Ford Kuga Plug-In Hybrid: Θυμίζει ησυχαστήριο
Η Whisper Strategy της Ford για πιο αθόρυβα αυτοκίνητα έχει ως αιχμή του δόρατος το Kuga.
Η Whisper Strategy της Ford για πιο αθόρυβα αυτοκίνητα έχει ως αιχμή του δόρατος το Kuga.
Ενώ κάποτε οι οδηγοί έπρεπε να φωνάζουν για να ακούγονται στις υψηλές ταχύτητες, οι καμπίνες των σύγχρονων αυτοκινήτων κάλλιστα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σήμερα ως «οάσεις ηρεμίας» όπου ακόμα και οι χαμηλόφωνες συζητήσεις και η χαμηλής έντασης μουσική ακούγονται καθαρά.
Η στρατηγική Whisper Strategy της Ford πετυχαίνει πολλές βελτιώσεις σε διάφορους μικροθορύβους γύρω από το όχημα που όμως κάνουν τη διαφορά, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του ταξιδιού για οδηγούς και επιβάτες.
Η στρατηγική μείωσης θορύβων της Ford
Για το Kuga, η Ford μελέτησε ενδελεχώς κάθε τι που παράγει θόρυβο - από την ανάρτηση μέχρι τις τσιμούχες των θυρών - στοχεύοντας σε ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον για τους επιβάτες.
Καθιστώντας διάτρητα τα δερμάτινα καθίσματα του Kuga Vignale, η Ford μείωσε τη συνολική επιφάνεια των επίπεδων επιφανειών στο εσωτερικό της καμπίνας, ώστε οι θόρυβοι να απορροφώνται αντί να ανακλώνται.
Εμποδίζουν την είσοδο θορύβων
Αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές προστίθενται κάτω από το αμάξωμα, ώστε να εμποδίζουν την είσοδο θορύβων από το δρόμο και τον αέρα στην καμπίνα.
Οι μηχανικοί της Ford αφιέρωσαν δύο χρόνια στη δοκιμή 70 και πλέον διαφορετικών ελαστικών σε ποικίλες επιφάνειες - από λεία άσφαλτο μέχρι τραχύ τσιμέντο και καλντερίμι - σε υγρές και στεγνές συνθήκες και σε διάφορες ταχύτητες, προκειμένου να πετύχουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ελαχιστοποίηση του θορύβου και τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου άνεσης και πρόσφυσης.
Περιορίζεται η ροή αέρα
Παράλληλα, οι δίοδοι και τα κανάλια πίσω από τα εξωτερικά πάνελ του Kuga, τα οποία επιτρέπουν στην κρυφή καλωδίωση καθώς και σε άλλα εξαρτήματα να περνούν από τη μία περιοχή στην άλλη, είναι μικρότερα και στενότερα, ώστε να περιορίζεται η ροή αέρα μέσα στο αμάξωμα.
«Η στρατηγική μας whisper strategy είναι σχεδιασμένη για να καταστήσει την οδηγική εμπειρία όσο το δυνατόν πιο αθόρυβη – από την απορρόφηση θορύβων μέσω διάτρητων καθισμάτων μέχρι τις δοκιμές ακουστικής πολλών διαφορετικών τύπων ελαστικών», δήλωσε ο Glen Goold, chief programme engineer του Ford Kuga.
Αθόρυβη ηλεκτροκίνηση
Η δυνατότητα ηλεκτρικής λειτουργίας χωρίς την εμπλοκή κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ επιτρέπει πιο αθόρυβα ταξίδια. Το Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει βενζινοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh για αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Προφίλ οδήγησης EV Now
Επιλέγοντας το προφίλ οδήγησης EV Now ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και το όχημα κινείται μόνο μέσω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα τα επίπεδα θορύβων στο εσωτερικό να φτάνουν μόλις τα 52 dB(A) σε ελεγχόμενες δοκιμαστικές συνθήκες – επίδοση που αντιστοιχεί στον ήχο ήπιας βροχόπτωσης.
Ανιχνεύει ανεπιθύμητους ήχους χαμηλής συχνότητας
Το Kuga Plug-In Hybrid Vignale υιοθετεί επίσης την τεχνολογία Active Noise Cancellation. Το σύστημα λειτουργεί όπως τα δημοφιλή ακουστικά καταστολής θορύβου, ανιχνεύοντας ανεπιθύμητους ήχους χαμηλής συχνότητας στην καμπίνα μέσω στρατηγικά τοποθετημένων μικροφώνων και αντισταθμίζοντάς τους με ηχητικά κύματα αντίθετης φάσης από το ηχοσύστημα της B&O.
Χάσμα γενεών
Μία δοκιμή που πραγματοποίησε η Ford έδειξε ότι οι επιβάτες του Ford Kuga Plug-In Hybrid βιώνουν επίπεδα εσωτερικού θορύβου που αντιστοιχούν στο 25% εκείνων που βίωναν οι παππούδες τους σε ένα Ford Anglia του 1966.
Θυμίζει ησυχαστήριο
«Για το Kuga, είχαμε σαφές όραμα από την αρχή – μία διακριτική και αεροδυναμική εξωτερική σχεδίαση και ένα εσωτερικό που να θυμίζει ησυχαστήριο. Έτσι γεννήθηκε ένα SUV που αποτελεί προέκταση της ζωής μας», δήλωσε ο Amko Leenarts, design director της Ford Ευρώπης.