Το Cupra Tavascan στις ακραίες συνθήκες της Lapland

Κρύο, αέρας, χιόνι και πάγος είναι μερικά μόνο από τα εμπόδια που συνάντησε το μοντέλο της Cupra.

Το Cupra Tavascan στις ακραίες συνθήκες της Lapland

Η Lapland είναι ένας σημαντικός προορισμός για όλα τα νέα μοντέλα της Cupra πριν αυτά λανσαριστούν στην αγορά, προκειμένου να επιδοθούν σε ακραία τεστ και να διασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση.

Το τελευταίο μοντέλο που βρέθηκε στους παγωμένους δρόμους της Β. Ευρώπης ήταν το Tavascan, με οδηγό πίσω από το τιμόνι τον Lucas di Grassi. O πρεσβευτής της μάρκας ένιωσε από πρώτο χέρι πως είναι να οδηγεί κανείς το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της CUPRA σε παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένες διαδρομές.

Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσουν τόσο το Tavascan όσο και o Di Grassi ήταν το κρύο, ο αέρας, το χιόνι και ο πάγος. Μια εντελώς απολαυστική πρόκληση: «Έχω οδηγήσει σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα σε ακραίες, παγωμένες συνθήκες.» Ήταν μία πρόσκληση, την οποία δεν δίστασε να αποδεχτεί ενώ ήταν η πρώτη του φορά πίσω από το τιμόνι του Tavascan. H εμπειρία του ήταν σημαντική για το χειμωνιάτικο αυτό τεστ.

Το Tavascan εκτέθηκε σε σκληρές καιρικές συνθήκες σε μια περιοχή όπου η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κάτω από -35ºC. Οι αδυσώπητες συνθήκες έκαναν τους μηχανικούς της φίρμας να δουν μέχρι που μπορεί να φτάσει το 100% ηλεκτρικό SUV, ενώ βοηθήθηκαν επίσης από τον Lucas di Grassi να ολοκληρώσουν αρκετά τεστ, ξεκινώντας με τη δοκιμή φρένων, συνδυάζοντας μια ασφάλτινη και παγωμένη επιφάνεια, όπου αξιολόγησαν το κράτημα και τον έλεγχο του αυτοκινήτου. «Σε τέτοιες συνθήκες μπορείς να καταλάβεις τη συμπεριφορά, το κράτημα του αυτοκινήτου και πως αυτό ανταποκρίνεται» είπε ο Di Grassi.

Περισσότεροι από 100 μηχανικοί ανταπεξέρχονται σε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία να συμπληρώσουν πάνω από 1.000 ώρες δοκιμών, από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο Αντιπρόεδρος R&D, Dr. Werner Tietz, όπου είχε έρθει ο ίδιος να επιβλέψει την εξέλιξη του Tavascan. «Για εμάς είναι σημαντικό το αυτοκίνητο να προσφέρει αρκετή ροπή και ισχύ έτσι ώστε να είναι απολαυστικό όταν το οδηγείς. Για αυτό τον λόγο τα τεστ αυτά είναι πολύ χρήσιμα, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, για να δεις και να προσαρμόσεις συστήματα όπως το ESC σε χαμηλές συνθήκες πρόσφυσης.» To αυτοκίνητο υποβλήθηκε σε εκατοντάδες απαιτητικά τεστ, όπως αυτό της αντοχής, όπου πρέπει να καλύψει 30.000χλμ, μέρα νύχτα, για να φανεί η συμπεριφορά του σε διαφορετικές επιφάνειες και να αξιοποιηθεί η απόδοσή του.

Ο Lucas di Grassi ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με την οδηγική αυτή εμπειρία για πρώτη φορά σε πάγο και χιόνι. Αυτό που πραγματικά ξεχώρισε ήταν η αίσθηση του ηλεκτρικού SUV σε παγωμένες διαδρομές, «η ανταπόκριση του αυτοκινήτου ήταν μοναδική. Είναι ένα ελεγχόμενο, ακριβές και φανταστικό αυτοκίνητο», δήλωσε.

Η Cupra είναι μια αντισυμβατική μάρκα, που συνδυάζει το συναίσθημα, την ηλεκτροκίνηση και τις επιδόσεις, για να εμπνεύσει τον κόσμο από τη Βαρκελώνη. Λανσαρίστηκε ως ανεξάρτητη μάρκα το 2018, έχει την εταιρική της έδρα και το εργαστήριο των αγωνιστικών της αυτοκινήτων στο Martorell (Βαρκελώνη), καθώς και ένα δίκτυο εξειδικευμένων σημείων πώλησης σε όλο τον κόσμο.

Αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση και ο σπορ χαρακτήρας ταιριάζουν απόλυτα και το 2022 η μάρκα έφτασε σε νέα ύψη με περισσότερες από 150.000 παραδόσεις οχημάτων. Κάθε νέο λανσάρισμα ενός μοντέλου σηματοδοτεί ένα νέο ορόσημο στον καθορισμό του χαρακτήρα της μάρκας, με μια προκλητική και πρωτότυπη σχεδίαση: το Ateca, το Leon, το Formentor και το Born, το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της μάρκας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v