Πιανιστικο ντούο Άννης και Λόλας Τότσιου στις 4 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής
Ένα ταξίδι εξερεύνησης της συμφωνικής μουσικής του 20ού αιώνα μέσα από τον ήχο ενός πιανιστικού ντούο.
Ένα ταξίδι εξερεύνησης της συμφωνικής μουσικής του 20ού αιώνα μέσα από τον ήχο ενός πιανιστικού ντούο.
Έργα για δύο πιάνα των Claude Debussy, Gustav Holst και Maurice Ravel
Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, η Σουίτα Γκόγκολ του Alfred Schnittke
Δευτέρα 4 Μαρτίου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Η προπώληση έχει αρχίσει
Ένα ταξίδι εξερεύνησης της συμφωνικής μουσικής του 20ού αιώνα μέσα από τον ήχο ενός πιανιστικού ντούο. Μια βραδιά με εμβληματικά έργα κορυφαίων συνθετών, σε μεταγραφή για δύο πιάνα. Η Άννη και η Λόλα Τότσιου, δύο σολίστ με έντονη συναυλιακή δράση και αξιόλογες δισκογραφικές καταθέσεις, ερμηνεύουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τη Δευτέρα 4 Μαρτίου (ώρα: 20.00), γνωστές συνθέσεις του Claude Debussy [Κλωντ Ντεμπυσσύ], του Gustav Holst [Γκούσταβ Χολστ] και του Maurice Ravel [Μωρίς Ραβέλ], και σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση τη Σουίτα Γκόγκολ του Alfred Schnittke [Άλφρεντ Σνίτκε], σε μεταγραφή για δύο πιάνα.
Ο επιτυχημένος κύκλος Έλληνες σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος συνεχίζεται στις 27 Μαρτίου με τη συναυλία του βιολονίστα Ιόνιαν Ηλία Καντέσα και του πιανίστα Νόαμ Γκρήνμπεργκ.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Η βραδιά αρχίζει με το Πρελούδιο στο απομεσήμερο ενός φαύνου του Κλωντ Ντεμπυσσύ, σε μεταγραφή για δύο πιάνα από τον ίδιο. Συνεχίζεται με το απόσπασμα «Ποσειδών, ο μυστικιστής» από τη Συμφωνική σουίτα Οι πλανήτες του Γκούσταβ Χολστ, επίσης σε μεταγραφή του συνθέτη, και ολοκληρώνεται με την εκδοχή για δύο πιάνα της Ισπανικής ραψωδίας που υπογράφει ο Μωρίς Ραβέλ.
Το δεύτερο μέρος του προγράμματος εστιάζει σε έναν από τους σπουδαιότερους ρώσους συνθέτες του 20ού αιώνα, τον Alfred Schnittke, και στη Σουίτα Γκόγκολ σε μεταγραφή για δύο πιάνα του Βαλέρι Μποροβίκοφ. Η αρχική εκδοχή για συμφωνική ορχήστρα γράφτηκε από τον Σνίτκε, κατόπιν παραγγελίας του πρωτοπόρου ρώσου σκηνοθέτη Γιούρι Λιουμπίμοφ, για το έργο «The Census List», το οποίο βασιζόταν σε κείμενα του Νικολάι Γκόγκολ. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: ο Σνίτκε προσαρμόζει με αριστοτεχνικό τρόπο τη μουσική του στη γραφή του Γκόγκολ, δημιουργώντας μια πολυστιλιστική παρτιτούρα, γεμάτη καυστικό ‒ενίοτε μακάβριο‒ χιούμορ, απόλυτα ταιριαστό με το σαρκαστικό ύφος του μεγάλου συγγραφέα.
