Νέο Toyota GR Yaris: Hot hatch που ενσωματώνει την αγωνιστική εμπειρία
Το νέο GR Yaris αποτελεί γέννημα-θρέμμα του WRC και προσφέρει ατελείωτη απόλαυση σε κάθε διαδρομή.
Το νέο GR Yaris αποτελεί γέννημα-θρέμμα του WRC και προσφέρει ατελείωτη απόλαυση σε κάθε διαδρομή.
Οι μηχανικοί της Toyota Gazoo Racing, οι Master Drivers και οι επαγγελματίες από τον χώρο των αγώνων και των ράλι συνεργάστηκαν για να εμπλουτίσουν την φιλοσοφία «driver-first» του GR Yaris – ενός αυτοκινήτου του οποίου η ουσία βρίσκεται στην ξεχωριστή εμπειρία που απολαμβάνει ο οδηγός από τη στιγμή που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι και θα βάλει μπροστά τον κινητήρα.
Οι αλλαγές είναι πολλές, κάτι που δικαιολογεί απόλυτα το όνομα «Νέο GR Yaris». Σε αυτές περιλαμβάνονται η εξέλιξη του κορυφαίου στον κόσμο υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου κινητήρα, ώστε να αποδίδει ακόμη περισσότερη ισχύ και ροπή, καθώς και η εισαγωγή του ολοκαίνουργιου οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου Gazoo Racing Direct, το οποίο είναι σχεδιασμένο για ταχύτατες αλλαγές σχέσεων.
Aυθεντική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου
Το ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο έχει ενισχυθεί περαιτέρω και στην καμπίνα, η διάταξη του cockpit και η θέση οδήγησης έχουν επανασχεδιαστεί για μια πιο αυθεντική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για οδήγηση στο δρόμο είτε για συμμετοχή σε αγώνες. Η ανάρτηση έχει επίσης ρυθμιστεί για καλύτερο έλεγχο και χειρισμό αλλά και εξαιρετική απόδοση σε υψηλά φορτία, με διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια και ενισχυμένα εμπρός αμορτισέρ.
Διαθέτοντας μια πιο εστιασμένη γκάμα θα προσφέρεται μόνο στην έκδοση "Circuit", με ένα πακέτο ψύξης υψηλών επιδόσεων που περιλαμβάνει ένα πρόσθετο ψυγείο, intercooler με ψεκασμό και τροποποιημένη εισαγωγή αέρα.
O ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας παραγωγής
Ένας νέος κινητήρας, ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και ένα ειδικής σχεδίασης πλαίσιο ήταν οι πυλώνες του σχεδίου.
Στο λανσάρισμα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του GR Yaris είχε αναδειχτεί ο ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας παραγωγής στον κόσμο και τώρα προσφέρει ακόμη περισσότερα: η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 20 ίππους και ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει επιπλέον 30 Nm ροπής, με τις μέγιστες τιμές να αυξάνονται έτσι στα 280 ίππους και 390 Nm.
Η εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων με την ονομασία Gazoo Racing Direct, το οποίο προσφέρεται προαιρετικά σε σχέση με το καθιερωμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στο νέο GR Yaris. Η αυτόματη λειτουργία επιτρέπει επίσης στον οδηγό να επικεντρώνεται περισσότερο στο τιμόνι και στη χρήση των πεντάλ φρένου και γκαζιού.
Οκτώ ταχύτητες
Η αύξηση του αριθμού των ταχυτήτων από έξι σε οκτώ επιτρέπει στο κιβώτιο να έχει πιο κοντές σχέσεις. Οι αλλαγές στο αυτόματο πρόγραμμα (D) είναι αγωνιστικού επιπέδου και η λειτουργία προγνωστικής επιλογής σχέσης (predictive gear selection) ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις προθέσεις του οδηγού.
Μια νέα λειτουργία επιλογής drive mode είναι διαθέσιμη για την προσαρμογή του αυτοκινήτου τόσο για σπορ οδήγηση όσο και για καθημερινή χρήση, με τις λειτουργίες Sport, Normal και Eco να ενεργοποιούν διαφορετικές ρυθμίσεις για το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, τη λειτουργία το συστήματος κλιματισμού, την απόκριση του γκαζιού και την απεικόνιση στην οθόνη οργάνων του οδηγού.
Μόνιμη τετρακίνηση
Όπως και στο σημερινό GR Yaris, η βέλτιστη πρόσφυση και το ιδανικό κράτημα στο δρόμο επιτυγχάνονται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR. Αυτό αναπτύχθηκε ειδικά για το αυτοκίνητο και ρυθμίζει την κατανομή ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς σε τρία προφίλ οδήγησης ανάλογα με το οδηγικό σενάριο: Normal, Sport και Track.
