Η Hyundai στην αγκαλιά της Amazon
Η Hyundai αλλάζει το τοπίο στις αγορές οχημάτων, και διαθέτει τα μοντέλα της στις ΗΠΑ μέσω της πλατφόρμας της Amazon.
Η Hyundai αλλάζει το τοπίο στις αγορές οχημάτων, και διαθέτει τα μοντέλα της στις ΗΠΑ μέσω της πλατφόρμας της Amazon.
Η Hyundai, αλλάζει το τρόπο που θα γίνονται οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ. Η κορεάτικη μάρκα αποφάσισε να διαθέτει τα μοντέλα της μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας αγορών της Amazon. Οι τοπικοί έμποροι αρκούνται πλέον στη παράδοση των αυτοκινήτων, αν ο αγοραστής δεν επιθυμεί να παραλάβει το αυτοκίνητο στο σπίτι του είτε στο γραφείο του.
Σε μια κίνηση να φέρουν τις ηλεκτρονικές αγορές οχημάτων σε ένα νέο επίπεδο, η Hyundai και η Amazon θα συνεργαστούν σε μια ψηφιακή πλατφόρμα για να πουλήσουν τα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας σε καταναλωτές στις ΗΠΑ.
Ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων
Η Hyundai θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιήσει το ψηφιακό εργαλείο λιανικής πώλησης της Amazon για να πραγματοποιήσει μια πλήρη συναλλαγή από την αρχή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υποψήφιου αγοραστή μέχρι την εξόφληση και την παράδοση του αυτοκινήτου.
Οι αγοραστές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα ψηφιακών αγορών της Amazon για να επιλέξουν και να εξοφλήσουν το αυτοκίνητο που επέλεξαν.
«Μάθαμε μέσω της πανδημίας πώς οι καταναλωτές περίμεναν να έχουν μια παρόμοια εμπειρία όταν αγοράζουν ένα αυτοκίνητο ή όταν αγοράζουν κάτι άλλο στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Jose Muñoz, Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Motor North America, στο Automotive News.
«Η Amazon εξέταζε επίσης τις πωλήσεις αυτοκινήτων ως μία από τις μελλοντικές ευκαιρίες και νομίζω ότι έχουμε μια προοπτική που θα ωφελούσε όλες τις πλευρές και τον καταναλωτή», είπε ο Muñoz.
Ερωτήματα και αντιδράσεις
Η ανακοίνωση προκάλεσε αμέσως ερωτήματα και αντιδράσεις σε ορισμένους λιανοπωλητές και επενδυτές του κλάδου. Η Lithia, ο μεγαλύτερος όμιλος αντιπροσώπων λιανικής πώλησης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, είδε τη μετοχή της να πέφτει 5,1%. Η τιμή της μετοχής της δεύτερης σε μέγεθος εταιρείας πώλησης αυτοκίνητων στις ΗΠΑ, Auto Nation, υποχώρησε κατά 6&. Η μετοχή της υπηρεσίας παραπομπής διαδικτυακών πωλήσεων αυτοκινήτων True Car μειώθηκε κατά 7%.
Ο γίγαντας του ψηφιακού λιανικού εμπορίου Amazon ξεκινά τη νέα δραστηριότητα με τη μάρκα Hyundai και τα στελέχη της ανέφεραν στο Automotive News, ότι αναμένουν να συνεργαστούν και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Marty Mallick, αντιπρόεδρος της Amazon για την παγκόσμια εταιρική ανάπτυξη, δήλωσε ότι «το επόμενο βήμα θα είναι η επέκταση στο χαρτοφυλάκιο του Hyundai Motor Group, ιδανικά για τις μάρκες Genesis και Kia».
«Στη συνέχεια θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε και με άλλες μάρκες αυτοκινήτων παρέχοντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου» τόνισε ο Marty Mallick.
