S.A.G.A.P.O. κι άλλες ελληνικές συμμετοχές στη Eurovision που δίχασαν το κοινό

Το «Τρεχαντήρι», «Η Ελλάδα χώρα του φωτός», το «Νever Let you Go» κι οι υπόλοιπες ελληνικές Eurovision-ικές συμμετοχές που αγαπήθηκαν και μισήθηκαν εξίσου.

S.A.G.A.P.O. κι άλλες ελληνικές συμμετοχές στη Eurovision που δίχασαν το κοινό

Aπό την πρώτη κιόλας στιγμή που ανέβηκε στο YouTube το «Zari» της Μαρίνας Σάττι όλοι ασχολούνται με αυτό και η Eurovision απέκτησε ξανά νόημα για χιλιάδες fans του θεσμού. Εμείς την εμπεριστατωμένη μας αποψάρα την έχουμε ήδη καταθέσει, όμως δεν έχουμε έρθει για αυτό εδώ σήμερα. Αντίθετα, βαίνοντας πια προς την τελική ευθεία του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision (η φετινή εκδήλωση θα διεξαχθεί στο Μάλμε της Σουηδίας, στις 7, 9 και 11 Μαΐου) αποφασίσαμε να κοιτάξουμε τα αρχεία μας και να δούμε αλλά και να ακούσουμε ξανά όλες εκείνες της ελληνικές συμμετοχές στον συγκεκριμένο διαγωνισμό που δίχασαν το κοινό.

Μιχάλης Ρακιντζής- S.A.G.A.P.O. (2002)

Το «S.A.G.A.P.O.» ήταν η ελληνική συμμετοχή στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision 2002, με τον Μιχάλη Ρακιντζή να πρωταγωνιστεί σε ένα από τα μεγαλύτερα eurovisionικά σίριαλ που έζησε ποτέ η χώρα.

Επισήμως, αυτή ήταν η πρώτη περίπτωση κατά την οποία η ελληνική συμμετοχή δεν είχε καθόλου στίχους στα ελληνικά, πέραν φυσικά του τίτλου. Στο τέλος της ψηφοφορίας, έλαβε 27 βαθμούς, τερματίζοντας στη 17η θέση από τους συνολικά 24 συμμετέχοντες. Η εμφάνιση του Ρακιντζή γέννησε άπειρα βίντεο κι ήταν ένα από τα viral της εποχής, που κράτησε για πάρα πολλά χρόνια. Αντίστοιχα γέννησε αμίμητους τηλεοπτικούς τσακωμούς με υποστηρικτές (Θοδωρής Ρακιντζής ακούει;) αλλά και πολέμιους του τραγουδιού. Μετά από 22 χρόνιαπαραμένει ένα από τα ελληνικά Eurovision classics με τον χρόνο να τον δικαιώνει, αφού πολλοί μετά Χριστόν προφήτες επέμειναν ότι το συγκεκριμένο τραγούδι αδικήθηκε με τη θέση που πήρε. Πριν χρόνια ο Ρακιντζής με την ίδια πολυσυζητημένη αμφίεση πρωταγωνίστησε σε μια από τις καλύτερες διαφημίσεις που έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση επιβεβαιώνοντας ότι το hype του «S.A.G.A.P.O.» ακόμη καλά κρατεί.

Μαντώ - Νever Let you Go (2003)

Η Μαντώ μάς εκπροσώπησε την επόμενη του «S.A.G.A.P.O.» χρονιά στη Eurovision, και κατέλαβε την ίδια θέση, τερματίζοντας 17η μεταξύ 26 χωρών συγκεντρώνοντας 25 βαθμούς συνολικά. Πολλοί μίλησαν για μια χασμουρηματική μπαλάντα που ήταν δεδομένο ότι δεν θα έχει τύχη στον τελικό, ενώ άλλοι περίμεναν πως όλη η Ευρώπη θα υποκλιθεί στην φωνάρα –εδώ δεν υπάρχουν ναι μεν αλλά- της Μαντούς. Οι τσακωμοί έδιναν κι έπαιρναν στα τηλεοπτικά κανάλια – τότε που δεν υπήρχαν social media να βριζόμαστε- ανεβάζοντας κατά πολύ την τηλεθέαση στην κραταιά τότε μεσημεριανή ζώνη της ελληνικής TV.

Κώστας Μπίγαλης & The Sea Lovers - Το Τρεχαντήρι (1994)

Με τον επικό στίχο «Το Τρεχαντήρι ντίρι ντίρι ντίρι», ο Κώστας Μπίγαλης μαζεύει 44 πόντους και τερματίζει στην 14η θέση του τελικού της Eurovision. Το τραγούδι του Κώστα Μπίγαλη (δες τη συνέντευξη που μας παραχώρησε εδώ) το οποίο ακόμη κάνει μέγα χαμό σε κάθε πάρτι που σέβεται τον εαυτό του, δεν κατάφερε να μαγέψει τους Ευρωπαίους παρότι είχε φανατικούς υποστηρικτές στη χώρα μας. Παρόλα αυτά είχε κι άλλους που υποστήριζαν ότι δεν πρόκειται να μπει στην δεκάδα χαρακτηρίζοντάς το ως μια άστοχη επιλογή.

Μαριάννα Ευστρατίου - Εμείς Φοράμε τον Χειμώνα Ανοιξιάτικα (1996)

Το 1996 στείλαμε τη Μαριάννα Ευστρατίου για να μπει στο μάτι των κρύων χωρών που δεν μας συμπαθούνε, με ένα τραγούδι πρόδρομο του «Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα» και τις στιχάρες «εμείς τα δύσκολα τα λύνουμε νυχτιάτικα/ εμείς αλλάζουμε αγάπες Κυριακάτικα/ εμείς φοράμε το χειμώνα ανοιξιάτικα… ανοιξιάτικα». Συγκέντρωσε 36 πικαρισμένους πόντους και τερμάτισε στην 14η θέση, διχάζοντας και πάλι το ελληνικό κοινό. Οι μεν υποστηρικτές υποκλίνονταν στην στιχουργική μαεστρία του τραγουδιού και στην υπέροχη φωνή της Μαριάννας Ευστρατίου, οι δε πολέμιοι θεωρούσαν ότι δεν υπήρχε καμία σοβαρή ελπίδα να συγκινηθούν οι ευρωπαίοι από το ελληνικό καιρικό μας δράμα.

Ελίνα Κωνσταντοπούλου – Ποια προσευχή (1995)

Στο πρώτο χτύπημα της Ελίνας Κωνσταντοπούλου στη Eurovision ακούσαμε το τραγουδάκι «Ποια προσευχή» το οποίο εγχώρια έλαβε πολλές θετικές κριτικές πριν μας εκπροσωπήσει στον διαγωνισμό τραγουδιού. Παρόλα αυτά η υπόλοιπη Ευρώπη δεν πείστηκε από το hype που είχε εντός των ελληνικών τειχών το τραγούδι, και η συμμετοχή κατέληξε στην 12η θέση με 68 βαθμούς. Τότε πολλοί εμφανίστηκαν με φτυάρια ανά χείρας, λέγοντας ότι η Ελίνα Κωνσταντοπούλου δεν ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή κι ήταν προδιαγεγραμμένη η θέση εκτός δεκάδας με ένα τραγουδάκι που έμοιαζε –κατ’ αυτούς- με πολλά από τα σουξεδάκια των τιμημένων 90s.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v