιβίωση του κλάδου κινδυνεύει, αναφέρει το Reuters.