Renault Megane E-TECH Electric: Τομή και στην ασφάλεια
Το νέο ηλεκτρικό Megane εφοδιάζεται με πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας και αποφυγής συγκρούσεων.
Το νέο ηλεκτρικό Megane εφοδιάζεται με πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας και αποφυγής συγκρούσεων.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault Megane E-TECH Electric στηρίζεται σε μια πλατφόρμα hardware και φιλοξενεί λογισμικά τελευταίας γενιάς και βελτιστοποιημένα συστήματα συνδεσιμότητας. Χάρη στην πλατφόρμα CMF-EV στην οποία βασίζεται, προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του και δυναμισμό στο δρόμο, με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του.
Όπως και ένα smartphone, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ψηφιακού οικοσυστήματος του χρήστη του. Πρόκειται για ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του, χάρη στις οθόνες OpenR και το νέο σύστημα infotainment OpenR Link, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play για μία προσωποποιημένη και ασύγκριτη εμπειρία οδήγησης.
Αποφυγή συγκρούσεων και εξόδου από το δρόμο
Ακόμα ένας τρόπος περιορισμού των πιθανοτήτων ατυχήματος, είναι δύο από τα πιο γνωστά ADAS που χρησιμοποιούνται στο νέο Mégane E-TECH Electric: Lane Departure Warning / LDW και Lane Keeping Assist / LKA. Το δεύτερο είναι εξελιγμένο όσο ποτέ άλλοτε καθώς διαθέτει και την πιο πρόσφατη λειτουργία διατήρησης λωρίδας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (Emergency Lane Keeping Assist - ELKA). Το Emergency Lane Keeping Assist λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 65-160 χλμ./ώρα όταν το όχημα διασχίζει τα όρια μιας διαγράμμισης και υπάρχει κίνδυνος πλευρικής σύγκρουσης ή όταν πρόκειται να βγει εκτός δρόμου, και μεταξύ 65-110 χλμ./ώρα όταν υπάρχει κίνδυνος εμπρόσθιας σύγκρουσης.
Προστατεύοντας και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου
Εφοδιάζεται με δύο ακόμη, πρωτοπόρα για μοντέλο Renault, συστήματα υποβοήθησης που σκοπό έχουν αποκλειστικά την προστασία των άλλων χρηστών του δρόμου, και ειδικότερα των ποδηλατών και των πεζών.
•Αυτόματο σύστημα πέδησης κατά την κίνηση με όπισθεν (Rear Automatic Emergency Braking - Rear AEB): το σύστημα που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός κινείται με όπισθεν. Εάν οι πίσω αισθητήρες υπερήχων εντοπίσουν ένα πιθανό εμπόδιο (πεζός, ποδηλάτης, στύλος), το σύστημα δίνει αρχικά στον οδηγό, μια οπτική και ηχητική προειδοποίηση. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για δύο δευτερόλεπτα σε περίπτωση ανάγκης, για να αποφύγει τη σύγκρουση. Το σύστημα είναι ενεργό όταν το αυτοκίνητο κινείται με όπισθεν με 3 έως 10χλμ./ωρα.
•Ασφαλής έξοδος επιβάτη (Occupant Safe Exit - OSE): σε περίπτωση που κάποιος επιβάτης ανοίξει μία πόρτα για να κατέβει, το σύστημα ελέγχει εάν από πίσω έρχεται αυτοκίνητο μηχανή ή ποδήλατο και προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενο ατύχημα. Το σύστημα στέλνει οπτικό και ηχητικό σύστημα προειδοποίησης, που βοηθά επίσης στην αποφυγή ατυχημάτων που συμβαίνουν συχνά με ποδηλάτες ή μηχανάκια, στην πόλη.
Απλοποίηση της στάθμευσης και των ελιγμών
Around View Monitor 3D: Σύστημα περιφερειακής ορατότητας 3D, που χρησιμοποιεί 4 κάμερες που εμφανίζουν μία τρισδιάστατη εικόνα του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντός με κάλυψη 360°.
Full Auto Park: αποτελεί βελτίωση του ημιαυτόματου συστήματος στάθμευσης Easy Park Assist. Αυτή τη φορά, το σύστημα είναι σχεδόν πλήρως αυτόνομο, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζει ταχύτητες για να κινηθεί προς τα εμπρός ή με όπισθεν ή να χρησιμοποιεί το γκάζι ή το φρένο κατά τη διάρκεια της μανούβρας. Ο οδηγός πρέπει απλώς να πατήσει το γκάζι και να υποδείξει στο σύστημα είτε να συνεχίσει, είτε να σταματήσει τον ελιγμό.
Smart Rear View Mirror: Το σύστημα λειτουργεί με μια κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του πίσω παραθύρου, και εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο, στον εσωτερικό καθρέφτη του αυτοκινήτου, μια εικόνα του πίσω περιβάλλοντος, δίνοντας μια εντελώς ανεμπόδιστη ορατότητα, πέρα από αυτή που φαίνεται στους εξωτερικούς καθρέφτες.
Ασφάλεια χωρίς συμβιβασμούς
Για να προσφέρει ασφάλεια χωρίς όρια, περιλαμβάνει επίσης το καινοτόμο ‘Fireman Access’ που δημιουργήθηκε μετά από μακροχρόνια συνεργασία – άνω από 10 ετών – μεταξύ του Renault Group και των Γάλλων πυροσβεστών. Περιλαμβάνει την προσθήκη ειδικής πρόσβασης για τις ομάδες διάσωσης στην προσπάθειά τους να σβήσουν γρήγορα μια πυρκαγιά μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό όχημα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να σβήσουν τη φωτιά σε μόλις 5 λεπτά σε αντίθεση με 1-3 ώρες που χρειαζόταν μέχρι σήμερα. Παράλληλα, ένας διακόπτης που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες διάσωσης να αποσυνδέσουν την μπαταρία από το κύκλωμα υψηλής τάσης του οχήματος.
Επίσης στο παρμπρίζ υπάρχει ένας κωδικός QR. Προορίζεται για τις ομάδες διάσωσης οι οποίες, σκανάροντάς τον όταν κληθούν σε ατύχημα, μπορούν πολύ γρήγορα να αναγνωρίσουν ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα. Τους δίνει επίσης πρόσβαση στις δομικές πληροφορίες του αυτοκινήτου (π.χ. τη θέση της μπαταρίας και τους αερόσακους, θέσεις για γρήγορη και χωρίς κίνδυνο κοπή), πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 15λεπτά στο χρόνο που απαιτείται για τη διάσωση ενός εγκλωβισμένου ατόμου.