Η Mercedes-Benz φροντίζει και για την ασφάλεια των γυναικών

Ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης γένους θηλυκού χρησιμοποίησαν στη Mercedes-Benz για να προσομοιάσουν μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις.

Η Mercedes-Benz φροντίζει και για την ασφάλεια των γυναικών

Πολύ πριν ο νόμος το απαιτήσει, η Mercedes-Benz χρησιμοποίησε ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης θηλυκού γένους ως πρότυπο για μετωπικές και πλευρικές προσομοιώσεις συγκρούσεων. Οι σύγχρονες κούκλες μοντελοποιούν τον κίνδυνο τραυματισμού των επιβατών οχημάτων ανεξαρτήτως φύλου.
Η νέα γενιά των ανδρείκελων έχει ακόμα μεγαλύτερη ομοιότητα με τους ανθρώπους και ήδη χρησιμοποιείται σε δοκιμές.

«Μικροκαμωμένη κούκλα»


Έχει ύψος περίπου 1,5 μέτρο, ζυγίζει 49 κιλά και στα ανδρείκελα της νεότερης γενιάς, διαθέτει πολλούς αισθητήρες σε διάφορα σημεία του σώματος, φτάνοντας έως και τα 150 σημεία μέτρησης.


Εδώ και 20 χρόνια, η Hybrid III 5, λεγόμενη και «μικροκαμωμένη κούκλα», έχει καθίσει στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού και τα πίσω καθίσματα σε μετωπικές δοκιμές πρόσκρουσης όπως και το παραδοσιακό «αρσενικό» ανδρείκελο, το Hybrid III 50.


Γυναικεία ανθρωπομετρία


Αυτό σημαίνει, ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη χρήση του θηλυκού ανδρείκελου πολύ πριν αυτό απαιτηθεί επίσημα από το νόμο. Το ανδρείκελο αυτό αναπαράγει τη γυναικεία ανθρωπομετρία, με το ανάλογο στήθος και οστά της λεκάνης. Σύμφωνα με τις στατιστικές, μόνο το 5% των Αμερικανίδων είναι πιο κοντές ή πιο αδύνατες. Σήμερα, αξιολογήσεις από οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή και διάφοροι νόμοι σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν προδιαγραφές για δοκιμές με «θηλυκά» ανδρείκελα αυτού του μεγέθους. Ένας άλλος τύπος ανδρείκελου που η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί σε δοκιμές πρόσκρουσης εδώ και δύο δεκαετίες είναι το SID-II female dummy.


Πλευρικές συγκρούσεις

Με ανατομία παρόμοια με εκείνη του Hybrid III 5, έχει σχεδιαστεί ειδικά για πλευρικές συγκρούσεις. Αντίθετα με τις ΗΠΑ ωστόσο, η χρήση της δεν απαιτείται ακόμα από το νόμο στην Ευρώπη.

Πολλές δοκιμές πρόσκρουσης

120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις υποβάλλονται σε έως 900 δοκιμές πρόσκρουσης κάθε χρόνο

Η ασφάλεια αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Mercedes-Benz, γι’ αυτό και θεωρείται ο εφευρέτης της μοντέρνας ασφάλειας στα αυτοκίνητα, παραμένοντας πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα μέχρι και σήμερα.

Αποτροπή ατυχημάτων

Η βάση για τη δέσμευση της εταιρείας είναι η στρατηγική της ασφάλειας στην πραγματική ζωή: για περισσότερα από 50 χρόνια, το ιδιόκτητο κέντρο διερεύνησης ατυχημάτων της εταιρείας ερευνά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα της Mercedes-Benz. Ο στόχος είναι να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο συμβαίνουν τα ατυχήματα και ποια προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσαν να τα αποτρέψουν. Επιπλέον, τα ευρήματα από πραγματικά ατυχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οριστούν οι απαιτήσεις για δοκιμές πρόσκρουσης.

Συμβάλουν στην εξέλιξη των συστημάτων ασφάλειας

Το Κέντρο Τεχνολογίας για την Ασφάλεια Οχημάτων της Mercedes-Benz στο Sindelfingen διενεργεί έως και 900 δοκιμές πρόσκρουσης και 1.700 δοκιμές ολίσθησης (sled tests) κάθε χρόνο. Οι δοκιμές αυτές περιλαμβάνουν 120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις – από βρέφη, παιδιά όλων των ηλικιών, «μικροκαμωμένες» γυναίκες έως τον μέσο όρο μεγέθους και βάρους ενός άνδρα, καθώς και ανδρείκελα μεγαλόσωμων, βαριών ανδρών. Τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης και της έρευνας ατυχημάτων χρησιμοποιούνται για να εξελίξουν νέες τεχνολογίες ασφαλείας και να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα.

Πραγματικός τύπος τραυματισμού

Οι προσομοιώσεις επιβατών υπολογίζουν κυρίως πώς ένα ανδρείκελο θα συμπεριφερόταν σε ένα όχημα. Η Mercedes-Benz εργάζεται συστηματικά στα λεγόμενα «Μοντέλα Ανθρώπινου Σώματος» (Human Body Models (HBMs)), τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αντιπροσωπεύουν την ανθρώπινη ανατομία – οστά, μυς και όργανα – με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Σε σύγκριση με τα ανδρείκελα, με τη χρήση των HBMs στις δοκιμές πρόσκρουσης οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν τον πραγματικό τύπο τραυματισμού ενός συγκεκριμένου μέρους του σώματος και όχι μόνο την πιθανότητα σοβαρότητας του τραυματισμού του. Μεταξύ άλλων χρήσεων, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί τα HBMs για να αξιολογήσει τα καινοτόμα συστήματα συγκράτησης της μάρκας, όπως το PRE-SAFE Impulse Side.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v