Σε «πανικό» οι ευρωπαϊκές μάρκες, αναζητούν νέες συνεργασίες για τα EV
Οι κινέζικες μάρκες αυξάνουν συνεχώς το μερίδιο τους στην ευρωπαϊκή αγορά και τα περιθώρια στενεύουν.
Οι κινέζικες μάρκες αυξάνουν συνεχώς το μερίδιο τους στην ευρωπαϊκή αγορά και τα περιθώρια στενεύουν.
Όλα τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι οι διακεκριμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κατάφεραν μέχρι τώρα να υλοποιήσουν τα αρχικά προγράμματα και τους στόχους τους, σχετικά με την ανάπτυξη και εμπορική δραστηριότητα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV).
Για διάφορους λόγους (ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης, περιορισμένη αυτονομία, ασφάλεια, έλλειψη οικονομικών κινήτρων κ.α.) και κυρίως λόγω των υψηλών τιμών πώλησης, τα EV δεν είχαν την αναμενομένη εμπορική αποδοχή. Οι ζημίες από την υποτονική ζήτηση των EV, είναι ανυπολόγιστες.
Κινέζικη απειλή
Πλέον η μοναδική επιλογή των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να συνεργαστούν μεταξύ τους, να αφήσουν στην άκρη τις οποίες διάφορες έχουν και να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά την κινέζικη απειλή που συνεχώς εντείνεται. Οι κινέζικες μάρκες αυξάνουν συνεχώς το μερίδιο τους στην ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, έχοντας σαν σημαντικότερα ατού, τις χαμηλότερες τιμές πώλησης και την αυξημένη αυτονομία. Οι προβλέψεις είναι αρνητικές για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης και της κραταιάς Volkswagen.
Συνεργασία
Η Volkswagen συζητά με πιθανούς συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένης της Renault, για να αναπτύξουν από κοινού τη νέα γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV). Αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, στρέφεται στη δημιουργία ενός φθηνού μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα έχει αρχική τιμή 20.000 ευρώ, σύμφωνα με γερμανική εφημερίδα.
Φθηνό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων
Η Volkswagen ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με άλλη μάρκα για να δημιουργήσουν μια κοινή πλατφόρμα κατάλληλη για το φθηνό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων. Επίσης, ελπίζει να λανσάρει και άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία όμως να είναι προσιτά στην ευρεία μάζα των υποψήφιων αγοραστών, αναφέρει η Handelsblatt.
Οι συνομιλίες με τη Renault είναι ακόμα «σε πολύ πρώιμο στάδιο» και δεν θα μπορούσαν να καταλήξουν σε συμφωνία, αναφέρει η Handelsblatt.
Η ετήσια παραγωγή 200.000 έως 250.000 οχημάτων είναι ο στόχος και για τους δύο εταίρους, ανέφερε η εφημερίδα.
Οικονομικό EV
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW Όλιβερ Μπλούμε, που είναι και διευθύνων σύμβουλος της Porsche, δήλωσε ότι το οικονομικό EV θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Η VW παρουσίασε τις λεπτομέρειες τον Μάρτιο για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπό ανάπτυξη με αρχική τιμή 25.000 ευρώ, το οποίο θα κυκλοφορήσει έως το 2025 με αυτονομία 450 χλμ. και μπαταρία που φορτίζει από 10% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά, από ταχυφορτιστή DC.
Η VW ανακοίνωσε ότι εργάζεται επίσης και για ένα μοντέλο με αρχική τιμή 20.000 ευρώ, αλλά δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες.
Γαλλική επίδραση
Τον περασμένο μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, πρώην ανώτατο στέλεχος του Ομίλου VW, δήλωσε ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει το hatchback επόμενης γενιάς Twingo, ως πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης το 2026, με αρχική τιμή μικρότερη από τα 20.000 ευρώ.
Ο Λούκα ντε Μέο έδειξε το μοντέλο στους επενδυτές σε μια ημέρα κεφαλαιαγορών για την Ampere, το spinoff EV της Renault.
Χάσμα στη σύγκριση τιμών
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τα σχέδιά τους να φέρουν οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά ως απάντηση στις νεοεισερχόμενες μάρκες από την Κίνα. Η μέση λιανική τιμή ενός EV στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν πάνω από 65.000 ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αυτοκινήτων JATO Dynamics, ενώ στην Κίνα η μέση λιανική τιμή είναι λίγο πάνω από τα 31.000 ευρώ, ανέφερε το Reuters.
Ένας εκπρόσωπος της Renault είπε ότι η συνεργασία είναι απαραίτητη για να είναι ανταγωνιστική με τα ηλεκτρικά οχήματα μικρής εισόδου.
«Είμαστε σε διαφορετικές συζητήσεις, αλλά τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί», είπε ο εκπρόσωπος.