Άννη Τότσιου
Μετά το δίπλωμά της στο πιάνο (αριστείο εξαιρετικής ιδιοφυΐας) από το Εθνικό Ωδείο, με καθηγητή τον Τώνη Γεωργίου, συνέχισε σπουδές στη Βιέννη (Robert Walter), στη Σόφια (Τζούλια Γκάνεβα) και στο Λονδίνο (Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής) με την πιανίστα Ιρίνα Ζαρίτσκαγια. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη μουσική δωματίου (υπό την επίβλεψη του βιολίστα Βλαντίμιρ Μέντελσον) από τη Μουσική Ακαδημία της Χάγης. Από το 1990 δίνει ρεσιτάλ και συμμετέχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει εμφανιστεί σε σημαντικές αίθουσες όπως: Κάρνεγκι Χολ (Νέα Υόρκη), «Σαίνμπεργκ» (Χάγη), Burghouse (Λονδίνο), Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ά., καθώς και σε φεστιβάλ: του Χάρογκετ (Αγγλία), του Άννεμπεργκ (Δανία), Σουέλντεϊλ (Αγγλία), Borusan στην Κωνσταντινούπολη, Αθηνών-Επιδαύρου, Ναυπλίου, Κυκλάδων κ.ά. Το ενδιαφέρον της για τη μουσική δωματίου την έχει οδηγήσει σε μουσικές συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες: Εφντάλ Αλτούν, Ολγκού Κιζιλάυ, Μίσα Μπούκοφ, Μαξίμ Αντριέσκι, Αλί Μπάζεγκμεζλερ, Φάμπιο ντι Κάζολα, Βλαντίμιρ Μέντελσον κ.ά. Η δισκογραφική της δουλειά ρωσική μουσική για δύο πιάνα (Lyra) με έργα Ραχμάνινοφ, Σοστακόβιτς και Σκριάμπιν, μαζί με
την πιανίστα Λόλα Τότσιου, έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γερμανία, Ελβετία, Ιαπωνία, Κίνα). Η Άννη Τότσιου έχει διδάξει σε σεμινάρια πιάνου και μουσικής δωματίου, και είναι καθηγήτρια πιάνου και πρίμα βίστα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών.
Λόλα Τότσιου
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Από το 1980 ασκεί τη σολιστική της καριέρα με συναυλίες, ηχογραφήσεις και μαγνητοσκοπήσεις. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα σύγχρονα ρεύματα της κλασικής μουσικής και έχει στο ενεργητικό της πολλές πρώτες εκτελέσεις, ενώ έλληνες συνθέτες τής έχουν αφιερώσει έργα τους. Πειραματίζεται με τη μουσική έκφραση και περφόρμανς, αυτοσχεδιάζει και συνθέτει. Έχει γράψει μουσική για θεατρικά έργα που παρουσιάστηκαν στο Εθνικό Θέατρο (Αθήνα), το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Θέατρο Αυλαία, το Θέατρο Σοφούλη και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Οι ηχογραφήσεις της περιλαμβάνουν
7 CD , μεταξύ των οποίων ένα CD με την Άννη Τότσιου, που έλαβε, και αυτό, εξαιρετικές κριτικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι αριστούχος απόφοιτος του ΚΩΘ και του Μουσικού Πανεπιστήμιου Χαϊδελβέργης-Μάννχαϊμ, με δασκάλους την Ε. Παπάζογλου και τον C. Back. Για δύο χρόνια μαθήτευσε κοντά στον περίφημο πιανίστα Ζόλταν Κότσιτς στο τμήμα μεταπτυχιακών της Ακαδημίας «Φραντς Λιστ» της Βουδαπέστης. Διετέλεσε διευθύντρια του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης για οκτώ χρόνια, προωθώντας την ολιστική προσέγγιση στην εκπαιδευτική μουσική
διαδικασία. Έχοντας βαθιά αγάπη για την εκπαίδευση δίδαξε για τριάντα και πλέον χρόνια σε διακεκριμένα ωδεία της Θεσσαλονίκης και στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Από το 2005 διοργανώνει μουσικά σεμινάρια με τη μέθοδο focus training, χρησιμοποιώντας τεχνικές από τη μέθοδο Soundings του πολωνού σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Νίοζυμ και ειδικές πρακτικές γιόγκα του συστήματος Σατυανάντα.
Ευφροσύνη Δουλφή
Natalia Goriashina