Η Stellantis ενισχύει την ανακύκλωση για να κατασκευάσει πιο προσιτά EV

Η εταιρεία στοχεύει να γίνουν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα, μειώνοντας το κόστος κατασκευής τους.

Η Stellantis ενισχύει την ανακύκλωση για να κατασκευάσει πιο προσιτά EV

Η προσπάθεια για μείωση της τιμής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), ενισχύεται από την ανακύκλωση των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή όλων των οχημάτων καθώς και άλλων άχρηστων μέχρι τώρα αποβλήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εφαρμόζουν καινοτομικές μεθόδους για να αξιοποιήσουν τα υλικά των αυτοκινήτων που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής τους και αναζητούν τρόπους για να δημιουργήσουν νέα υλικά ακόμη και από τα φύκια της θάλασσας.

Η Stellantis, ανακοίνωσε ότι «θα άρει τον στόχο εσόδων της για το 2030 για τη μονάδα ανακύκλωσης και αναπαραγωγής υλικών που διαθέτει γιατί τα έσοδα από αυτή την δραστηριότητα της αυξήθηκαν κατά 25% μέχρι στιγμής φέτος», δήλωσε ο CEO της Stellantis Carlos Tavares.

«Αυτή η επιχείρηση θα βοηθήσει να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά καθώς θα μειωθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής τους», πρόσθεσε.

Οι αυξανόμενες τιμές και η μειωμένη διαθεσιμότητα πρώτων υλών, καθώς και το περιβαλλοντικό κόστος για την εξόρυξή τους, ωθούν τους κατασκευαστές και τις ρυθμιστικές αρχές να επαναχρησιμοποιήσουν και να ανακυκλώσουν περισσότερο τα υπάρχοντα στα παλαιά αυτοκίνητα και στο περιβάλλον υλικά, αναφέρει το Reuters.

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια σταθερή ροή προμηθειών για πρώτες ύλες αποφεύγοντας τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς. Αυτό σημαίνει λιγότερο πληθωρισμό», δήλωσε ο Tavares στο Τορίνο, κατά την διάρκεια των εγκαινίων του πρώτου κόμβου της Stellantis για την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των υλικών.

«Ο πληθωρισμός των πρώτων υλών είναι ένα πρόβλημα στην εξέλιξη της ηλεκτροδότησης», πρόσθεσε.

«Ως μέρος του μακροπρόθεσμου επιχειρηματικού της σχεδίου, η Stellantis στοχεύει να δημιουργήσει έσοδα 2 δις ευρώ έως το 2030 από τη μονάδα κυκλικής οικονομίας, ανακυκλώνοντας και επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών των EV και των υλικών».

Ο κόμβος Mirafiori θα επεξεργάζεται έως και 25.000 αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες Stellantis ετησίως, εκ των οποίων τα 15.000 θα είναι ανακαινισμένα και τα 10.000 θα αποσυναρμολογούνται.

Ο κόμβος θα ξεκινήσει να επισκευάζει μπαταρίες EV στις αρχές του 2024 και σχεδιάζει να ξεκινήσει αργότερα και την ανακύκλωση υλικών από μπαταρίες.

Εκτός από τον κόμβο στο Mirafiori θα δημιουργούν ανάλογοι κόμβοι και σε άλλες περιοχές, όπως σε Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική, Αφρική και Μέση Ανατολή.

Ο κόμβος Mirafiori, στον οποίο η Stellantis έχει επενδύσει 40 εκατ. ευρώ, έχει επί του παρόντος 170 εκπαιδευμένους υπαλλήλους, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν σε περίπου 550 έως το 2025. Οι υπάλληλοί του προέρχονται κυρίως από το υπάρχον εργατικό δυναμικό της Stellantis στην Ιταλία, είπε ο Tavares.

Ένας αυξανόμενος αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών ανακυκλώνει ολοένα και περισσότερο εξαρτήματα αυτοκινήτων για να αποφέρουν περισσότερα έσοδα και να επαναχρησιμοποιήσουν υλικά που είναι δύσκολο να βρεθούν. Η Renault μετατρέπει το εργοστάσιό της Flins έξω από το Παρίσι σε κέντρο έρευνας, ανακύκλωσης και επισκευής στο πλαίσιο του σχεδίου κυκλικής οικονομίας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v