Νέο Jeep Avenger e-Hybrid: Άνεση, απόδοση και οικονομία
Οδηγήσαμε τη νέα υβριδική έκδοση του Jeep Avenger στην Ιταλία και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγήσαμε τη νέα υβριδική έκδοση του Jeep Avenger στην Ιταλία και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Αποστολή στην Ιταλία
Η Jeep, ενισχύει την γκάμα του νέου Avenger με την προσθήκη της υβριδικής έκδοσης e-Hybrid, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ιταλία στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.
Το επίκεντρο της δημοσιογραφικής εκδήλωσης ήταν το κέντρο δοκιμών της FCA στο Balocco, το οποίο πλέον ανήκει στον όμιλο Stellantis.
κης.
Tο κέντρο δοκιμών της FCA στο Balocco, είναι ενεργό όλο το 24ωρο ολοκληρώνοντας σε ετήσια βάση περισσότερες από 200.000 ώρες δοκιμών. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν την προσομοίωση 10 ετών χρήσης ενός οχήματος σε μόλις 5 μήνες, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα, η αξιοπιστία, η ασφάλεια και η άνεση κάθε αυτοκινήτου. Από το ξεκίνημα της λειτουργίας του το 1962 το Balocco επεκτάθηκε σημαντικά αποτελώντας σήμερα ένα από τα πλέον προηγμένα και μεγαλύτερα κέντρα δοκιμών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Προηγμένη εγκατάσταση
To κέντρο δοκιμών της FCA στο Balocco, καλύπτει έκταση περίπου 6 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Δημιουργήθηκε το 1962 από την Alfa Romeo στην περιοχή Vercelli ανάμεσα στο Μιλάνο και το Τορίνο και σήμερα αποτελεί μία από τις πλέον προηγμένες εγκαταστάσεις του είδους.
Αρχικά το κέντρο περιλάμβανε μία - εμπνευσμένη από τους αγώνες της Formula 1- πίστα με την ονομασία Misto Alfa Romeo. Εκεί παράλληλα με τα αυτοκίνητα παραγωγής η Autodelta, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, εξέλισσε τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Μόνο τυχαίο δεν είναι λοιπόν το γεγονός ότι πολλά από τα αυτοκίνητα παραγωγής της μάρκας στη συνέχεια αποδείχθηκαν και εξαιρετικές βάσεις για αγωνιστικές κατασκευές.
50 διαφορετικά είδη οδοστρώματος
Σήμερα το κέντρο διαθέτει 26 πίστες συνολικής απόστασης 80 χιλιομέτρων και 50 διαφορετικά είδη οδοστρώματος. Επιπλέον της πίστας Misto Alfa Romeo υπάρχουν όλες οι απαραίτητες διαδρομές για την εξέλιξη νέων οχημάτων, από πίστες υψηλών ταχυτήτων μέχρι εξαιρετικά δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Το κέντρο και το προσωπικό εργάζεται σε 24 βάση ολοκληρώνοντας περισσότερες από 200.000 ώρες δοκιμών ανά έτος. Το βασικό πλεονέκτημα του Balocco είναι ότι επιτρέπει να συμπυκνώσει μέσα σε μόλις 5 μήνες τις δοκιμασίες και τη φθορά που έχει να αντιμετωπίσει ένα όχημα σε διάρκεια 10 ετών.
Βέλτιστη απόδοση
Εκτός από την πραγματοποίηση δοκιμών αντοχής και αξιοπιστίας, πάνω απ' όλα το Balocco χρησιμοποιείται για την εξέλιξη νέων προϊόντων, όταν μετά τις προσομοιώσεις στους υπολογιστές τα πρωτότυπα αποκτούν φυσική υπόσταση. Οι τεχνικές επιλογές δοκιμάζονται, αναλύονται και βελτιώνονται ώστε να προσφέρουν τη βέλτιστη απόδοση. Παράλληλα το Balocco είναι αγαπημένος τόπος για οδηγικά events, παρουσιάσεις νέων μοντέλων και αγωνιστικές εκδηλώσεις.
Όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της οδήγησης στην ευρύτερη περιοχή, το υβριδικό σύστημα του Jeep Avenger e-Hybrid αποτελεί μια ακόμη επιτυχία των μηχανικών γιατί προσφέρει άμεση απόκριση από χαμηλά, οικονομία στο καύσιμο και άνεση καθώς πλέον το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το νέο Jeep Avenger e-Hybrid, συνδυάζει την εύκολη και άνετη κίνηση στο αστικό περιβάλλον καθώς πλέον έχει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με την δυνατότητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο.