Το ελαφρύ πλαίσιο του GR Yaris έχει γίνει ακόμη πιο άκαμπτο χάρη στην αύξηση των συγκολλήσεων και την εφαρμογή περισσότερης δομικής κόλλας κατά περίπου 13% και 24%, αντίστοιχα.
Αυθεντική σπορ αίσθηση
Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό του GR Yaris που στόχο έχουν να προσδώσουν στο cockpit του οδηγού μια αυθεντική σπορ αίσθηση με μια σχεδίαση η οποία είναι πιστή στις αρχές της φιλοσοφίας «driver first» που καθορίζουν το αυτοκίνητο.
Τα χειριστήρια που πρέπει να χρησιμοποιούνται συχνά κατά την αγωνιστική οδήγηση, όπως το σύστημα ψεκασμού του intercooler, το VSC-OFF για την απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας του αυτοκινήτου και τα φώτα αλάρμ, έχουν μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό. Ο στόχος είναι η εύκολη και άμεση πρόσβαση σε αυτά όταν ο οδηγός είναι δεμένος σφικτά με τις ζώνες ασφαλείας αγωνιστικών προδιαγραφών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η γνώριμη επιφάνεια στο ταμπλό έχει μεγαλώσει, ώστε να υπάρχει χώρος για την τοποθέτηση επιπλέον οργάνων ή οθόνης.
Βελτιωμένη ορατότητα
Η ορατότητα του οδηγού πάνω από το τιμόνι έχει βελτιωθεί με τη μείωση του ύψους κατά 50 χιλ. του άνω άκρου του πίνακα οργάνων, τη νέα θέση του εσωτερικού καθρέφτη και την αλλαγή της κλίσης του πίνακα ελέγχου κατά 15 μοίρες προς τον οδηγό.
O πίνακας οργάνων είναι νέος, πλήρως ψηφιακός, με διαγώνιο 12,3 ιντσών και δύο είδη διάταξης - κανονική και σπορ, με την τελευταία να παρέχει μια οθόνη δεδομένων εστιασμένη στις σπορ επιδόσεις. Στη σχεδίαση απουσιάζει κάθε τι περιττό, έτσι ώστε τα γραφικά να είναι ευκρινή και οι πληροφορίες να είναι άμεσα ορατές και ευανάγνωστες. Στο αυτόματο μοντέλο, περιλαμβάνονται ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού κιβωτίου και μια οπτική προειδοποίηση, πέραν της ηχητικής, που ενημερώνει τον οδηγό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ υψηλές για να κατεβάσει ταχύτητα.
Βελτιωμένη θέση οδήγησης
Οι σχεδιαστές προέβησαν επίσης σε στοχευμένες αλλαγές που βελτιώνουν τη θέση οδήγησης. Το κάθισμα έχει χαμηλώσει κατά 25 χιλ. και το τιμόνι έχει προσαρμοστεί ανάλογα. Ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων μέσω του επιλογέα έχει αλλάξει σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγωνιστικής οδήγησης, ώστε ο οδηγός να σπρώχνει τον σχετικό μοχλό προς τα εμπρός για να κατεβάσει σχέση και να τον τραβάει προς τα πίσω για να ανεβάσει.
Νέα στοιχεία εξοπλισμού περιλαμβάνουν την τελευταία γενιά των συστημάτων Toyota Safety Sense, πλοήγηση και ψηφιακό κλειδί. Το αυτόματο μοντέλο θα παρέχει ανώτερο εξοπλισμό με σφυρήλατες ζάντες, οθόνες για τον εσωτερικό καθρέπτη και τους δύο πλαϊνούς και premium ηχοσύστημα JBL.
Βελτίωση και εξατομίκευση
Η Toyota πρόκειται να προσφέρει στους ιδιοκτήτες της τρέχουσας γενιάς GR Yaris την ευκαιρία να βελτιώσουν και να εξατομικεύσουν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου τους με μια αναβάθμιση λογισμικού.
Θα παρέχεται ως γνήσιο αξεσουάρ της Toyota και μπορεί να αυξήσει τη ροπή του κινητήρα κατά 20 Nm, φτάνοντας στα 380 Nm και να ρυθμίσει την ισορροπία όσον αφορά την κατανομή του συστήματος τετρακίνησης εμπρός/πίσω, την αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.
Το νέο Toyota GR Yaris θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη με επιλεγμένο και καθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων ανά χώρα, από τον Ιούλιο του 2024, για την ελληνική αγορά προγραμματίζεται για τον Απρίλιο 2024.