Γαλλικές εμβληματικές μάρκες εξελίσσουν την τεχνητή νοημοσύνη

Τα μοντέλα των εταιρειών του Stellantis Group ενσωματώνουν καινοτόμα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Γαλλικές εμβληματικές μάρκες εξελίσσουν την τεχνητή νοημοσύνη

Οι γαλλικές μάρκες αυτοκίνητων Peugeot, Citroen και DS, ηγούνται στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης οχημάτων για το Stellantis Group. Η Opel, απολαμβάνει τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης χάρη στη προσπάθεια της Stellantis να φέρει στην κορυφή την δημοφιλή γερμανική φίρμα.
Ο όρος τεχνητή νοημοσύνη(AI) αναφέρεται στον κλάδο της πληροφορικής ο οποίος ασχολείται με τη σχεδίαση και την υλοποίηση υπολογιστικών συστημάτων που μιμούνται στοιχεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς τα οποία υπονοούν έστω και στοιχειώδη ευφυΐα: μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων, κατανόηση από συμφραζόμενα, επίλυση προβλημάτων κλπ. Ο Τζον Μακάρθι όρισε τον τομέα αυτόν ως «επιστήμη και μεθοδολογία της δημιουργίας νοημόνων μηχανών».


Σημείο τομής


Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί σημείο τομής μεταξύ πολλαπλών επιστημών όπως της πληροφορικής, της ψυχολογίας, της φιλοσοφίας, της νευρολογίας, της γλωσσολογίας και της επιστήμης μηχανικών, με στόχο τη σύνθεση ευφυούς συμπεριφοράς, με στοιχεία συλλογιστικής, μάθησης και προσαρμογής στο περιβάλλον, ενώ συνήθως εφαρμόζεται σε μηχανές ή υπολογιστές ειδικής κατασκευής. Διαιρείται στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία επιχειρεί να εξομοιώσει την ανθρώπινη νοημοσύνη αλγοριθμικά χρησιμοποιώντας σύμβολα και λογικούς κανόνες υψηλού επιπέδου, και στην υποσυμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία προσπαθεί να αναπαράγει την ανθρώπινη ευφυΐα χρησιμοποιώντας στοιχειώδη αριθμητικά μοντέλα που συνθέτουν επαγωγικά νοήμονες συμπεριφορές με τη διαδοχική αυτοοργάνωση απλούστερων δομικών συστατικών («συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη»), προσομοιώνουν πραγματικές βιολογικές διαδικασίες όπως η εξέλιξη των ειδών και η λειτουργία του εγκεφάλου («υπολογιστική νοημοσύνη»), ή αποτελούν εφαρμογή στατιστικών μεθοδολογιών σε προβλήματα AI.

Νοήμων ηλεκτρονικός υπολογιστής

Στην κινηματογραφική ταινία επιστημονικής φαντασίας 2001: Η οδύσσεια του διαστήματος (1968) κεντρικό ρόλο στην πλοκή παίζει ένας νοήμων ηλεκτρονικός υπολογιστής. Στην εικόνα φαίνεται το τεχνητό «μάτι» (μία βιντεοκάμερα) με το οποίο ο υπολογιστής κατασκοπεύει το ανθρώπινο πλήρωμα του διαστημοπλοίου όπου είναι εγκατεστημένος.

Συμβολικές και υποσυμβολικές προσεγγίσεις

Η διάκριση σε συμβολικές και υποσυμβολικές προσεγγίσεις αφορά τον χαρακτήρα των χρησιμοποιούμενων εργαλείων, ενώ δεν είναι σπάνια η σύζευξη πολλαπλών προσεγγίσεων (διαφορετικών συμβολικών, υποσυμβολικών, ή ακόμα συμβολικών και υποσυμβολικών μεθόδων) κατά την προσπάθεια αντιμετώπισης ενός προβλήματος. Με βάση τον επιθυμητό επιστημονικό στόχο η AI κατηγοριοποιείται σε άλλου τύπου τομείς, όπως επίλυση προβλημάτων, μηχανική μάθηση, ανακάλυψη γνώσης, συστήματα γνώσης κλπ. Επίσης υπάρχει επικάλυψη με συναφή επιστημονικά πεδία όπως η μηχανική όραση, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας ή η ρομποτική, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν μες στο ευρύτερο πλαίσιο της σύγχρονης τεχνητής νοημοσύνης ως ανεξάρτητα πεδία της.