«Γνωρίζουμε ότι πολλοί αγοραστές επιθυμούν την εξατομίκευση και τη δυνατότητα να κάνουν μεγάλο μέρος της αγοράς του αυτοκινήτου στο διαδίκτυο» δήλωσε ο Jim Lyski, επικεφαλής στρατηγικής για τον κολοσσό λιανικής μεταχειρισμένων οχημάτων Car Max.
Ασαφής τρόπος χρηματοδότησης
Ενώ η Hyundai χαρακτήρισε τη συνεργασία της Amazon ως πρόσθετο κανάλι για τους λιανοπωλητές της, οι επιχειρηματικές λεπτομέρειες, όπως ο τρόπος χρηματοδότησης των αγορών, παραμένουν ασαφείς. Οι αναλυτές του κλάδου άρχισαν αμέσως να εξετάζουν τι μπορεί να σημαίνει η συνεργασία.
«Η αίσθησή μας είναι ότι η Amazon σκοπεύει να παίξει το ρόλο ενός μεσάζοντα της Hyundai και πιθανότατα δεν θα συμμετέχει οικονομικά στη συναλλαγή, αλλά θα παρέχει την ψηφιακή εμπειρία και την υποδομή ροής αγορών για να επιτρέψει τη συναλλαγή. " έγραψαν οι αναλυτές αυτοκινήτων της JP Morgan σε μια πρώτη ανάλυση τους.
Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι δοκιμές
Η Hyundai και η Amazon θα ξεκινήσουν τη δοκιμή του προγράμματος με 18 αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ από τον Ιανουάριο 2024.
Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και την επιθυμία του αγοραστή, το νέο όχημα θα παραδοθεί στον αγοραστή ή θα το παραλάβει από την τοπική αντιπροσωπεία.
Υπηρεσίες Amazon
Η Hyundai θα συνεργαστεί επίσης με την Amazon για να φέρει τη λειτουργία Amazon Alexa Built-In στα οχήματά της. Οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν μουσική, podcast και audiobooks, να ορίζουν υπενθυμίσεις, να ενημερώνουν λίστες υποχρεώσεων και να ελέγχουν στοιχεία ημερολογίου μέσω της πλατφόρμας που ενεργοποιείται με φωνή.
Η Alexa θα παρέχει επίσης πληροφορίες για την κυκλοφορία, τον καιρό και θα ελέγχει το σύστημα πλοήγησης.
Η νέα συνεργασία θα δώσει την δυνατότητα στους οδηγούς των μοντέλων Hyundai την δυνατότητα να συνδεθούν με το σπίτι τους για να ρυθμίσουν την θερμοκρασία, να κλειδώνουν τις πόρτες, να ενεργοποιούν τα φώτα κ.α.
Επιπλέον, η Hyundai θα χρησιμοποιήσει τις Web Services της Amazon για τις ανάγκες υπολογιστών, αποθήκευσης και βάσης δεδομένων.
Ο Muñoz είπε ότι η Hyundai θέλει να περάσει από την «εσωτερική ανάπτυξη στην τεχνολογία στη στρατηγική του cloud-first».
"Δεν το βλέπουμε ως ένα θέμα διαδικτυακών πωλήσεων. Το βλέπουμε ως μια μεγάλη στρατηγική συνεργασία που θα μπορούσε να αναπτυχθεί στο μέλλον", δήλωσε.
Νέες ευκαιρίες
Η συνεργασία της Amazon ανοίγει μια γιγάντια αγορά για τη Hyundai. Η πλατφόρμα έχει δεκάδες εκατομμύρια επισκέπτες καθημερινά στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Prime μελών της. Η Amazon ανακοίνωσε ότι είναι πιθανό τα μέλη της Prime να λάβουν έκπτωση ή άλλα προνόμια με μια αγορά Hyundai, αλλά αυτό δεν έχει καθοριστεί.
Οι έμποροι θα ορίσουν την τιμή του οχήματός τους, αλλά, όπως και με οτιδήποτε άλλο στο Amazon, οι καταναλωτές χάνουν τη δυνατότητα να παζαρεύουν ή να διαπραγματεύονται μόλις αναγραφεί η τιμή.