Έρχεται το νέο ηλεκτρικό Cupra Tavascan

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe της μάρκας έρχεται στην ελληνική αγορά το 2024 εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή.

Έρχεται το νέο ηλεκτρικό Cupra Tavascan

Μια από τις σημαντικότερες αφίξεις στην ελληνική αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων το 2024 είναι το ολοκαίνουργιο Cupra Tavascan.

Πρόκειται για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe της μάρκας, και το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της μετά το Born.

Μέχρι το 2025 η μάρκα θα έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή με νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα – Terramar, UrbanRebel – καθώς και την τρέχουσα γκάμα της πλήρως ανανεωμένη.

Σχεδιασμένο και αναπτυγμένο στη Βαρκελώνη, το Tavascan  παράγεται στο εργοστάσιο του Anhui του Ομίλου Volkswagen στην Κίνα, έναν υπερσύγχρονο παγκόσμιο κόμβο καινοτομίας για την ηλεκτροκίνηση, και θα λανσαριστεί το 2024, με ετήσιο στόχο πωλήσεων περισσότερα από 70.000 αυτοκίνητα.

Νέα εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα

Είναι η ώθηση για μια νέα εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα: η εξωτερική σχεδίαση προσφέρει αθλητικές και σπορ αναλογίες. Από μπροστά, τα φώτα matrix LED με την υπογραφή τρίγωνων ματιών είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Το εσωτερικό είναι ένα κομμάτι αρχιτεκτονικής χάρη στην χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα μαζί με τους λεπτούς, σχεδόν αόρατους, αεραγωγούς.

Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, το Tavascan ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες – κινητήρας, πλαίσιο, συνδεσιμότητα, ασφάλεια και άνεση – σε ένα πακέτο σχεδιασμένο για μια νέα γενιά οδηγών.

Οδηγική απόλαυση

Ως ένα SUV με προσανατολισμό στο συναίσθημα και την οδηγική απόλαυση, το Tavascan διαθέτει τεχνολογία DCC Sport dynamic chassis, σπορ ανάρτηση και προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Αυτά τα χαρακτηριστικά και η προσθήκη ζαντών αλουμινίου 21’’ προσφέρουν μια μοναδική σπορ οδηγική εμπειρία.

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe της μάρκας θα είναι διαθέσιμο με δύο αποδόσεις ισχύος: 286 ίππων και 340 ίππων. Η έκδοση με τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη διατίθεται με τετρακίνηση με διπλό κινητήρα, προσφέροντας απόδοση με μέγιστη πρόσφυση. Παρέχει επίσης  αυτονομία περίπου 550 χλμ. χάρη στο πακέτο μπαταριών καθαρής χωρητικότητας 77 kWh.

Σύστημα infotainment 15"

Η ψηφιοποίηση βρίσκεται στο κέντρο του Tavascan. το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe διαθέτει ένα σύστημα infotainment 15" - το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής σε μοντέλο της μάρκας – με δυνατότητες εξατομίκευσης και ενσωματώνει μια πρόσφατα σχεδιασμένη και αναπτυγμένη διεπαφή ανθρώπου - μηχανής (HMI). Το Tavascan ενσωματώνει επίσης για πρώτη φορά ένα ηχοσύστημα 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την premium εταιρεία ήχου Sennheiser.

Η ασφάλεια και η ευκολία βρίσκονται στο επίκεντρο, με μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η νέα έκδοση του Connected Travel Assist βελτιώνει την απόδοση του συστήματος μέσω των δεδομένων που λαμβάνονται από το Cloud – ειδικά σε δρόμους με κακή σήμανση. Διατίθεται επίσης αυτόματη αλλαγή λωρίδας, δίνοντας ένα προβάδισμα όσον αφορά την άνεση κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους. Το Tavascan περιλαμβάνει επίσης προηγμένες λειτουργίες στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένης της απομακρυσμένης υποβοήθησης στάθμευσης (RPA).

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει ρυθμιστεί καταλληλά για να καλύπτει τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. Χάρη στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, ενσωματώνει προηγμένα πλήρως ηλεκτρικά συστήματα για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία.