Ρεαλιστικά υπολογιστικά προβλήματα

Η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος επιστημονικής φαντασίας από τη δεκαετία του 1920 μέχρι σήμερα έχουν δώσει στο ευρύ κοινό την αίσθηση ότι η AI αφορά την προσπάθεια κατασκευής μηχανικών ανδροειδών ή αυτοσυνείδητων προγραμμάτων υπολογιστή (ισχυρή AI), επηρεάζοντας μάλιστα ακόμα και τους πρώτους ερευνητές του τομέα. Στην πραγματικότητα οι περισσότεροι επιστήμονες της τεχνητής νοημοσύνης προσπαθούν να κατασκευάσουν λογισμικό ή πλήρεις μηχανές οι οποίες να επιλύουν με αποδεκτά αποτελέσματα ρεαλιστικά υπολογιστικά προβλήματα οποιουδήποτε τύπου (ασθενής AI), αν και πολλοί πιστεύουν ότι η εξομοίωση ή η προσομοίωση της πραγματικής ευφυΐας, η ισχυρή AI, πρέπει να είναι ο τελικός στόχος.

Ταχέως εξελισσόμενα πεδία της πληροφορικής

Η σύγχρονη τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ένα από τα πλέον «μαθηματικοποιημένα» και ταχέως εξελισσόμενα πεδία της πληροφορικής. Σήμερα, ο τομέας αξιοποιεί περισσότερο υποσυμβολικές μεθόδους και εργαλεία καταγόμενα από τα εφαρμοσμένα μαθηματικά και τις επιστήμες μηχανικών, παρά από τη θεωρητική πληροφορική και τη μαθηματική λογική όπως συνέβαινε πριν το 1990. Σε ακαδημαϊκό επίπεδο η τεχνητή νοημοσύνη μελετάται επίσης από την ηλεκτρονική μηχανική, ενώ συνιστά ένα από τα σημαντικότερα θεμελιακά συστατικά του διεπιστημονικού γνωστικού πεδίου της γνωσιακής επιστήμης. Σύγχρονες κάρτες γραφικών (GPUs), όπως αυτές που παράγονται από τις εταιρίες Nvidia, AMD και άλλες, κάνοντας χρήση προηγμένων ημιαγώγων υλικών, προσφέρουν την υψηλή υπολογιστική ισχύ που απαιτείται για την ανάπτυξη πολύπλοκων αλγορίθμων μηχανικής μάθησης.

Peugeot, Citroen, Opel και DS, ηγούνται στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης οχημάτων

Το λογισμικό είναι παντού και αλλάζει πολλές πτυχές της ζωής μας. Οδηγεί επίσης σε μια άνευ προηγουμένου μεταμόρφωση στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα ενσωματώσει σταδιακά την ευέλικτη και προσαρμοσμένη κινητικότητα στην καθημερινή μας ζωή.

Στη Stellantis, αυτό αντιπροσωπεύει την ευκαιρία να δημιουργήσει ακόμα ισχυρότερους δεσμούς μεταξύ των εμβληματικών μαρκών της Peugeot, Citroen Opel, DS Automobiles και των οδηγών τους, επιτρέποντάς τους όχι μόνο να εξατομικεύσουν το όχημά τους αλλά και να το αναβαθμίσουν καθ 'όλη τη διάρκεια της εμπειρίας ιδιοκτησίας. Για παράδειγμα, μέσω τακτικών ενημερώσεων over-the-air (OTA), οι οδηγοί θα μπορούν να προσθέτουν καινοτόμα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες και να διατηρούν τα οχήματά τους σύγχρονα, συναρπαστικά και ενημερωμένα, για πολλά χρόνια μετά την κατασκευή τους.

Διαθέτει ήδη μια ολοκληρωμένη στρατηγική λογισμικού, μέσω της οποίας επανεφευρίσκει τον τρόπο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας των οχημάτων. Καθώς μετασχηματίζεται σε έναν κορυφαίο, βιώσιμο εταιρικό κολοσσό τεχνολογίας κινητικότητας, η Stellantis σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 30 δις ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό έως το 2025, με τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα στο δρόμο να προσεγγίζουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2030.

