Στο Ράλι Dakar 2025 το σκληροπυρηνικό Dacia Sandrider
Η συμμετοχή της Dacia στο ράλι Dakar το 2025 θα πραγματοποιηθεί με το εμβληματικό Sandrider.
Η συμμετοχή της Dacia στο ράλι Dakar το 2025 θα πραγματοποιηθεί με το εμβληματικό Sandrider.
Συνεχίζοντας την προσπάθειά της για τον επαναπροσδιορισμό του ουσιαστικού, η Dacia πρόκειται από το 2025, να λάβει μέρος στο Ράλι Dakar και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι Raid (W2RC).
Αντιμετωπίζοντας μερικά από τα πιο απαιτητικά και πιο σκληρά εδάφη του κόσμου, η Dacia αποκαλύπτει το μοντέλο που θα την εκπροσωπήσει, το Sandrider.
Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το εργαστήριο νέων ιδεών της Dacia που παρουσιάστηκε το 2022, το Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Το μοντέλο βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, μίας αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων.
Καινοτόμο πρωτότυπο
Σε συνάφεια με τη γνωστή πλέον προσέγγιση της Dacia, το Sandrider σχεδιάστηκε με γνώμονα τα θεμελιώδη στοιχεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δηλαδή τις επιδόσεις και τη νίκη. Αυτό το καινοτόμο πρωτότυπο εκμεταλλεύεται έξυπνα όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του. Από την αρχή του project και πριν από τις πολλές δοκιμές, οι οδηγοί και οι συνοδηγοί προσέφεραν την πλούσια εμπειρία και τις γνώσεις τους, τόσο στους σχεδιαστές όσο και στους μηχανικούς, κυρίως στη φάση της σχεδίασης, χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα.
Έμφαση στην αεροδυναμική
Σχεδιάσθηκε in house από τους σχεδιαστές της μάρκας. Οποιοδήποτε είδος διακοσμητικού ή περιττής λεπτομέρειας απουσιάζει παντελώς, ενώ η έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική.
Το Dakar, όπως και τα άλλα rally-raids, είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Για το λόγο αυτό το Sandrider χρειάστηκε μια προσέγγιση που οδηγεί στα άκρα τη φιλοσοφία της στιβαρότητας και του outdoor της Dacia.
Καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του οχήματος, με την ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων, αμάξωμα από ανθρακονήματα, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4x4, κατασκευασμένο για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.
Πέρα από αυτά τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, η στιβαρή προσέγγιση της εξωτερικής εμφάνισης, εκτείνεται επίσης και σε πτυχές που μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, αλλά στην πραγματικότητα κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη για το πλήρωμα.
Ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα
Για παράδειγμα, τα καθίσματα της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα που ρυθμίζει μόνο του το ποσοστό της υγρασίας. Οι ρεζέρβες είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει άμεσα και με ευκολία. Με το ίδιο σκεπτικό, το πλήρωμα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί.
Άλλο παράδειγμα, είναι μια μαγνητική πλάκα, ενσωματωμένη στο αμάξωμα του Sandrider, που εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο. Αυτή ήταν μια λύση εμπνευσμένη κατευθείαν από την εμπειρία των οδηγών της ομάδας, ενώ υιοθετήθηκε χάρη στην γνωστή ευφυία της Dacia.
Το συνολικό βάρος έχει μειωθεί κατά 15 περίπου κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα.
Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τη χρήση ενός ελαφρύτερου σωληνωτού πλαισίου, την απαλλαγή από όλα τα περιττά πάνελ του αμαξώματος, και τη χρήση ανθρακονημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα. Οι σχεδιαστές αφαίρεσαν επίσης όλα τα διακοσμητικά στοιχεία και οι μηχανικοί επέλεξαν έναν πιο compact σε διαστάσεις και ελαφρύτερο κινητήρα.
Για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος.
Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν τον κινητήρα.
Η διαχείριση της θερμότητας είναι βασικό στοιχείο κατά την οδήγηση στις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον αγώνα του Dakar και σε άλλα rally-raids. Για να διατηρήσουν τη θερμοκρασία χαμηλά στην καμπίνα, οι σχεδιαστές του Sandrider χρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος.
Συνθετικό καύσιμο
Ο κινητήρας τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα που εξελίχθηκαν από την Aramco συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες.
Το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες. Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο Rallye du Maroc του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.
Η αγωνιστική ομάδα των Dacia Sandriders αποτελείται από τρία πληρώματα που συνδυάζουν εμπειρία, ταλέντο και ενθουσιασμό:
Ο 49χρονος Γάλλος rallyman Sébastien Loeb, με 9 συνεχόμενους τίτλους στο WRC από το 2004 έως το 2012. Είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός αγώνων Ράλι, ενώ συχνά θεωρείται ως ο καλύτερος οδηγός ράλι όλων των εποχών. Ο Sébastien Loeb συμμετέχει στο Dakar από το 2016. Θα έχει συνοδηγό τον Fabian Lurquin.
Η 32χρονη οδηγός Ράλι Cristina Gutierrez Herrero, είναι ένα κορυφαίο όνομα στους αγώνες cross-country. Έχει ήδη λάβει μέρος σε οκτώ ράλι Ντακάρ μεταξύ 2017 και 2024. Η Cristina κατέκτησε το 2021 το Παγκόσμιο Κύπελλο αγώνων Cross-Country, στην κατηγορία T3,. Τον Ιανουάριο του 2024, έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε σε μια κατηγορία (Challenger) του Dakar, μετά τη Jutta Kleinschmidt που κατέλαβε την 1η θέση γενικής. Συνοδηγός της Cristina θα είναι ο Pablo Moreno Huete.
Ο Nasser Al-Attiyah είναι πέντε φορές νικητής του Παγκοσμίου Κυπέλλου cross-country και δύο φορές νικητής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid. Ένας πραγματικός θρύλος του Ντακάρ, έχοντας κερδίσει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα πέντε φορές. Συνοδηγός του Nasser θα είναι ο Mathieu Baumel.