Αποτελεσματικές τακτικές
Οι μηχανικοί στη προσπάθεια τους να αξιοποιήσουν την ευεργετική δράση του ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V, προτίμησαν να ενσωματώσουν τον ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσο για την μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh, που παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στον ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετήθηκε κάτω από το κάθισμα του οδηγού, για να μην επηρεασθεί η ευρυχωρία της καμπίνας.
Η συνολική απόδοση του συστήματος παραγωγής ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα 1.2 Τ δεν έχει αυξηθεί και παραμένει στους 100 ίππους, καθώς αποστολή του ήπιου υβριδικού συστήματος είναι η επικούρηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του.
Ομαλή μετάβαση
Στο θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο το σύστημα μίζας-εναλλάκτη (Belt Starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται με όσο το δυνατόν πιο ομαλό τρόπο. Πράγματι στη δοκιμή δεν παρατηρήσαμε καμία ενοχλητική αντίδραση από την εναλλαγή των λειτουργιών και αυτή η επιτυχία πιστώνεται στη μαεστρία και στην επιμονή των Ιταλών μηχανικών που αναζητούν τις καλύτερες λύσεις. Τα paddles στο τιμόνι κάνουν πιο αποδοτική και εύκολη την διαχείριση του αυτομάτου κιβωτίου e-DCT6.
Ένα ακόμη κέρδος που αξίζει να τονισθεί είναι ότι οι λειτουργίες e-parking, e-creeping και e-queuing μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου καθώς συμβάλουν στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για μικρές αποστάσεις στο αστικό περιβάλλον.
Χάρη στο E-Boost ο ηλεκτρικός κινητήρας επικουρεί με ροπή έως 55 Nm τον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ενισχύοντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,9” και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 184 χλμ./ώρα.
Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου
Στη δοκιμή διαπιστώσαμε ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η Jeep, ανακοίνωσε ότι η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,9-5,1 λίτρα/100 χλμ.(WLTP).
Το σύστημα e-Hybrid δεν προσθέτει περισσότερα από 60 κιλά σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, γι’ αυτό και το βάρος του Avenger e-Hybrid είναι 1.280 κιλα. Αυτό βοηθάει σε όλα τα τερέν, ακόμα και στο χώμα όπου χάρη στα 200 mm απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα.
Δυνατότητες στο off road
Το Avenger έχει κορυφαίες δυνατότητες στο off road για την κατηγορία του. Σημαντική συμβολή σε αυτό έχουν τόσο τα προφίλ οδήγησης του Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW) όσο και το Hill Descent Control που φροντίζει για τις καταβάσεις σε απότομες πλαγιές.
Η βασική έκδοση Longitude με πλούσιο εξοπλισμό του νέου Jeep Avenger e-Hybrid καθορίσθηκε στα 26.490 ευρώ. Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη κυκλοφορία στο Δακτύλιο. Το μοντέρνας σχεδίασης B-SUV διατίθεται σε έκδοση βενζίνης 100 ίππων χωρίς υβριδικό σύστημα καθώς και σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή 156 ίππων.
Η Stellantis N.V. είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός - αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% - 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA. Έχει την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Από τον Μάιο του 2021, η Stellantis είναι η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (πίσω από τον όμιλο Volkswagen, την Toyota, την Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance, την General Motors και την Hyundai Motor Group). Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο Borsa Italiana, στο χρηματιστήριο του Παρισιού και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες
Η κύρια δραστηριότητα του Stellantis είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ο όμιλος Stellantis έχει 300.000 υπαλλήλους, με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες και με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες.
Tο κέντρο δοκιμών της FCA στο Balocco, είναι ενεργό όλο το 24ωρο ολοκληρώνοντας σε ετήσια βάση περισσότερες από 200.000 ώρες δοκιμών. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν την προσομοίωση 10 ετών χρήσης ενός οχήματος σε μόλις 5 μήνες, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα, η αξιοπιστία, η ασφάλεια και η άνεση κάθε αυτοκινήτου. Από το ξεκίνημα της λειτουργίας του το 1962 το Balocco επεκτάθηκε σημαντικά αποτελώντας σήμερα ένα από τα πλέον προηγμένα και μεγαλύτερα κέντρα δοκιμών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.