Μεγάλη επένδυση της Renault στη Τουρκία
Η εταιρεία θα μετατρέψει το εργοστάσιο στην Προύσα σε κόμβο εξαγωγών με στόχο την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.
Η εταιρεία θα μετατρέψει το εργοστάσιο στην Προύσα σε κόμβο εξαγωγών με στόχο την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault αποφάσισε να μετατρέψει το εργοστάσιο που διαθέτει στη Προύσα της Τουρκίας σε εξαγωγικό κόμβο επενδύοντας στην αύξηση και την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του.
Επενδύει 400 εκατ. ευρώ για να δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή που θα της επιτρέψει να κατασκευάζει νέα μοντέλα τα οποία στη συνέχεια θα εξάγονται στην Ευρώπη, αναφέρει το Automotive News Europe.
Ανάπτυξη
Η μετατροπή του τούρκικου εργοστασίου της Renault στην Προύσα σε εξαγωγικό κόμβο, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της γαλλικής μάρκας και της Dacia καθώς προγραμματίστηκε να προμηθεύει οχήματα σε 80 χώρες και υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης στην Ευρώπη.
Τώρα το εργοστάσιο της Renault στην Προύσα κατασκευάζει το supermini Renault Clio και το sedan Renault Megane.
Τέσσερα νέα μοντέλα
Ο Όμιλος Renault με την επένδυση των 400 εκατ. ευρώ για να μετατρέψει το εργοστάσιό του στην Προύσα της Τουρκίας σε διεθνή εξαγωγικό κόμβο θα προσθέσει στη παραγωγική του ικανότητα άλλα τέσσερα νέα μοντέλα έως το 2027. Το πρώτο νέο μοντέλο είναι η τρίτη γενιά του Dacia Duster, το οποίο θα πωλείται ως μοντέλο της Renault σε αγορές εκτός της Ευρώπης.
Μετά το νέο Dacia Duster θα ακολουθήσουν δύο SUV το 2026 που θα βασίζονται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα του Ομίλου Renault. Η Renault δεν ανακοίνωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τέταρτο μοντέλο, άλλα αρκέστηκε σε μια αναφορά, τονίζοντας ότι τα τρία πρώτα μοντέλα θα είναι μικρά ή συμπαγή SUV.
Επενδύσεις 3 δις. ευρώ
Οι νέες κατανομές της παραγωγής της Renault αποτελούν μέρος της στρατηγικής της μάρκας που περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 3 δις.. ευρώ που έχουν στόχο να αυξήσει τις δραστηριότητές της εκτός Ευρώπης. Μάλιστα τώρα πλέον είναι επιτακτική η ανάγκη για εξάπλωση της παραγωγής της μετά το κλείσιμο των εργοστασίων και των εργασιών της στη Ρωσία πέρσι. Το σχέδιο της έχει στόχο να διπλασιάσει τα έσοδα ανά όχημα που πωλείται εκτός Ευρώπης έως το 2027.
Πέντε κόμβοι
Η Τουρκία είναι ένας από τους πέντε κόμβους του σχεδίου του Ομίλου Renault, μαζί με τη Βραζιλία, το Μαρόκο, την Ινδία και τη Νότια Κορέα.
Το πρώτο μοντέλο για τις παγκόσμιες αγορές που στηρίζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρμα είναι το Kardian, ένα μικρό SUV που θα λανσαριστεί στη Λατινική Αμερική και το Μαρόκο τον επόμενο χρόνο. Συνολικά, θα υπάρχουν οκτώ μοντέλα που απευθύνονται σε μη ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένων πέντε που είναι μικρού μεγέθους ή μεγαλύτερα. Δύο μοντέλα θα κατασκευαστούν σε μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Geely.
Το εργοστάσιο της Προύσας κατασκευάζει το μικρό αυτοκίνητο Renault Clio και το σεντάν Renault Megane. Το 2022, το εργοστάσιο συναρμολόγησε 206.000 Clio, τα περισσότερα από τα οποία εξήχθησαν στην Ευρώπη και 41.000 σεντάν Megane.
Αύξηση του μεριδίου
Η Renault στοχεύει επίσης να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Τουρκία, μια αγορά με περισσότερες από ένα εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις.
Θέλει την πρώτη θέση
Ο Fabrice Cambolive, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Renault, δήλωσε ότι στόχος είναι να γίνει η κορυφαία μάρκα στην Τουρκία επεκτείνοντας τις προσφορές σε μοντέλα SUV. Η Fiat είναι η πιο δημοφιλής μάρκα στην Τουρκία, με μερίδιο αγοράς 14,6% έως τον Σεπτέμβριο. Η Renault βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 11,3%.
Οκτώ από τα 10 πιο δημοφιλή μοντέλα της τούρκικης αγοράς συν αρμολογούνται στην Τουρκία. Τα SUV κερδίζουν σε δημοτικότητα παρά την παραδοσιακή προτίμηση των αγοραστών στα σεντάν. Το μερίδιο των SUV στη τουρκική αγορά αυξήθηκε στο 50% το 2023 από 21,5% το 2018.