Έκδοση Cupra Tavascan VZ

Η κορυφαία έκδοση της σειράς. Η διάταξη διπλού κινητήρα (πίσω κινητήρας: 210 kW, μπροστινός κινητήρας: 80 kW) χρησιμοποιείται για να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική, ικανή να στείλει έως και το 30% της ισχύος του οχήματος στους μπροστινούς τροχούς όταν απαιτείται περισσότερη πρόσφυση. Ακόμα πιο εντυπωσιακό λαμβάνοντας υπόψη την ισχύ του οχήματος των 250 kW (340 ίππων), με ροπή 545 Nm (πίσω κινητήρας) και 134 Nm (μπροστινός κινητήρας) αντίστοιχα. Η επιλογή Cupra Mode - Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual και Traction (για την έκδοση της τετρακίνησης) - βελτιώνει την εμπειρία του οδηγού.

Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν μόνιμα σύγχρονο κινητήρα με μέγιστη ταχύτητα πάνω από 13.000 σ.α.λ. ενσωματωμένο πάνω από τον πίσω άξονα. Η ροπή μεταφέρεται χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο μίας ταχύτητας με διαφορικό, εξομαλύνοντας την απόδοση για να παρέχει τη σταθερή απόδοση που σχετίζεται με την Cupra.

Υποστηρίζεται από έναν κινητήρα τοποθετημένο μπροστά όταν η ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου ανιχνεύει απαιτήσεις ροπής για τους μπροστινούς τροχούς.

Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας επωφελείται από ελάχιστες απώλειες όταν είναι ανενεργός και η μπροστινή μονάδα κίνησης είναι ελαφριά με μόνο 60 κιλά. Ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, δεν χρειάζεται μηχανική σύνδεση, όπως ένας παραδοσιακός κινητήριος άξονας, συμπλέκτης ή διαφορικό, μεταξύ των δύο αξόνων, καθιστώντας το σύστημα γρήγορο και αποτελεσματικό.

Η δυνατότητα μετατόπισης της ροπής μεταξύ και των τεσσάρων τροχών αυξάνει όχι μόνο την οδηγική ικανότητα και τη σιγουριά, αλλά και την επιτάχυνση. Από στάση, το Tavascan VZ μπορεί να φτάσει τα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 2,4΄΄ (0 έως 100 χλμ./ωρα σε μόλις 5,6 ΄΄.

Έκδοση Endurance

Η απόδοση είναι μια πτυχή της βασικής έκδοσης Endurance. Επωφελείται από την ίδια τεχνολογία κινητήρα που τοποθετείται πίσω (με κίνηση στους πίσω τροχούς), που αποδίδει 210 kW (286 ίππους/545 Nm.

Προηγμένη τεχνολογία μπαταρίας

Στο κέντρο του Tavascan βρίσκεται η μπαταρία του και ενσωματώνει μια υδρόψυκτη, πρισματική μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη σε δομή αλουμινίου που αποτελεί μέρος του αμαξώματος του οχήματος, αυξάνοντας την ακαμψία και διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα και κεντρικά. Είναι ένας σχεδιασμός που προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ του κέντρου βάρους του Tavascan και της μείωσης του βάρους των πακέτων, χρησιμοποιώντας το σύστημα για να διευρύνει τις δυναμικές ικανότητες του οχήματος.

Στην έκδοση Endurance, μια μπαταρία 77 kWh με κίνηση στους πίσω τροχούς, αποδίδει περίπου 550 χλμ. αυτονομίας με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP. To υψηλότερων προδιαγραφών, διπλού κινητήρα, τετρακίνητο Tavascan VZ προσφέρει αυτονομία περίπου 520 χλμ. από το πακέτο μπαταριών 77 kWh.

Η απόδοση του συστήματος υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης που διατηρεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας, διασφαλίζοντας τη βελτιστοποίηση της. Η μπαταρία περιλαμβάνει μια πλάκα βάσης με ενσωματωμένα κανάλια νερού συνδεδεμένα στο κύκλωμα ψυκτικού.

Αυξημένη απόδοση

Ο εξηλεκτρισμός φέρνει άλλα οφέλη. Όταν απελευθερώνεται το γκάζι, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να τροφοδοτεί την ενέργεια πίσω στην μπαταρία (αυτό συμβαίνει όταν επιλέγεται η λειτουργία «Β» αντί «D») σπρώχνοντας την ενέργεια πίσω στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και μειώνοντας τη φθορά στα φρένα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μπορεί επίσης να διαχειρίζεται μέσω των αναγεννητικών χειριστηρίων στο τιμόνι, επιτρέποντας την επιλογή μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών επιπέδων.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v