Μικρή αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων τον Νοέμβριο
Τον Νοέμβριο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αναπτύχθηκε κατά ένα μέτριο ποσοστό, μόλις 6,7%.
Τον Νοέμβριο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αναπτύχθηκε κατά ένα μέτριο ποσοστό, μόλις 6,7%.
Παρά τη σχετικά χαμηλή βάση σύγκρισης, η σταθερή ανάπτυξη παρέμεινε, σημειώνοντας τον δέκατο έκτο συνεχόμενο μήνα επέκτασης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA.
Σημειώθηκαν σημαντικά διψήφια κέρδη σε ορισμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένων δύο από τις μεγαλύτερες: της Ιταλίας (+16,2%) και της Γαλλίας (+14%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου υποχώρησε, σημειώνοντας πτώση 5,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022.
Συνολική αύξηση 15,7%
Τους έντεκα μήνες του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15,7%, φτάνοντας σχεδόν τα δέκα εκατομμύρια μονάδες. Με εξαίρεση την Ουγγαρία, όλες οι αγορές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του ενδεκάμηνου. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές συνέβαλαν σημαντικά σε αυτήν την τάση: Ιταλία (+20%), Ισπανία (+17,3%), Γαλλία (+16,2%) και Γερμανία (+11,4%).
Τον Νοέμβριο του 2023 , οι ταξινομήσεις στην ΕΕ νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 16,4%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την ανάπτυξη με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, κυρίως το Βέλγιο (+150,2%), που είναι πλέον η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσαν οπισθοδρόμηση στη Γερμανία, μειώθηκαν κατά 22,5%. Παρόλα αυτά, ο όγκος από το έτος μέχρι σήμερα έφτασε σχεδόν τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες, αντικατοπτρίζοντας σημαντική αύξηση 48,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 14,2% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ σε αυτήν την περίοδο.
Άνοδος στα υβριδικά
Τον Νοέμβριο, οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7%, λόγω της διψήφιας ανάπτυξης στις τρεις μεγαλύτερες αγορές: Γερμανία (+38,4%), Γαλλία (+35,8%) και Ιταλία (+30,2%). Αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 29,9%, φτάνοντας σχεδόν τα 2,5 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν τον Νοέμβριο – πάνω από το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Αντίθετα, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22,1% στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+43,8%) και τη Γαλλία (+17,8%), αυτά τα κέρδη ήταν ανεπαρκή για να αντισταθμίσουν τη σημαντική πτώση της Γερμανίας (-59,3%) – τη μεγαλύτερη αγορά για αυτήν την πηγή ενέργειας. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 11,1% πέρυσι σε 8,1% τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Νοέμβριο του 2023, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 4,2%. Βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+20,2%) και η Γερμανία (+12,5%) παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων, συμβάλλοντας σε αυτή τη συνολική ανάπτυξη. Αυτό οδήγησε σε σωρευτικό όγκο πωλήσεων 3,5 εκατομμυρίων τεμαχίων, αντανακλώντας αύξηση 11,1% και μερίδιο αγοράς 35,7% κατά την ενδεκάμηνη περίοδο.
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτωτική της πορεία τον Νοέμβριο, συρρικνώθηκε κατά 10,3%. Αυτή η πτώση παρατηρήθηκε στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-28,3%), Ισπανία (-22,8%), Ιταλία (-7,4%) και Γερμανία (-1%). Παρά τη συνολική αυτή πτώση, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ αυξήθηκαν σε ορισμένες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Πολωνία (+13,8%). Τον Νοέμβριο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν μερίδιο αγοράς 12,2%, από 14,5% τον ίδιο μήνα πέρυσι.