Μετασχηματισμός σε κολοσσό τεχνολογίας κινητικότητας

Σε μια περίοδο δύο ετών, αρχής γενομένης από φέτος, θα αρχίσει να αναπτύσσει τρεις ολοκαίνουργιες τεχνολογικές πλατφόρμες με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI), στις τέσσερις νέες παγκόσμιες πλατφόρμες οχημάτων της.

Μελλοντική απόδειξη

Η στρατηγική είναι δομημένη γύρω από την ανάπτυξη πλατφορμών ανοικτής τεχνολογίας που θα εξελίσσονται συνεχώς, με δυνατότητα συνεχούς προσθήκης ή αναβάθμισης χαρακτηριστικών, μέσω διαδικτύου. Παράλληλα, οι βελτιώσεις σε αυτές τις πλατφόρμες, θα καθοδηγούνται, με την πάροδο του χρόνου, από την τεχνητή νοημοσύνη.

Εγκέφαλος STLA

Το STLA Brain (ο εγκέφαλος STLA) αποτελεί την νέα ηλεκτρική/ηλεκτρονική (E/E) και software αρχιτεκτονική της Stellantis, καθώς και την “καρδιά” του μετασχηματισμού της σε ένα νέο πελατοκεντρικό επίπεδο. Αυτή η αρχιτεκτονική, προσανατολισμένη στις υπηρεσίες, η οποία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο cloud, αποσυνδέει τους κύκλους υλικού και λογισμικού, επιτρέποντας την ταχύτατη δημιουργία και την ανάπτυξη λειτουργιών και υπηρεσιών, μέσω ενημερώσεων OTA και χωρίς να απαιτείται η αναμονή του λανσαρίσματος νέου υλικού.

STLA SmartCockpit

Χτισμένο πάνω στο STLA Brain, το STLA SmartCockpit θα ενσωματωθεί απρόσκοπτα στην ψηφιακή ζωή των επιβατών του οχήματος, μετατρέποντας το όχημα σε έναν εξατομικευμένο χώρο διαβίωσης.

Το interface επόμενης γενιάς του STLA SmartCockpit προσφέρει στους χρήστες έναν πιο φυσικό τρόπο αλληλεπίδρασης με το όχημά τους με βάση εντολές που εκτείνονται από την αφή και τη φωνή, έως τη ματιά και τις χειρονομίες.

Η εμπειρία του STLA SmartCockpit

Φανταστείτε να διατάζετε το όχημά σας να παρκάρει με μια ματιά σε έναν ανοιχτό χώρο και στη συνέχεια να επιβεβαιώνετε την επιλογή σας με ένα νεύμα του κεφαλιού σας.

Φανταστείτε δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας, όπως το όνομα ενός διάσημου μνημείου που εμφανίζεται στα παράθυρα του οχήματός σας καθώς ταξιδεύετε, ή τα ονόματα των αστερισμών που εμφανίζονται, μέσα από την ανοιγόμενη οροφή την νύχτα, καθώς οι επιβαίνοντες τα θαυμάζουν.

Ο άμεσος στόχος είναι να προσφέρει νέο περιεχόμενο και συνδεδεμένες υπηρεσίες – όπως streaming μουσικής, βίντεο, παιχνίδια και λειτουργίες εξ αποστάσεως – σε υπάρχοντα μοντέλα.

Ο απώτερος στόχος της είναι να κάνει το όχημα το πιο επιθυμητό, πιο συναρπαστικό μέρος για οδηγό και επιβάτες, ακόμα και όταν δεν κινείται!

STLA AutoDrive

Το STLA AutoDrive θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται συνεχώς μέσω ενημερώσεων OTA.

Διαθέτει ήδη σε κυκλοφορία την κορυφαία λύση επιπέδου 2 με ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας και έχει στα σκαριά τον λανσάρισμα των πρώτων λύσεων Επιπέδου 3.

Για το Επίπεδο 4 και άνω, η Stellantis συνεργάζεται με τη Waymo και αναμένεται να προσφέρει κορυφαίες λύσεις και σε αυτό το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, έχοντας πάντα ως πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια των επιβαινόντων, καθώς και όσων βρίσκονται στο δρόμο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v